Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7395
Oculus har nå annonsert at salget av Rift vil starte 6 Januar, mange som har planer om å sitte hjemme onsdag og spamme F5 knappen? '
Kilde
Nah, venter til jeg har testa Vive'n.

Dessuten har jeg en Oculus DK2 som støttes av de siste runtimene, så jeg kan godt vente litt til.
Er det slik og forstå at rift er tingen når det kommer til VR, eller er det produsenter som har bedre produkter? Skal hovedsakelig kjøre bilspill som lfs, assetto corsa og project:cars
Sitat av Oprah Vis innlegg
Er det slik og forstå at rift er tingen når det kommer til VR, eller er det produsenter som har bedre produkter? Skal hovedsakelig kjøre bilspill som lfs, assetto corsa og project:cars
Vis hele sitatet...
Om StarVR kommer snart, vil æ vente med oculus og vive...

InfinitEye 210 Degree VR Headset Reborn as ‘StarVR’ with 5K Display

Trådstarter
33 4
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Nah, venter til jeg har testa Vive'n.

Dessuten har jeg en Oculus DK2 som støttes av de siste runtimene, så jeg kan godt vente litt til.
Vis hele sitatet...
Ganske spent på Vive breakthrough'en som kommer denne uken ja!

Sitat av Oprah Vis innlegg
Er det slik og forstå at rift er tingen når det kommer til VR, eller er det produsenter som har bedre produkter? Skal hovedsakelig spille bilspill som lfs, assetto corsa og project:cars
Vis hele sitatet...
Det sies vel at HTC Vive er for folk som vil ha "room scale" VR, altså at du kan bevege deg rundt i rommet når du bruker Vive, mens Oculus Rift er litt mer for "seated experience". Så om du skal hovedsakelig kjøre bil spill ville jeg kanskje gått for den som er billigst, da specs'a på de er ganske like.
Sist endret av Axon90; 5. januar 2016 kl. 02:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Axon90 Vis innlegg
Det sies vel at HTC Vive er for folk som vil ha "room scale" VR, altså at du kan bevege deg rundt i rommet når du bruker Vive, mens Oculus Rift er litt mer for "seated experience". Så om du skal hovedsakelig kjøre bil spill ville jeg kanskje gått for den som er billigst, da specs'a på de er ganske like.
Vis hele sitatet...
Sitat av Shen Ye
Thinking Vive can't do seated VR is like thinking colour TV can't do black and white.
Vis hele sitatet...
Kilde: HTC Vive engineer Shen Ye - Twitter

Spørsmålet blir vel heller om oculus blir billigere enn vive, og folk som bare vil spille "seated" kjøper oculus istedenfor vive.

Anyways, dersom man kan kombinere oculus med Valve sitt Lighthouse system, så kan folk "oppgradere" fra oculus seated til oculus "room scale" ved å bruke Lighthouse.
Trådstarter
33 4
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kilde: HTC Vive engineer Shen Ye - Twitter

Spørsmålet blir vel heller om oculus blir billigere enn vive, og folk som bare vil spille "seated" kjøper oculus istedenfor vive.

Anyways, dersom man kan kombinere oculus med Valve sitt Lighthouse system, så kan folk "oppgradere" fra oculus seated til oculus "room scale" ved å bruke Lighthouse.
Vis hele sitatet...
Jepp, derfor jeg sa at han burde gå for den billigste om han kun kommer til å spille sittende.
Selv om man også vil kunne bevege seg rundt med Oculus Rift som du kan se her: Palmer Luckey tweet Men trackingen til Vive er nok mye bedre enn Rift.
Det finnes allerede systemer for "room scale" spilling med DK2: OptiTrack - Lightsaber Gameplay DK2 Un-tethered
Hva kan man egentlig bruke Occulus til p.d.d ?
Har lenge ventet på offisiell release av dette produktet, men føler ikke VR har tatt helt av på privatmarkedet enda. Kanskje like greit å vente til det er bedre støttet?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Hva kan man egentlig bruke Occulus til p.d.d ?
Har lenge ventet på offisiell release av dette produktet, men føler ikke VR har tatt helt av på privatmarkedet enda. Kanskje like greit å vente til det er bedre støttet?
Vis hele sitatet...
Venter til de har flere spill, i mellomtiden er DK2 mer enn nok.

Jeg vil anta at Vive'n vil få støtte for flere spill enn oculus, siden den er et produkt av Valve... som eier Steam.

Jeg håper at man i fremtiden kan bruke hvilket som helst headset med hvilket som helst spill, men det gjennstår å se.
For de som vil ha en direkte lenke som omgår bloggspam: https://www.oculus.com/en-us/blog/oc...open-on-jan-6/
Trådstarter
33 4
Ser ut som at de som backet de under Kickstarter vil få Oculus Rift CV1 gratis også nå.
VRgamer.no - Oculus gir ut forbruker versjonen gratis til kickstarter "backers"
Tenkte jeg skulle preordre i dag, men... $59900

???
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det er bare en bug. €699,- er prisen for å forhåndsbestille hit til Norge. Det er før fraktkostnader. Litt forvirring rundt skatt osv, men det ender opp på rundt Kr 8000+ akkurat nå.
såpass ja, ser det ut til at det kommer til å bli billigere på sikt da? kanskje ikke preorder men?
Sitat av daimeno Vis innlegg
Det er bare en bug. €699,- er prisen for å forhåndsbestille hit til Norge. Det er før fraktkostnader. Litt forvirring rundt skatt osv, men det ender opp på rundt Kr 8000+ akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Jeg får det til å bli 9100 kr: https://i.gyazo.com/2f4ef50f78846f02...7317ffafec.png

Blir for mye.. Har gledet meg i flere år, men nå ser jeg det heller an. Spent på om Vive kanskje kan ta innersvingen på prisen til OR.
Sist endret av Grix; 6. januar 2016 kl. 22:43.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Grix: Er i akkurat samme båt selv. Hadde gledet meg, men prisen ble litt for stiv. Føler at det er bedre å ha litt is i magen på dette tidspunktet, se hvordan Vive mottas, så evt. bestemme seg når det er mulig å kjøpe den i butikk i Norge. Hvis det noengang skjer da!
Tror jeg holder meg til 20 kroners Google cardboard..
Flere som har prerdrered her? Bestilte vel for 1 ukes tid sia ca, men de har fortsatt ikke trekt penger? Jeg betalte med Visa å det sto at bestillingen var mottatt.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Flere som har prerdrered her? Bestilte vel for 1 ukes tid sia ca, men de har fortsatt ikke trekt penger? Jeg betalte med Visa å det sto at bestillingen var mottatt.
Vis hele sitatet...
De skulle trekke penger når de sender, slik at du kan kansellere. (Om jeg skjønte det rett)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
De skulle trekke penger når de sender, slik at du kan kansellere. (Om jeg skjønte det rett)
Vis hele sitatet...
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Flere som har prerdrered her? Bestilte vel for 1 ukes tid sia ca, men de har fortsatt ikke trekt penger? Jeg betalte med Visa å det sto at bestillingen var mottatt.
Vis hele sitatet...
Jeg har forhåndsbestilt Kjøpte nettopp DK1 og DK2 slik at jeg har noe å pusle med i mellomtiden

Pengene trekkes når pakken shippes
Ahh søren, går det an å få dem til å trekke nå da tru?
Er det å ha pengene på brukskontoen fram til evnt juni da i verste tilfelle
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Ahh søren, går det an å få dem til å trekke nå da tru?
Er det å ha pengene på brukskontoen fram til evnt juni da i verste tilfelle
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på, men du kan jo sende de en mail på supportsiden https://support.oculus.com/hc/en-us

PS: De har ikke norsk support, selv om du kan velge norsk språk på supporten
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Kjøpte nettopp DK1 og DK2 slik at jeg har noe å pusle med i mellomtiden
Vis hele sitatet...
Hvorfor både DK1 og DK2? Noen fordeler DK1 har?
Sitat av Quasar Vis innlegg
Hvorfor både DK1 og DK2? Noen fordeler DK1 har?
Vis hele sitatet...
Tror ikke DK1 har noen fordeler, den er vel nesten ubrukelig :P
Skal brukes til hyllepynt.
Sitat av Quasar Vis innlegg
Hvorfor både DK1 og DK2? Noen fordeler DK1 har?
Vis hele sitatet...
vel, de som backa oculus på den første kickstarteren og fikk en DK1, får en gratis CV1 nå...

Free Oculus Rift for Some Kickstarter Backers

If that's you, all you have to do is fill out a survey from Kickstarter before February 1 and provide a shipping address. You'll need to live in one of the 20 countries that Oculus Rift launches in, though these were not specified. Oculus says it's working on an alternative for people who don't live in those countries.
Vis hele sitatet...