Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1210
Hei!
Jeg har bygd en pc med disse spesifikasjonene:
AMD fx-4300
XFX R7 250
CORSAIR CX430
ASUS M5A78L-MLX3
CORSAIR VENGANCELP 2x4gb

Og jeg har satt alt sammen men pc starter men ingen bilde kommer opp.
Noen løsninger?
Hvordan har du koblet til skjermen? Har du koblet på alt av nødvendig strøm på skjermkortet? Kommer det noen pipelyder eller lignende fra hovedkortet?
Jeg har koblet skjermen på via hovudkortet, jeg er 99% sikker på at alt er koblet til, og nei det kommer ingen pipelyder bare noen når hdd starter opp
Hvorfor har du koblet skjermen på hovedkortet? Koble den på skjermkortet. Så vidt jeg kan se har ikke prosessoren din integrert skjermkort, så da vil det ikke være mulig å koble noe som helst av skjermer på hovedkortet.
Sist endret av danielsk; 23. januar 2015 kl. 16:25.
Jeg har prøvd på skjermkortet men det skjer ingenting da heller
Spinner viftene opp på skjermkortet ditt?
Jepp, alle vifter spinner
Husket å koble til 8 pin til hovedkortet ditt ? Connectoren er lokalisert rundt cpu-en. Uten denne får du ikke bilde men alle viftene starter
Nei, men jeg har koblet til 4 pin, finner ingen 8 pin
Hovedkortet der har ikke 8 pin.

1 x 24-pin EATX Power connector(s)
1 x 4-pin ATX 12V Power connector(s)

Har du koblet til begge?
Ja det har
Har du prøvd å koble skjermen til en annen pc eller noe annet med samme kabel? Det skal være integrert grafikk på hovedkortet der, så når verken hovedkort eller skjermkort gir bilde er det litt rart.
Jeg har koblet til min bærbare pc og der funker skjermen perfekt
Koble skjerm på HK, napp ut skjermkort. Funker ikke det, prøv å nappe ut flere deler. Rambrikker, harddisk etc. Sitter du igjen med bare HK, CPU, en rambrikke og PSU og ting fortsatt ikke fungerer kan det tyde på at HKet har en defekt.
Tusen takk for hjelp men nå fikk jeg det til Du vet det lille batteriet som lagrer info? Jeg tok det ut og inn og da fungerte alt! Men tusen takk for hjelp

Men angående keyboard og mus, hvordan skal jeg koble det til? Jeg har bare sånn trådløs, oppdaterer driverene seg med engang?
Sist endret av Norseknutsen; 23. januar 2015 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sålenge du har et velkjent merke, og Internett tilgang, så skal Windows finne dette selv. Dersom den ikke gjør det, eller du vil sjekke at du har nyeste driver, så besøker du produsentens hjemmeside.

Dersom du mente hvordan du fysisk kobler det til, så har du vel en mottaker på usb? Enten 2.4ghz eller bluetooth.
Sist endret av Fleff; 23. januar 2015 kl. 21:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Keyboardet og musa fungerte med engang jeg plugget det i