Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1141
Hei.

Jeg og broren min har tenkt å bygge oss en arkademaskin. Har funnet joysticks, har en maskin å bruke, og alt er egentlig greit, utenom menysystemet.

Jeg har planlagt å la den kjøre Windows XP, med modifisert oppstartsbilde og automatisk innlogging, for så å automatisk kjøre menyprogrammet i fullskjerm. Etter et spill har kjørt skal maskinen ideelt returnere til menyprogrammet.

Aller helst vil jeg skrive greia som et Console interface, siden det er det jeg er mest kjent med. Men det har et problem som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal takle: Input. Vi skal ha en sånn her eller noe liknende som eneste input, så jeg må ha en måte å kunne styre et konsoll-program med joystick input, helst ved å gå "opp og ned" med joysticken og velge OK med en knapp. Jeg vet jeg må ha et tilleggslibrary for å klare det, men selv om jeg hadde fått til knappene og joysticken er jeg ikke sikker på hvordan fikse "highlighting" ved å kunne gå opp og ned for å velge et valg.

Noen som vet om en grei måte å løse dette på? Det skal bare være et program som kjører på EN bestemt maskin, så det trenger ikke være veldig fleksibelt, bare det kan hardkodes til å funke som tenkt. Maskinen kjører for så vidt 1280x1024, så det bør være plass til hele menyen på skjerm uten "scrolling".
Ncurses ser ut som det du vil ha

http://tldp.org/HOWTO/NCURSES-Progra...WTO/intro.html

Det kjører fint i Cygwin.

Edit: input ja. må lære meg å ikke skumme.
Sist endret av Ozma; 10. juli 2010 kl. 15:11.
Sykt word.
Pantheon's Avatar
Trådstarter
Når jeg tenker meg om kan jeg vel eventuelt bruke JoyToKey for å mappe til bokstaver eller tall, og så bare bruke cin.get() for å hente enkelttegn, om jeg ikke tar feil. Hadde vært greit å unngå det, da.
Byggde min Arcade maskin nr 2 for ikke så alt for lenge siden.

Det finnes veldig bra software allerede. Jeg testa Maximus Arcade, men endte opp med å bruke HyperSpin. Begge to er veldig bra, men HyperSpin ser bitte litt bedre ut synes jeg.

hypersprin-fe.com og maximusarcade.com

Min maskin (som sikkert aldri kommer til å bli malt)
http://img7.nettby.no/users/s/c/h/scha/files/23.jpg
Sykt word.
Pantheon's Avatar
Trådstarter
Virker bra, Scha. Skal titte på det. Hvordan har du fiksa knappene? Brukt noe ferdiglagd?

Hadde vært awesome om noen visste om et myntinnkast som tok norske mynter og kan brukes til å styre spilletid på arkademaskiner (Eventuelt ved å kutte strøm eller sende "slå av"-signal til motherboard.) Det beste hadde vært noe som var kompatibelt med ett av de systemene du linka til, så man i forskjellige spill kan spille x antall liv, etc.
Kjøpte joysticks, knapper og en i-pac fra ultimarc.com.

De selger også myntinnkast som tar "alle" mynter (du klipser fast en mynt inni, som den bruker til å sammenligne med). Skal bestille meg myntinkast, jeg og ettervert.