Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2506
Kjøpte ny bil for 5-6 dager siden.
Har godkjent salgsmeldingen og tegnet/betalt forsikring.
Hvor lenge kan jeg drøye med å betale omregistreringsavgiften dersom jeg ikke bruker bilen i mellomtiden?
Jeg burde jo få en faktura i posten først før de kan begynne å mase ytterligere?
Er jo ikke alle som er digitale i dag?
Men du greide å skrive innlegget her? Da er du jo digital. Kan du kjøre bil? Da greier du å bruke internett også. Du virker jo ikke dum, bare veldig vrang.
Nei, du får ingen advarsler.

Du må få deg briller og slutte å leke idiot.

Du har godkjent salgsmeldingen, har du ikke? Ja skriver du.

Da har du også lest, når du godkjente salgsmeldingen, at du IKKE kan bruke bilen annet enn å flytte den til nytt oppbevaringssted innen 3 dager og at bilen vil bli begjært avregistrert.

Du får ingen flere varsler, eller faktura. Du godkjente disse vilkår når du godtok salgsmeldingen. Les alt før du godkjenner noe neste gang.

Det skjer elektronisk og om noen dager er den automatisk begjært avregistrert.
Jeg sa ikke jeg ikke var digital. Jeg sa det var jo noen som ikke var det.
Jeg vil vente en uke av økonomiske årsaker.
Og nei, jeg så ikke at jeg ble begjært avskiltet når jeg var inne på vegvesen.no
Og selv på lovdata.no så fant jeg ikke noen info bortsett fra at bilen ikke ble ferdig omregistrert før dette var betalt.
Utover det så anbefaler jeg en valium eller ti på dere begge.

«Les alt før du godkjenner noe neste gang.»
Er ikke alle som er så flinke som deg og leser alle 136 sidene på Google play før vi laster ned en app
Sist endret av worldwebber; 19. april 2021 kl. 20:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, står ganske enkelt når man godkjenner en salgsmelding

"husk du kan ikke bruke kjøretøyet annet enn til flytting i maks 3 dager før omreg er betalt"

Står et par setninger bare.

Du har også fått vedtak om salgsmelding i digipost hvor det står spesifisert mer.

Driver ikke med valium, så ellers takk. Jeg er dog bilforhandler og driver med salgsmeldinger flere ganger i uka. Bare du som har lest feil.

Man får forøvrig ikke gjort dette "ikke digitalt" lenger uansett. Salgsmelding kan kun gjennomføres digitalt idag, eller så må begge parter møte opp og legitimere seg på trafikkstasjonen og umiddelbart betale omregavgift med kort.

Så man kommer seg ikke unna den

For å putte et plaster på såret, du blir ikke begjært avreg etter en uke, så bare ta det med ro. Det tar et par uker til, det er litt tilfeldig når systemene kjører en sjekk.

Du får dog digipost om at du nå er begjært avreg og hvis de tar skiltene klippes de med gebyr osv.

Men så lenge du ikke kjører er det ikke farlig. Betaler du omreg på nett er begjæringen borte umiddelbart.

Så du har egentlig ingenting å benymre deg for om du må la den stå litt så lenge du ikke kjører etter en uke
Ok.
Takk, da venter jeg en ukes tid med betaling.
Jeg har penger til å betale dersom det hadde vært absolutt «must» (f.eks dagsbøter) men ønsker å prioritere annet frem til den 28/4
Sitat av worldwebber Vis innlegg
Ok.
Takk, da venter jeg en ukes tid med betaling.
Jeg har penger til å betale dersom det hadde vært absolutt «must» (f.eks dagsbøter) men ønsker å prioritere annet frem til den 28/4
Vis hele sitatet...
Dagsbøter er bare for forsikringen, så lenge den er i orden er det ikke noe problem.