Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 789
Hei!

Jeg er akkurat ferdig med å sette sammen min første maskin og prøvde å starte for første gang.

Da jeg startet maskinen begynte viftene å gå, standby power led lyser grønn, men DRAM LED lyser rødt. Ingenting mer skjer, ingen bilde/aktivitet på skjermen, ingen lyd eller pip. Alle kabler er der de skal være. Har koblet til bare ssd for å installere OS på den, planen var og koble hdd i tillegg, senere.

Jeg re-startet, men ingen endring. Slo av maskinen, koblet fra strøm, tok ut og satte inn igjen ram, startet igjen og trykket på memOK! Maskinen kjørte gjennom sekvensen 3 ganger uten at noe skjedde. Koblet fra strømmen og nå står den der.

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK
SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB
SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD SATA/600 MLC
INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY
CORSAIR TX 650W M MODULAR PSU ATX12V 2.31 / EPS12V
CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 PC12800 1600MHZ (2X8GB)
ASUS P8Z77-V LX Z77 S-1155 ATX IVY
SONY DVD±R/RW AD-7280S-0B 24X SATA BLACK

RAM brikkene (2) står i de blå feltene på hovedkortet, det sto i hovedkort brukermanualen.
Jeg har ikke tilgang på andre hovedkort, ram osv.

Har noen peiling på hva som skjer, og hva jeg må gjøre for å få den til å virke? Hadde satt stor pris på hjelp
prøvd å ta ut og sette inn ram på nytt? Noen ganger kommer ikke rammen HELT innpå.
1: Strøm til prosessor?

2: Start med en ram brikke første gang?
Trådstarter
8 0
Ja, har prøvd det, en gang, men jeg lurer på om jeg skal ta dem ut igjen og sette dem i de svarte feltene på hk istedet? Det står at jeg skal sette dem i de "fargede" feltene, (blå på mitt hk) i brukermanualen for best overklokkings kapasitet, men jeg skal ikke drive med overklokking, så jeg kan kanskje sette dem i de svarte istedet? Hva tror du?

Sitat av Legevakten Vis innlegg
1: Strøm til prosessor?

2: Start med en ram brikke første gang?
Vis hele sitatet...
Prosessoren har strøm.

Prøvde og ta ut en ram brikke, men ingenting skjedde da jeg re-startet. men trykket ikke på memOK! da jeg gjorde det, re-startet bare. Må jeg memOK! for hver gang, og teste begge brikkene, hver for seg?

Sorry, veldig noob her

Prøvde med en ram brikke, i alle 4 feltene etter tur, restartet mellom hver gang. Dram led blinket da rødt, ingen lyd, standby power led lyser grønn,alle vifter starter. Gjorde det samme med den andre brikken i alle feltene med samme resultat.

Til slutt fjernet jeg alle ram brikkene og startet maskinen. Dram led lyser rødt, ingen lyd,men alle vifter starter og standby power led lyser grønn. I forventet meg en pip når RAM ikke ble funnet av maskinen?

Hva betyr dette?