Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 8873
Jeg har en del problemer med min splitter nye Samsung Galaxy S20 FE Mobil. Og jeg mistenker at det er SIM-kortet som er problemet.

Er det kanskje mulig jeg har satt inn sim-kortet feil inn?

Under SIM-Kortadministrator så står det at jeg bruker SIM 1 (mobilen har plass til 2 sim), men det står også "ukjent nummer".
Også både Samtaler, Tekstmeldinger og Mobildata er oppført under "SIM 1".

Når jeg slår på telefonen så må jeg logge på med koden til simkortet. Men sender jeg en melding til telefonnummeret som simmet har så ankommer det aldri telefonen.

Jeg kjøpte nettopp 2GB med Data. Det står oppført på telefonen at jeg har nå brukt 0 av 2GB ubrukt data. Men jeg kan ikke faktisk bruke den, selv om Mobildata alltid står på.

Jeg vil heller ikke kunne bli nådd dersom noen forsøker å ringe meg.

Hva kan dette skyldes? Noen gode ideer til hvordan dette kan fikses?
Kontakte leverandør av telefonabbonoment
Helt nytt simkort?
Tenker det muligens skyldes at du har fått data-simkort eller defekt kort. Ring isåfall teleoppratøren din (telenor, telia, one call, ice etc.) og be de sjekke at du har korrekt simkort.
Bestiller nytt nå, fordi nå virker det ikke i det hele tatt.

Man kan i denne også putte inn et SD Card. Må man putte i både Sim kortet og et SD Card for at SIM kortet skal virke?
Hva med kontantkort? Kan man ha kontantkort på denne telefonen? Kan det at jeg har et kontantkort være grunnen til at telefonen ikke oppdager noe SIM Kort?
Sist endret av Defending; 11. desember 2020 kl. 04:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.