Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4034
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har akkurat sett på en kompis skyte 5g(!!) i en smell. Gikk fint. Sett han ta andre heroiske doser før også, men trodde 5g skulle bli for mye.

Er amfetamin vanskelig og ta overdose på? Synes folk overlever alt jeg ass
Anonym bruker
"Hoppende Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan ble formen hans?
Like lett som andre varer, men kommer jo ann på toleranse og kvalitet av varene
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan ble formen hans?
Vis hele sitatet...
Stukete og elektrisk, men det er han stort sett ellers og
Amfetamin er vel et av få stoff det er vanskelig å dø av overdose på.
BRAND ∞ STRONG
I de aller fleste tilfeller vil en overdose først og fremt gi ubehag.

Men det kan medføre bivirkninger man kan dø av.
  • Agitasjon, angst, panikk, forvirring, hallusinasjoner, psykose, delirium/vrangforestillinger, kramper
  • Vasokonstriksjon (blodårene trekker seg sammen) og vasospasme (krampeaktig sammentrekning av blodårer)
  • Hypertensjon (høyt blodtrykk), takykardi (hurtig puls/hjertebank), arytmier (ujevn puls), hjerteinfarkt
  • Hyperventilasjon
  • Dehydrering
  • Hypertermi (kroppstemperatur over 40°C)
  • Rabdomyolyse
  • Sirkulasjonskollaps
  • Respirasjonsvansker
  • Nedsatt bevissthet/koma
  • Hjerneblødning
Det at du sitter å ser på og lar han gjøre det skremmer meg egentlig mer en at han skyter 5g i 1 smell...
Er det ingen som tar ansvar for venner lengre? Virker som alt nå for tiden handler om å se hverandre ta mest mulig å bli mest mulig fucked istedefor å hjelpe hverandre bort fra elendigheten å all annen dritt dette forårsaker..
Jeg må bare spørre. Hvor mye volum blir 5g amfetamin + væske? 10ml?
Jeg fikk hjertesvikt etter en dropper på 0,6.. Selve svikten kom 2 dager etterpå, men kan jo være noe underliggende for min del (selv om det ikke ble påvist noe)
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kompis døde av hjertestopp av for mye amf over to døgn og jeg kjenner til flere som har dødd av overdose kokain
Vet om en som fikk slag og ble permanent alvorlig hjerneskadet etter en binge med amfetamin. Han var en ellers karismatisk fyr på 30. Amfetamin øker risikoen for en rekke livsfarlige saker, og man reagerer forskjellig. Men ja, store doser amfetamin kan gi deg slag eller hjerteinfarkt.
Iskald makkapikk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kompis døde av hjertestopp av for mye amf over to døgn og jeg kjenner til flere som har dødd av overdose kokain
Vis hele sitatet...
Kokain blir jo noe helt annet da
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Det at du sitter å ser på og lar han gjøre det skremmer meg egentlig mer en at han skyter 5g i 1 smell...
Er det ingen som tar ansvar for venner lengre? Virker som alt nå for tiden handler om å se hverandre ta mest mulig å bli mest mulig fucked istedefor å hjelpe hverandre bort fra elendigheten å all annen dritt dette forårsaker..
Vis hele sitatet...
Beklageligvis er det ikke så enkelt.

Finner det sannsynlig denne personen tar slike doser uansett om trådstarter er der eller ikke. Fortelle at han ikke skal ta ønsket dose, fjerne dosen, fjerne utstyr, varsle 113 uten at han har fatalt overdoset vil bare skyve dette individet lenger vekk.

Det er faktisk ekstremt lite trådstarter kan gjøre vist personen ikke ønsker hjelpen selv. Men igjen, fortelle han at dette er og leke med livet, er absolutt noe han burde gjøre.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Kokain blir jo noe helt annet da
Vis hele sitatet...
Bare nysgjerrig på hva du mener med helt annet? Begge to er kraftig sentralstimulerende. Hva gjør kokain til noe helt annet og mye farligere enn amfetamin? Jeg trodde begge deler var like stor belastning for kropp, organer og psyke.
BRAND ∞ STRONG
Jeg skjønner helt ærlig ikke att det er mulig med 5g en gang jeg.

Jeg kan fint droppe 1g av dagens amf/met blandinger, men jeg gjorde
det samme for mange år siden med god gammel dags blomster makka
og da var jeg helt fucked i nesten 2 døgn.

Å en ting er jo å svelge det. Da spyr man det ofte opp igjen hvis man begynner å bli forgiftet.
Litt værre når du har det i blodet med en gang.
Det var sannsynligvis ikke spesielt ren amfetamin.

Se for dere å knaske 500stk 10mg Attentin. Det hadde nok mildt sagt gått dårlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare nysgjerrig på hva du mener med helt annet? Begge to er kraftig sentralstimulerende. Hva gjør kokain til noe helt annet og mye farligere enn amfetamin? Jeg trodde begge deler var like stor belastning for kropp, organer og psyke.
Vis hele sitatet...
De er begge stimulerende stoffer ja, men de har forskjellige virkningsmekanismer og kokain er kjent for å gi økt sjanse for hjerteinfarkt.

https://www.sciencedirect.com/scienc...321?via%3Dihub
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
De er begge stimulerende stoffer ja, men de har forskjellige virkningsmekanismer og kokain er kjent for å gi økt sjanse for hjerteinfarkt.

https://www.sciencedirect.com/scienc...321?via%3Dihub
Vis hele sitatet...
Det er jeg klar over men gir ikke begge stoffene det? Jeg får vondt inni meg når jeg kommer over folk som tar dette mye for det kan ende fatalt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jeg klar over men gir ikke begge stoffene det? Jeg får vondt inni meg når jeg kommer over folk som tar dette mye for det kan ende fatalt
Vis hele sitatet...
jo, begge stoffer gir det men er høyere sjanse med kokain enn med amf
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har akkurat sett på en kompis skyte 5g(!!) i en smell.
Vis hele sitatet...
Må ha vært en stor pumpe...
Jeg kjente en fyr, som fikk utskrevet Ritalin p.g.a. ADHD. Men han synes virkningen av Ritalin var vel gøy, så han sparte opp, og tok noen ekstra en gang i blant. En gang ble han blå i halve trynet av blødninger, og ble innlagt på sykehuset en stund. Men dette gikk en del år til, men til slutt taklet ikke hjertet noe mere. Så det endte opp med at han døde bak rattet på E6 for noen år siden. Heldig vis så satt det en ved siden av han, så det ikke ble kjempemessig trafikkulykke. Han ble da ikke mye over 40. Noe kan nok tilskrives røyking. Men mye var nok også hans leking med metylfenidat, eller Ritalin om du vil.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mekka han 5G i 2.5ml pumpe da eller ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mekka han 5G i 2.5ml pumpe da eller ?
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på er fysisk plass til, uten at jeg vet helt hvor mye amfetamin veier i forhold til feks vann.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare nysgjerrig på hva du mener med helt annet? Begge to er kraftig sentralstimulerende. Hva gjør kokain til noe helt annet og mye farligere enn amfetamin? Jeg trodde begge deler var like stor belastning for kropp, organer og psyke.
Vis hele sitatet...
Nei. Selvom begge deler er sentralstimulerende så er kokain mye mer giftig og belastende for kroppen enn amfetamin.
Sist endret av Superspurv; 28. april 2021 kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er det som får noen til å trøkke 5 g? og i en smell? hva slags pumpe var det? fyren må ha death wish og du må jo like å se på ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er det som får noen til å trøkke 5 g? og i en smell? hva slags pumpe var det? fyren må ha death wish og du må jo like å se på ?
Vis hele sitatet...
Når man er på det stadiet gir man fullstendig faen i kropp, sinn og sjel. Man jakter kun på den neste gangen man er totalt fucked og alt annet er uviktig. Med litt selvhat og psykiske problemer blandet inn, så blir det gjerne sånn, da misbruket stort sett kun fortsetter å øke.

Hvordan han fysisk fikk klemt inn 5g i kroppen, det lurer jeg også på :O