Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1154
Hei.


Vet det er mye om det på nettet men:

Lurer litt på om jeg (i tillegg til all annen programmering), skal lære litt flash.

Derfor lurer jeg på om det er noen gode nettsider, eller bøker* som er bra å lese/se på, og (om det fins flere programmer), hva som er best å bruke til å lage ting i flash.

Takker for alle svar.





*Bøker må da være på Norsk.
Sist endret av Herû; 10. juli 2010 kl. 13:50.
Sitat av Herû Vis innlegg
Hei.


Vet det er mye om det på nettet men:

Lurer litt på om jeg (i tillegg til all annen programmering), skal lære litt flash.

Derfor lurer jeg på om det er noen gode nettsider, eller bøker* som er bra å lese/se på, og (om det fins flere programmer), hva som er best å bruke til å lage ting i flash.

Takker for alle svar.





*Bøker må da være på Norsk.
Vis hele sitatet...
Hva skal du bruke det til? Alt etter hva det er du skal lage kan det være verdt å ta en titt på om det kan lages i HTML5, CSS3 og muligens javascript i stedet.
Trådstarter
Tenker at jeg (til slutt ivertfall), lager flash-spill.
Sjekk cartoonsmart.com

Jeg har sett en noen videor fra der, og de har vært veldig bra synes jeg. Jeg har desverre ikke sett noen om ActionScript, men regner med de er ca like bra.
"Classroom in a book" Skal være en god bok for å lære seg flash, følger også med en cd med oppgaver
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
"Classroom in a book" Skal være en god bok for å lære seg flash, følger også med en cd med oppgaver
Vis hele sitatet...
Hvilken av bøkene (ser ut som flere bøker), og er det en norsk versjon?
Sist endret av Herû; 10. juli 2010 kl. 16:41.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Herû Vis innlegg
Hvilken av bøkene (ser ut som flere bøker), og er det en norsk versjon?
Vis hele sitatet...
Om du vil lære programmering bør steg einn vere å lære seg engelsk. Alt av litteratur er på engelsk, og alt av dokumentasjon er på engelsk.
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du vil lære programmering bør steg einn vere å lære seg engelsk. Alt av litteratur er på engelsk, og alt av dokumentasjon er på engelsk.
Vis hele sitatet...
1. Det er bare fordi det ser ut til at det faktisk er en norsk versjon.
2. Du sa faktisk til meg selv at det fins haugevis av bøker (her kalt litteratur), på norsk, og det stemmer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Herû Vis innlegg
1. Det er bare fordi det ser ut til at det faktisk er en norsk versjon.
2. Du sa faktisk til meg selv at det fins haugevis av bøker (her kalt litteratur), på norsk, og det stemmer.
Vis hele sitatet...
Du finner bøker på norsk ja, men du finner hundre ganger fleire bøker om samme temaet på engelsk. På norsk kan du telle gode bøker om t.d. Java på fingrane dine. På engelsk har du ikkje sjans. Det er ikkje ei innvending mot norske bøker, bare ei konstantering av at før eller seinare må du lese engelsk.

I tillegg er alt av API dokumentert på engelsk og kun engelsk som regel. Og iallefall ikkje på norsk.
Trådstarter
Spørsmål: Er flash bare actionscript med annet navn, på en måte, eller går det ann å lage ting i flash, uten å bare bruke actionscript.

Trenger man bare å lese på actionscript for å lage spill og andre ting i flash.

Hva er forskjellen på actionscript og flash.
Internett sitter på ganske mye informasjon.

http://no.wikipedia.org/wiki/ActionScript
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Herû Vis innlegg
Spørsmål: Er flash bare actionscript med annet navn, på en måte, eller går det ann å lage ting i flash, uten å bare bruke actionscript.

Trenger man bare å lese på actionscript for å lage spill og andre ting i flash.

Hva er forskjellen på actionscript og flash.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/ActionScript
http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Flash