Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2099
Har et Gainwaird GTX 970 kort, som er helt nytt. Regnet med når jeg fikk det at fps kom til å gå opp betraktelig fra mitt gamle 560 kort.

Men, i de fleste spill har jeg fremdeles ikke så alt for høy fps, med tanke på skjermkortet.

WoW: 55-60 fps, Ultra
League of Legends: 60 fps, Max
Assassins Creed Unity, ca 40 fps, Ultra High
Battlefield 3, ca 60 fps, Ultra

Mener jo at med dette kortet burde jeg ha høyere enn dette, men leste noe om at på et slikt High End skjermkort må du også ha en high end CPU. Vet ikke om dette stemmer, men i så fall kan det være den. Har en AMD FX-4100, ligger på ca 3,7 Ghz

Forøvrig så kjører jeg to skjermer, og har en del ting oppe samtidlig. Spotify, Chrome med minst 8 faner, Mumble, GeForce Experience, League of Legends og Steam. Dette er vel det jeg som oftest har oppe samtidlig.

Noen som kan hjelpe her?
AC: Unity er kjent for å være forferdelig optimalisert, hvor du nesten må kjøre SLI for å oppnå 60fps.

På LoL så kan det hende at fps'en er cappa til 60. Dette kan du endre på i innstillingene. (Veldig rart hvis det ikke er det, da jeg får høyere fps med dårligere specs)

Det at WoW ikke kjører med høyere fps hørtes litt rart ut, men det er ikke umulig siden det er så mye som skjer samtidig.

Det at du har en ekstra skjerm med streams som sikkert er i HD er vel også noe som tar ressurser vekk fra spillene.

Ellers, har du oppdatert driverne?
CPUen der kan fort bli flaskehals for skjermkortet. Hva slags anti aliasing og oppløsning kjører du?
Trådstarter
31 4
Sitat av danielsk Vis innlegg
CPUen der kan fort bli flaskehals for skjermkortet. Hva slags anti aliasing og oppløsning kjører du?
Vis hele sitatet...
Anti-aliasing varierer fra spill til spill, kommer ann på hva spillet støtter. Oppløsningen er 1080x1920.

Kan sjekke anti-aliasing om litt, får ikke gjort det nå

Sitat av onClipEvent Vis innlegg
AC: Unity er kjent for å være forferdelig optimalisert, hvor du nesten må kjøre SLI for å oppnå 60fps.

På LoL så kan det hende at fps'en er cappa til 60. Dette kan du endre på i innstillingene. (Veldig rart hvis det ikke er det, da jeg får høyere fps med dårligere specs)

Det at WoW ikke kjører med høyere fps hørtes litt rart ut, men det er ikke umulig siden det er så mye som skjer samtidig.

Det at du har en ekstra skjerm med streams som sikkert er i HD er vel også noe som tar ressurser vekk fra spillene.

Ellers, har du oppdatert driverne?
Vis hele sitatet...
Fikk fiksa fps en del på LoL, ble litt bedre etter hvert på WoW også, men ikke så alt for mye, man kan være for at det skjer så mye samtidlig.

Alle driverne er oppdatert.
Sist endret av Frozticon; 18. januar 2015 kl. 13:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
60 fps tyder på at du har vsync på. Prøv å skru vsync av.
Trådstarter
31 4
Sitat av Ozma Vis innlegg
60 fps tyder på at du har vsync på. Prøv å skru vsync av.
Vis hele sitatet...
Vsync er av nå, ble bedre etter det i alle spill utenom AC Unity, men igjen så har vel hvordan spillet er portet, samt CPU'en min noe med det å gjøre.
VSync begrenser fps til det som skjermen har mulighet til å vise. De fleste har en skjerm som har en oppdateringsfrekven på 60 Hz. Da vil VSync begrense fps til 60 fps. Så lenge du har en skjerm som ikke oppdaterer skjermbildet oftere enn 60 ganger per sekund, så vil du ikke få noe nytte av at spillet kjører i mer enn 60 fps.

VSync forhindrer lagspikes og ujevn fps i stor grad og vil ofte forbedre spillopplevelsen. Det kan dog forekomme mouselag pga VSync.
Sist endret av Likyhane; 18. januar 2015 kl. 14:59.
Trådstarter
31 4
Sitat av Likyhane Vis innlegg
VSync begrenser fps til det som skjermen har mulighet til å vise. De fleste har en skjerm som har en oppdateringsfrekven på 60 Hz. Da vil VSync begrense fps til 60 fps. Så lenge du har en skjerm som ikke oppdaterer skjermbildet oftere enn 60 ganger per sekund, så vil du ikke få noe nytte av at spillet kjører i mer enn 60 fps.

VSync forhindrer lagspikes og ujevn fps i stor grad og vil ofte forbedre spillopplevelsen. Det kan dog forekomme mouselag pga VSync.
Vis hele sitatet...
Det med 60 Hz skjerm og fps vet jeg, eneste problemet nå er jo AC Unity. Selv med alt på low blir ikke fps noe bedre.

På AC Unity bruker jeg TXAA Anti-aliasing, da jeg har fått best resultat med den av de jeg har mulighet for i det spillet.
AC Unity kommer du nok ikke til å få mer ut av, det er et Ubisoft spill; dårlig optimalisert for pc.
Trådstarter
31 4
Sitat av steffena92 Vis innlegg
AC Unity kommer du nok ikke til å få mer ut av, det er et Ubisoft spill; dårlig optimalisert for pc.
Vis hele sitatet...
Er nok dessverre sant det Tenkte jeg skulle ha det, for Assassins Creed er spill som jeg virkelig liker. Bare synd at Ubisoft ikke kan lære seg å optimalisere spilla sine nok. Samme var det jo med de tidligere, samt Watch Dogs.
Sitat av Frozticon Vis innlegg
Er nok dessverre sant det Tenkte jeg skulle ha det, for Assassins Creed er spill som jeg virkelig liker. Bare synd at Ubisoft ikke kan lære seg å optimalisere spilla sine nok. Samme var det jo med de tidligere, samt Watch Dogs.
Vis hele sitatet...
Lite tips med Unity, om du er offline når du spiller det så er de meste av fps problemer borte, enkelt som det!
Trådstarter
31 4
Sitat av freakyodd Vis innlegg
Lite tips med Unity, om du er offline når du spiller det så er de meste av fps problemer borte, enkelt som det!
Vis hele sitatet...

Mener du da altså og spille singleplayer /story eller være frakoblet fra selve nettet? For jeg spiller kun singleplayer, har ikke prøvd online I spillet enda.