Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2952
Hei folkens

Jeg har kjøpt meg en Acer Spin 1, primært for å ha med på campinga og når jeg er ute å farter.
Dette er en laptop med begrensede specs, men trenger ikke mye på en slik laptop.

Men casen er at det er veldig lite lagringskapasitet på denne.. Trenger i utgangspunktet ikke mye, men hadde vært fint med mer plass. Jeg har nå en disk på 64 gig, ca 30 gb igjen etter windows ++. Ingen mulighet til ekstra lagring internt.

Det er en microSD leser på den, så der tenkte jeg å kjøpe et ekstra kort å bruke som en ekstra "partisjon".

Men jeg har noen spørsmål.. Hvilket kort skal jeg kjøpe for å få best hastighet?
Den støtter microSDXC. Har dette noe med hastighet å gjøre eller bare kapasiteten?
Tenker jo å kjøpe en klasse sd kort som er raskt, men så tenker jeg at det kanskje er en begrensning på leseren også? Men finner ikke ut hvor mye.. Hvordan finner jeg ut av dette? For er jo ikke vits i å kjøpe et rå-rask kort, hvis leseren på laptopen har en begrensning som kan være tregere..

Derfor tenker jeg det kanskje er folk her inne som vet mer enn meg :-)
Her er specsa:
https://www.power.no/data-og-tilbeho...cer%20spin%201

Ser at prisen på sd kort ikke var så ille, så kjøper nok en slik en (linket under).

https://www.elkjop.no/product/mobil-...E&gclsrc=aw.ds
Sist endret av Handyman88; 26. juli 2021 kl. 14:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Limited edition
Moff's Avatar
Du har ikke vurdert å bare kjøpe en ny SSD som kan erstatte den du har? Jeg tror det vil gi en vesentlig bedre opplevelse, og det trenger ikke være så vrient å få til. Bare ta en kikk på den fysiske størrelsen (sånn at du vet at den nye får plass) og sørg for at du har tilgang til Windows-lisensen din før du kaster ut den gamle. Du kan få en flunkende ny SSD med 500 GB for typ 700 kroner nå om dagen.