Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1352
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Halloi!
jeg har nå fått satt opp en nettside, som er min første, seriøse side.
kom gjerne med ris & ros, ting som kan forbedres, og hold det på et saklig nivå, og ikke bry dere om mine forferdelige illustrator-blider

www.mentalsyk.net

edit: de fæle røde knappene er på vei ut, laster opp nytt nå
Sist endret av Freaken; 16. mars 2005 kl. 21:57.
Sia funka mindre bra i firefox.
Du bør også skifte font på sidene og ha mye mindre skrift.
Sist endret av voldern; 16. mars 2005 kl. 21:59.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Tja. Den hadde jo sin sjarm, det må jeg si. Kanskje du skulle fått noe i bakgrunnen? - Noe 60-tallstapet eller lignende. Menyknappene likte jeg ikke. Dessuten er de alt for langt til venstre i Firefox og alt for langt til høyre i IE. Du burde gjøre noe drastisk med koden din.
den funket ikke bra i iexplorer. linken var der hvor teksten egentlig skulle være osv.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Trådstarter
har bare testet den i firefox, og har funnet ut at den ser bøg ut i IE. må nevnes at jeg har ca. null peiling på html og at dette er min første nettside jeg har satt opp på frihånd.
jeg bruker Dreamweaver, dog er ikke særlig god med deg, og for og få det til å se nogenlunde riktig ut, ser det stygt ut i internett explorer. har kjørt en w3c-validering nå og funnet noe greier som er feil. og som noen har merket så står det kanksje "freewebtemplates" nede i hjørnet, men det er pga at jeg bare tok en tom template derfra og la til bildene og headern osv. der. men hvis du stikker inn på nettsiden så finner du ingen manken til mentalsyk-tiden
Sist endret av Freaken; 16. mars 2005 kl. 22:04.
Ekkel side.
Likte rett og slett ikke siden.

Og den er enda hentet fra free template's.
Viss du ser helt nederst i en liten skrift;p
Hei.
Er du flink på gitar? eller noe annet?
Da foreslår jeg at du holder deg til det

Klemz
Skjønner ikke at du gidder å kaste bort penger på noe så elendig. Innholdet på siden suger.

Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources!
Vis hele sitatet...
Norsk FreakForum > Design > Skryteplassen

Saklig argument på noe så maks usaklig ble vanskelig, jeg vet.
Vel, for det første så må du gjøre noe med skriften din - bytt selve fonten, størrelsen og for guds skyld:
IKKE MIDTSTILLL

Også lurer jeg på en ting,

"Design downloaded from FreeWebTemplates.com
Free web design, web templates, web layouts, and website resources! "

Hvor mye er det du har laget og hvor mye er kopiert?

EDIT:
Aaaaaaaaalt for sein
hanmannsann
Det var rotete sjølv om du hadde svært lite innpå sida, knappane flyttar på seg på grunn av midstilling (eller noko sånt). Rydd opp, og ikkje bruk sterkt framheva mønster til bakgrunn. Viss du skal ha mønster, bør det vera litt nedtona.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Trådstarter
må bare si at det ikke er en drit som er kopier fra freewebtemplates. det er sant, søk på siden og du vil ikke fine en siden som er lik på noe måte med den som jeg har. grunnen er at jeg tok en template, tok av alle bildene, (hadde egentelig tenkt og lage en template side) men så lagde jeg mitt eget design i stedet og hakke giddi og tatt bort skrifta. det er sant.
Hjemme hos meg så bugget siden seg både i ie og firefox. Menyknappene og innholdsteksten var statisk mens bakgrunnen beveget seg. Jeg synes du skal prøve å finne noen greie html og css tutorials som du kan trene deg på, det kan også være lurt å kikke litt på andre sider som du synes ser fine ut på internett. Hvordan er det satt opp, hvilke elementer har de brukt, osv. Regner med at neste gang du poster noe du har laget her, så er det mye bedre, det håper jeg iallefall.

Lykke til, og husk at det er mange folk som har mye mer peiling enn deg der ute, så ikke vær redd for å spør om råd.
Stygg. Jeg sier at du bør begynne på nytt, det ser helt forbannet jævlig ut, spesielt det store fontstørrelsen.
Sitat av Freaken
edit: de fæle røde knappene er på vei ut, laster opp nytt nå
Vis hele sitatet...
Ta å lag alt på ny, og last alt opp på nytt, heller du
Sitat av Freaken
må bare si at det ikke er en drit som er kopier fra freewebtemplates. det er sant, søk på siden og du vil ikke fine en siden som er lik på noe måte med den som jeg har. grunnen er at jeg tok en template, tok av alle bildene, (hadde egentelig tenkt og lage en template side) men så lagde jeg mitt eget design i stedet og hakke giddi og tatt bort skrifta. det er sant.
Vis hele sitatet...
okei, men da er et råd å ta bort den skriften!

men jeg lurer på en ting, hva er det du egentlig lurer på råd om?
fordi om det er designet, så blir det litt håpløst å svare på, siden du skriver at vi ikke skal bry oss om bildene på hjemmesiden

er det derimot om innholdet, så må du få det mye mer strukturert og ordentlig, den må ikke se rotete ut, du må gjøre det enkelt for folk å finne det vil ha, og du må få opp noe interessant, slik at det faktisk er en vits i å besøke siden din
Komman, skal dere lage side må dere slutte å finne dem på nettet...

Jeg synes ikke noe om alle de gratis "designene".
Når jeg trykker på Mentalsyk-linken i Opera, flyter teksten utover siden.
Hvis du vil ha en greit designet side, og slippe å lage den selv, så bruk en template fra www.elated.com heller. Det der så bare sorgens ut...
Ettersom alle andre her har valgt å tømme all sin urin på siden din, så får jeg heller ofre meg og være et lys i mørket. Det er jo tross alt EN god ting på sidene dine. Jeg digget nemlig dette:
Ha en Mentalsyk dag!
Vis hele sitatet...
Ta vare på den linjen og gjør resten på nytt fra starten av.
Den siden så ut som vindusdekorasjonen til en pakistansk familie på 70-tallet. Når en først bruker templates så bruk noen som er ok i det minste
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Trådstarter
Kalakov, vær så snill og les postene mine. det er nevnt ca. 2 ganger at det ikke er en template.
siden er tatt ned, og jeg har bestemt meg for og beholde den stilen, men fikse et nytt designe. takk for alle konstruktive og saklige innslag.
Vel, om det er template eller ikke; jeg mener fremdeles du ikke bør bruke den stilen.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Du vet at det skrives coming soon, med en m?
Ehm, jeg vet ikke om det er meningen, men det heter vel egentlig mentalt syk, og ikke mentalsyk. Altså burde vel adressen vært www.mentaltsyk.net? Det er ikke store feilen, men jeg trodde først du hadde skrevet feil.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Lukter jeg ripoff av vårt domene "sinnsyk.net"? (som forsåvidt også er skrevet feil)

<Golder> "lillevik.sinnsyk.net"
<Freaken> wow, jeg hadde gitt en..hmm...20-kroning for et så fett domene :P