Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4302
Hei!

Lagde en annen tråd, men jeg føler at det var litt lite informasjon osv..

Hva jeg ønsker:

-1 kurs som lærer meg det meste innenfor et programmeringsspråk, sånn at jeg kan klare meg alene.

-Ingen aldersgrense eller forutsetninger.

-Ikke mange ganger i uka.

-Ikke langt unna ski.

-Starter om noen måneder.

Jeg har 20 tusen jeg kan bruke, så det er ikke noe problem. Venligst ikke diskuter om php er et progammeringsspråk eller et skriptingspråk i enne tråden.

Takk på forhånd.
Sist endret av veltins; 30. mars 2011 kl. 14:59.
Høgskolen i Sør Trøndelag tilbyr de fleste av IT-Fagene sine som fjernundervisning.
http://itfag.hist.no/public/ De krever noen times arbeid i uka, men alt er på nett så du kan ta det når det passer.

Eksamen kan du ta på en skole i nærområdet ditt.

Er litt usikker på om disse fagene krever generell studiekompetanse. Det som er mest aktuelt for deg her vil nok være LO171D Programmering i Java
eller
LO174D C#.NET

Kursene koster 4500,- per stk.

For å kunne "Det meste innenfor et programmeringsspråk" så må du nok ta flere av disse, men det er en god start

Et alternativ er selvfølgelig kursene til Programvareutvikling.no, men de er fort 10 ganger så dyre.
Off-topic, du kan fort spare pengene ved å invistere i en bok til omlag åtte hundre kroner, og det er ingen som hindrer deg i å komme med spørsmål du måtte ha, her inne.
Enig med prenix, å gå på et kurs er en veldig lite effektiv måte å lære å programmere på. Kjøp et par-tre bøker, og bruk tiden på å kode, kode og kode. Når du først har lært deg det aller mest elementære består resten i å få erfaring og å slå opp i dokumentasjon og referanser.

Å ha noen å jobbe sammen med, og å finne en mentor som kan vurdere hva du gjør, kan også være ganske nyttig.

Beklager at jeg igjen ikke svarer direkte på sprørmålet, men jeg mener spørmålet er feil

Da jeg begynte på universitetet kjøpte jeg meg Java for Dummies, og leste den en uke før Java-kurset begynte. Den lærte meg alt det kurset brukte et halvt år på å fortelle...
Har nevnt disse lenkene ganske mange ganger før, i tidligere tråder om å lære seg programmering. Med dette kompendiet, som brukes på programmeringskurset i informatikk og dataingeniør på HiO, har du egentlig alt du trenger for å komme i gang:
http://www.iu.hio.no/~kjetilg/uvstof...progintro.html
Det eneste jeg vil råde deg til er å starte med Eclipse e.l. som utviklerverktøy med en gang når du starter med Java, ikke hør på de som mener det er for «avansert».

Så lenge du er motivert vil det der ta deg gjennom en del grunnleggende programmering du vil få nytte av, selv om du ikke nødvendigvis kommer til å bruke Java videre. Har overført mye av den kunnskapen der til PHP, perl, C# og C++, for å nevne noen. Var selv på ditt stadie for en del år tilbake, og visste ikke helt hvordan jeg skulle angripe problemet med å lære programmering. Prøvde en del bøker uten hell, men kompendiet var det som fikk det til å løsne (var aldri i forelesning fordi alt jeg trengte sto der).

Mer stoff fra programutviklingskurset:
http://www.iu.hio.no/~kjetilg/uvstof...o/progutv.html
Sitat av prenix Vis innlegg
Off-topic, du kan fort spare pengene ved å invistere i en bok til omlag åtte hundre kroner, og det er ingen som hindrer deg i å komme med spørsmål du måtte ha, her inne.
Vis hele sitatet...
Sorry for at jeg stjeler topicen, men... Har du noen bøker du kan anbefalle?
Betal studieavgiften ved en høgskole eller et universitet ved deg og følg et programmeringsfag?
Ikke en bok, men det er i hvertfall et greit sted å starte her: http://msdn.microsoft.com/en-us/beginner/default.aspx