Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1763
Hei allesammen :-)

Har brukt kvelden på og drømme om en setup med 6 skjermer(3 per rad og 3 over)

Har vært innom forskjellige nettbutikker og sett på skjermer/skjemkort og stående feste for 6 maskiner.

Er det noen andre som allerede har gjort dette og ønsker og dele HW speccen på dette? Eller bare noen som ønsker og sette sammen en komplett liste med skjermer/skjermkort og stående feste for 6 skjermer?

Dette skal kun brukes som en stasjon for og overvåke nett (har vakt hjemme) så hovedsaklig skal maskin kun brukes til nettsurfing og små programmer. Så det trengs ikke ett ekstremt dyrt gaming skjermkort.

En annen ting også, skal hovedsaklig kjøre windows på dette. Men ønsker også og kjøre "Tails" på maskinen. Har dette noe og si for skjermkortet og drivere?

Takk til alle de som ønsker og bruke tid på dette, det var heller ikke så mange andre norske tråder ang dette. Så dette kan komme til bruk for veldig mange andre også :-)
Benytt ett skjermkort til å drive 2 av skjermene.
Resten av skjermene kjører du via USB 3.0 kort. Fungerer helt yppelig til programmer/bilder som ikke krever så mye.
I tillegg er ikke prisen særlig avskrekkende. Kan også kjøre skjermene på en bærbar maskin da =)
Trådstarter
2 0
Takk for svar Blackkloz,

Tror du dette vil være en stabil løsning som ikke "lagger"?

Jeg er også åpen for andre forslag fra andre som leser dette.
Jeg har en USB 3.0 skjerm som jeg fint kan kjøre video på, uten problemer.

Har sett oppsett med flere skjermer som heller ikke har noen større problemer med enkel grafikk og lett video.

Så, i utgangspunktet vil det ikke lagge.

Fordelen med USB oppsett, er som jeg nevnte at man problemfritt kan benytte seg av bærbar PC i oppsettet. Slik at man ikke er bundet til en stasjonær PC.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Btw; salg på 6-skjerms oppheng nå

https://www.komplett.no/ax-accessories-axm4600/808870

500kr for 6 skjerms-oppheng (max 10kg per skjerm og 27")
De forsvant fort.

Bare 4-skjerms arm igjen på tilbud, til en svært hyggelig pris.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De forsvant fort.

Bare 4-skjerms arm igjen på tilbud, til en svært hyggelig pris.
Vis hele sitatet...
2x 4-skjermsarm, så begynner vi å snakke!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De forsvant fort.

Bare 4-skjerms arm igjen på tilbud, til en svært hyggelig pris.
Vis hele sitatet...
Japp, fortere enn jeg trodde faktisk. Antar det var få igjen på lager.

Slightly offtopic: noen her som vet om ett rimelig VESA-100 3xMonitor stand?
Sist endret av Freddy_fred5; 17. januar 2015 kl. 21:49.