Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 7686
Er wonderboy han som hopper rundt på en hoppestokk? Husker et gammelt spill med en gutt som hadde en hoppestokk og et våpen, og så skulle du fullføre diverse leveler. Litt marioaktig hvis jeg kan si det sånn.
hadde mye gøy med international karate i mine yngre dager

http://swisscharts.com/showgame.asp?...s&system=Amiga

hot wheels var også en klassiker.
Sist endret av catolh; 22. juli 2007 kl. 13:19.
Sitat av fulloggal
Er wonderboy han som hopper rundt på en hoppestokk? Husker et gammelt spill med en gutt som hadde en hoppestokk og et våpen, og så skulle du fullføre diverse leveler. Litt marioaktig hvis jeg kan si det sånn.
Vis hele sitatet...
Det der hørtes mistenklig mye ut som Kommander Keen, ikke Wonderboy
Jeg husker ihvertfall godt Death Rally, TIM og Raptor. Om dere hadde lagt ut disse hadde jeg nok tatt turen innom av og til
Orginale Prince of Persia var jo genialt! Men som sakt: Lomax slå alt og alle!
Sitat av Halalgeir
Haha. Nesten så jeg skal fyre opp den gamle 8086 512kb ram-maskinen min igjen. Mye bra spill der.

Husker spesielt allycat, digger og space invaders som spill jeg satt mye med.

Og så minnes jeg å ha spilt et spill hvor man er to gorillaer som kaster bananer på hverandre. Hadde det på en maskin med win 3.1. For å finne det måtte jeg ut av windows og starte opp et programeringsprogram som het qbasic eller noe. Shit. Dette er lenge siden.

Ellers så har du jo de klassiske c64 spillene:


Wonderboy (ingen over, ingen ved siden av)
Last ninja
Giana Sisters
Paperboy
Bubble Bobble
Ghost 'n Goblins
Boulder Dash

Og donkey kong! Husker jeg hadde en håndkonsoll med det på

80 tallet ass
Vis hele sitatet...
Hehe ler meg ihjel:P Stemmer det, skal tro om du og jeg er omtrent samme årgang..Qbasic,husker det var en blå skjerm iaff...Mener man kunne bedrive enkel programmering der også..Det spillet med apene husker jeg godt!

Poc går aldri ut på dato nei, men nå er det kommet nye versjoner..Poc XXL og Poc 3d..Man har wiew inne fra styrehuset, finnes mange nye ting..Lastet det ned for 1 år siden en gang, ble sittende flere dager i strekk...Anbefales på det sterkeste.
Sist endret av torek1; 22. juli 2007 kl. 14:25.
Monkey island, Pirates gold, Transport tycoon, Starcraft

Så var det ett spill jeg husker i farta... skulle fly rundt med sånt helikopter og gjøre forskjellige oppdrag; slukke branner osv.

De jeg kommer på sånn i farta.
pokemon var et spill jeg brukte å spille som barn..
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Keen spillene eide! Tror jeg spilte 6'ern mest. Spilte også et slags vinter-ol spill. Tror det kom ut tidlig på nitti tallet. Man kunne kjøre alt fra langrenn til bob. Også Monkey Island er et spill jeg spilte såpass mye at jeg er sikker på at det preger meg den dag i dag. Jeg husker jeg trodde at grafikken umulig kunne bli bedre enn sånn det var på Monkey Island 3. Men grafikken til det spillet funker jo den dag i dag da.
Commodore 64:

Jeep Command
Giana Sisters
Bulder Dash
Green Bert
Kickstart
Survivor
Jungle Hunt
Cobra

Amiga:
Midnight Resistance
Giana Sisters (finnes både for C64 og Amiga)
Blues Brothers

De jeg kommer på i farten.
Leisure Suit Larry-serien og Transport Tycoon

edit:
men det krever jo at man skal spille lenge og kunne lagre. Litt vanskelig med nettspill kanskje.
Sist endret av marsboer; 22. juli 2007 kl. 15:00.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
http://takegame.com/shooter/pictures/xenon2.gif

Xenon 2
Masse godbiter her ja

Spesielt
Lemmings bilde
Whacky Wheels bilde
Gorillaz (qbasic spillet med gorialler) bilde

Duke Nukem 3 var og ein favoritt

Ellers er det mange av wingames spillene som er utrolig kjekke
Vil tru mange husker igjen
skiFree (kjør ned en bakke og bli spist av en yeti), bilde
rattlerRace(snake..),bilde
jezzball(gjer mest mulig av brettet sort uten å treffe ballene), bilde
chip's challange(finn alle chip'ene og nøklene osv) bilde
for ikkje å snakke om Pipe Dream( lag lang nok rørledning for den grønne gugga)bilde
Har ein pc med win95 så det er ikkje standard spill til win95, men mulig at det er det til windows 3.2 ?
Sist endret av knavik; 22. juli 2007 kl. 15:17.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Gode gamle spill.. Hmme..
Super Mario 1 og 3
Fallout 1 og 2
Colonization
Civilization
Stunts
Wolfenstein 3D
One Must Fall
Transport Tycoon Deluxe
Magic Carpet
Tyrian
Crusader: No Remorse og No Regret
Linewar :P YAY!
Excite bike
Legend of Sage
Contra
Bomberman
Chip n Dale: Rescue Rangers

For ikke å snakke om Chip's challenge!
Sist endret av maedhros; 22. juli 2007 kl. 15:55.
Jeg var veldig fan av Alex Kid spillene, tror det het det! Spill som var til Sega. Den gamle Sega'en er ødelagt nå og er keen på å spille det igjen!
Får frysninger og gode minner når jeg leser denne tråden

Sitat av Xeon
Så var det ett spill jeg husker i farta... skulle fly rundt med sånt helikopter og gjøre forskjellige oppdrag; slukke branner osv.
Vis hele sitatet...
Sim Copter?
Sitat av Zero
Får frysninger og gode minner når jeg leser denne tråden



Sim Copter?
Vis hele sitatet...
Search and rescue tipper jeg. (SAR)
Street rod
GTA1
Skyroads Link
Sim Tower Link

og det beste boksespillet ever 4D BOXING Link
Sist endret av Popp; 22. juli 2007 kl. 16:13.
Sitat av Zero
Får frysninger og gode minner når jeg leser denne tråden



Sim Copter?
Vis hele sitatet...
Ja, det var det
Og så husker jeg et spill som hette baby.

Der var man redningsmannskap og skulle redde unger som datt ned fra en brennende blokk. Man måtte "bounse" ungene på trampolinen tre ganger bortover før man fikk slengt de inn i ambulansen.

Ellers takk til deg Knavik som fant frem bilde av "gorillaz". Ahhh The memories
Sitat av leasea
pokemon var et spill jeg brukte å spille som barn..
Vis hele sitatet...
Nå er det streng tatt ikke så alt for lenge siden Pokemon var på moten. Et par år, hvis jeg ikke tar helt feil. Du er nok enda et barn, min gode venn.
Tror ikke noen av disse er nevnt. Spilte dem på en gammel maskin i tilbake tiden med windows 3.11 - Gamle spill vekker alltid opp gode minner!

Jill - En dame som skal kjempe seg igjennom mange verdener... Er ute i naturen, husker lite

Supaplex - Rød sak(slags eple) som spiser datakort og sprenger brikker osv. Skal komme seg forbi hindringene og deretter til mål.

Horde, The - Du er en bondegutt med sverd eller noe, og skal redde gårdene til forskjellige steder fra røde horder. Kjøp oppgraderingen og ta vare på kuer. Kongen er på din side, men ikke prinsen eller hvem han nå enn er.

Demonstar - Flyspill, nesten likt som Raptor.
Sitat av Archj
Det der hørtes mistenklig mye ut som Kommander Keen, ikke Wonderboy
Vis hele sitatet...
Kommander Keen var det Spillte det litt for lenge siden!!

Skikkelig lame musikk!!
Avispapir: mener det heter Jill of the jungel eller noe slikt
Er enig med Alex Kidd! Det er faktisk et ganske bra spill også, og sega'n min funker fremdeles! Har ca. 20 spill til det, av en eller annen grunn begynte den å funke igjen på den nye tv-en vår Den gamle fant ikke signalet eller noe.

Skjønner ikke hvordan jeg og fattern nesten runna Alex Kidd da, når jeg sist prøvde det noen uker siden døde jeg på 4'de verden eller noe
Var en blå bil som het pluto eller putty eller noe sånt. Det spillet kunne jeg tenkt meg å spilt igjen
Det spillet jeg husker best er bombjack...der var du en flaggermusmann som skulle gå rundt å fange bomber før tiden gikk ut.
Jeg vil egentlig ikke anbefale dere å prøve spillene igjen, fordi man blir ofte skuffet, pga det kanskje ikke var så spennende som det var når du var liten. Prøvde liero for litt siden, og det var jo KJEDELIG!
Uten å ha giddet å lese igjenom alle svar hittil:
Super Mario Whatever
Final Fantasy
Street Fighter 2
Sonic
Outrun
Frogger
Pacman
Police Quest
Kings Quest
Giana Sisters
Last Ninja 2
Skate or die
Ski or die
Space Invaders
Dig Dug
Summer games
Tomcat
Donkey Kong
James Pond
Blues Brothers
194x (1941, 1942, 1943 osv.)
King of Fighters
Art of Fighting

... var det jeg kom på i farten
Sitat av max-mekka
Jeg vil egentlig ikke anbefale dere å prøve spillene igjen, fordi man blir ofte skuffet, pga det kanskje ikke var så spennende som det var når du var liten. Prøvde liero for litt siden, og det var jo KJEDELIG!
Vis hele sitatet...

Sant så sant, thou', noen spill er ikke så skuffende.

Mario og Sonic seriene er bestandig som det alltid har vært, men gamle-gamle spill igjen blir fort litt værre. (Pc generasjonen)
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Hadde en onkel som drev et pc-verksted så jeg fikk evig og evig med democder. Spilte nesten bare demoer da jeg var liten. Var underholdende nok det. Det var imidlertid ett spill jeg spilte mye mer enn de andre: http://www.gamespot.com/pc/action/ti...g=images;img;3

Time commando, fikk aldri tak i fullversjonen desvderre

Ellers gikk det veldig mye i spill som dungeon keeper og kknd.
Death rally er jo ett must.
Centipede!!!!!
zElDa :P og det første commandos spillet
Å herregud, TIM er et spill som jeg spilte mye av som liten gutt

Det hadde jeg helt glemt av! Hvis du klarer å få det til skal jeg sende deg et telepatisk kyss!

Og et annet jeg husker nå: Jeg tror det var standard på PC'n da jeg spilte det, er sikker 8-10 år siden.

Du styrte en liten rød mann som kunne skyte. så vidt jeg husker kunne du få flere våpen, men dette er ikke sikkert. Det var 2D og du flyttet deg mot høyre så og si hele tiden for å komme til neste "bilde". Jeg husker at av og til kom det svære UFO'er som du måtte skyte, disse var relativt vanskelige...

Noen som vet hva dette het?
GTA1
Worms
S.W.A.T
Asterix
Asterix og Obelix
Mario
Doom
Top gun
Teenage Mutant Ninja Turtles
Donkey Kong
Jurassic park
MediEvil
Sovjet Strike

Er de jeg kommer på nå.
Little Big Adventure!!!
Den lengste reisen


Jeg har hatt sånne "perioder" med mange forskjellige spill og alle fortjener en plass i troféskapet.
Det var så mange geniale spill som jeg har brukt mye tid på.. Synd jeg ikke husker hvilke det er..
Lemmings (finnes en konge DHTML-klone av det) - http://www.elizium.nu/scripts/lemmings/
han dær blåe jæveln i sega universet, Zonic ellerno?
Sist endret av NoillStress; 25. juli 2007 kl. 10:21.
Sitat av Stormen
Alle forslag mottas med takk, smekk og kyss
Vis hele sitatet...
Smack my bitch up!

VIC20 Raid on Fort Know
C64 Druids, Giana Sisters
Amiga Rock N Roll
Sist endret av fxxked; 25. juli 2007 kl. 10:50.
Av de gamle spill som virkelig har en plass i hjertet mitt, må det være Quake 2 CTF.

Det var vel i 1997 jeg først fikk kjennskap til det, satt oppe hele natten for å få lastet det ned over ISDN linjen. Et så actionfylt spill har jeg ikke sett på lenge, desverre er det ikke særlig mange som spiller det for tiden, jeg vet om et fåtall servere med max 10 stk på samtidig, så det er ikke noe stas.

Av andre spill blir det Lucas Art sine spill, og Larry-serien som jeg virkelig falt for. Hot Lula husker jeg også veldig bra, om det var pga. damene eller kvaliteten av spillet husker jeg tough ikke.

Afterlife husker jeg også veldig bra, det var et morro Sim City lignende spill.

Husker veldig godt et grøsserspill jeg aldri selv fikk spille, Phantasmagoria. Det var på den tiden, i en alder av 10 år, usansynlig skummelt. Husker godt på slutten av spillet hvis man gjordet en feil, at du fikk hodet kappet i to av en falløks av noe slag. Klassiker!
Last Ninja! Gud jeg hadde gitt myyyye for en remake av den!!

Outrun var jo en slager på arkademaskinene
Sitat av ztaale
Lemmings (finnes en konge DHTML-klone av det) - http://www.elizium.nu/scripts/lemmings/
han dær blåe jæveln i sega universet, Zonic ellerno?
Vis hele sitatet...
Trodde ikke det skulle være mulig og ikke huske Sonic! Fy skam seg
Stunts var knallbra :P Og ikke minst Dopewars!
Final fantasy 7

Et av mine første spill som jeg fortsatt spiller når lysten melder seg.

Første gangen jeg spilte det og Aeris døde gråt jeg faktisk... Det var så trist
Keen dreams 1-6
En god gammel schlager til NESen som heter "Little Samson" kan ikke slå feil.
Det er såklart Monkey Island serien <3
edit: Og Kings of Queens!
Sist endret av Maol33t; 25. juli 2007 kl. 21:38.