Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2282
Kan politiet kjøpe narkotika av brukere på snapchat og i etterkant ta dem for bruk, altså en setup buy?
Vil tro det, hvertfall om man aktivt reklamerer. huehue ikke 100% sikker
Anonym bruker
"Slank Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja politiet kan utgi seg for å være kunder og ta deg for salg.
Fatter ikke ungdom nå til dags er så dumme å selge til og kjøpe fra fremmede på nettet.. Gjør det jævlig lett for snuten

Har sett folk på snap poste bilde av mengder piller,kokain,hasj og legge til og godta hvem som helst som adder de. Needless to say de har en etter en ryki
BRAND ∞ STRONG
Det du prater om omtales i strafferetten som politiprovokasjon, fordi politiet provoserer frem en straffbar handling.
Politiet kan i enkelte tilfeller gjøre det, men det er ganske strenge regler for når det er lov.

I hovedtrekk er det tre regler:
(1) politiet kan ikke fremkalle en straffbar handling som ellers ikke ville ha blitt begått,
(2) provokasjon kan bare benyttes ved alvorlige straffbare handlinger og
(3) beslutningen må være truffet av rett myndighet.

I utgangspunktet kan ikke politiet gi seg ut for å være noen andre.
Unntaket er selvfølgelig spanere og undercover politi.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En ting som få tenker på er at dersom du feks. kjøper 1 kg. pepper og blir bøffa og får sukker i stede og det hele er overvåket og bang bust så blir siktelsen mod deg 1 kg pepper.
Mens han som solgte bøffet slipper fri han var jo klar over at det var bøff
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En ting som få tenker på er at dersom du feks. kjøper 1 kg. pepper og blir bøffa og får sukker i stede og det hele er overvåket og bang bust så blir siktelsen mod deg 1 kg pepper.
Mens han som solgte bøffet slipper fri han var jo klar over at det var bøff
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at folk som utgir seg for å selge knarkomatikum slipper unna?
https://www.aftenposten.no/norge/i/B...-for-bedrageri
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bedrageri er mye mildere vil jeg tro hvordan kan du bli tatt for å selge knark når du vet det er mel og har aldri vært noe annet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bedrageri er mye mildere vil jeg tro hvordan kan du bli tatt for å selge knark når du vet det er mel og har aldri vært noe annet?
Vis hele sitatet...
Fordi man selger med intensjonen om at den som kjøper tror det er narkotika, med andre ord du selger "knark"
Queefer Sutterland
Lilletrille2's Avatar
25 3
Den der hadde jeg anket og vunnet det har aldri vært no knark og hans eneste intensjon var å svindle kjøper! jeg hadde forlangt en renhets test av dette angivelige knarket og resultatet hadde blitt 0.00 % men kjøper er skyldig.
jeg vet frifinnelser har skjedd tidligere i lignende saker.