Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 698
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Jeg installerte for en times tid siden corsair sin H80i. Dette er innebygd vannkjøling.

Greia er bare at viftene går i 2500 rpm, noe som gjør at de lager skikkelig mye lyd, faktisk så mye at jeg ikke klarer å "overhøre" det.

Alt er installert riktig, hvordan kan jeg sette ned viftene litt? Det er vel ikke ment at det skal være sånn her?
Finner ingenting i "CorsairLink 2" for å endre på viftene, ikke noe fan profiles. I bios har jeg heller ikke funnet noe svar, jeg får ikke gjort noe med viftefarta der heller..

-Kuse
Sist endret av Kusetjuv; 19. desember 2012 kl. 02:23.
sjekk svar 4, kanskje det funker.
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=113347
(bare sakset mitt eget innlegg fra en annen tråd, så kan ikke garantere for akkurat dette problemet)
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
sjekk svar 4, kanskje det funker.
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=113347
(bare sakset mitt eget innlegg fra en annen tråd, så kan ikke garantere for akkurat dette problemet)
Vis hele sitatet...
Nope, funker ikke. Kan ingen svare på hvordan jeg regulerer viftehastighetene?

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Nope, funker ikke. Kan ingen svare på hvordan jeg regulerer viftehastighetene?
Vis hele sitatet...
Ingen? titegn
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Nope, funker ikke. Kan ingen svare på hvordan jeg regulerer viftehastighetene?



Ingen? titegn
Vis hele sitatet...
Skal være mulig å stille viftene i Corsair Link programmet.

Du har koblet i link kontakten i en usb 2.0 kontakt på hovedkortet ikkje sant?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zendium Vis innlegg
Skal være mulig å stille viftene i Corsair Link programmet.

Du har koblet i link kontakten i en usb 2.0 kontakt på hovedkortet ikkje sant?
Vis hele sitatet...
Ja jeg fikk fikset det. Eneste jeg trengte å gjøre var å koble viftene til selve H80i blokka, ikke til hovedkortet.

Men jeg lurer på en ting til her, for de som kan mer om vannkjøling.

Altså, greia er at første dagen jeg clocka den, så satt prosessoren på mellom 30 og 35 grader idle. Nå sitter den på 40-45, sånn helt plutselig. Noen som vet hvorfor? Ikke at 40-45 grader er varmt på rundt 4,5ghz, men vil gjerne ha den på 30-35
Temperatur endringer i rommet? Mye lys skaper varme, åpne vindu gir kulde? Hvis du har lukket vindue idag og hatt det åpent den andre dagen kan det være en forklaring.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zaloz Vis innlegg
Temperatur endringer i rommet? Mye lys skaper varme, åpne vindu gir kulde? Hvis du har lukket vindue idag og hatt det åpent den andre dagen kan det være en forklaring.
Vis hele sitatet...
Nei, og det hjelper ikke å lukke opp vinduet og la det være litt minusgrader her heller. Den nekter plent å gå under 40 grader når jeg mener å huske jeg hvertfall var 10 grader lavere i forigårs.