Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 9985
Opprinnelig postet av voldern
Noen som har en DTMF creator der du skriver inn tlf nr. og det blir gjort om til en wav fil med de riktige tonene. Har googla det men alle linkene var døde
Vis hele sitatet...
Programmet Sony Soundforge 7 gjør i hvert fall dette, men uploadspeeden min ligger på 5kb/s, så jeg tror egentlig ikke det er mulig for meg å uploade det til deg da programmet tar hele 250mb... Sorry...
Opprinnelig postet av voldern
Noen som har en DTMF creator der du skriver inn tlf nr. og det blir gjort om til en wav fil med de riktige tonene. Har googla det men alle linkene var døde
Vis hele sitatet...
Søke string : DTMF +download

Funn:

http://www.silverstones.com/DTMFDial.html

og mange fler

Utenom:
http://www.gl.com/dtmfmf1.html


Online dtmf generator:
http://www.dialabc.com/dtmfgen
Sist endret av DownloadGenie; 30. mai 2004 kl. 00:32.
Opprinnelig postet av The General
Nå har jo hele norge gått over til digitale telefon netverk det vil si at toneopprigning forekommer ikke lenger... Slik oppgradering koster mye penger det er derfor det ikke er gjort over hele USA ennå.
Vis hele sitatet...
aksess nettet(ut til kunde fra sentral) er jo fortsatt tone og puls styrt da, på PSTN(analog telefon)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg klarte nettop å ringe en kamerat uten å slå nummeret.

http://www.dialabc.com/sound/generate (takk crazyTore for linken) Og skriv inn nummeret. Deretter lagrer du den filen som heter Sun/NeXT audio data: 16-bit ISDN u-law, mono, 22000 Hz.

Spiller av i winamp/mediaplayer e.l hold telefon røret inntil en høyttaler og vips, du ringer.
Opprinnelig postet av Malbolgia
Jeg forstår ikke helt at dette skal funke med tanken på at kortet ikke har noen annen info i seg enn et serienummer. Det som skjer er jo at det finnes en sentral som vet hvor mange tellerskritt det er igjen og kortet i segselv har ingen annen funksjon enn å fortelle sentralen hvor den skal trekke telleksrkitt ifra. Det jeg mener med dette er at ingenting blir jo faktisk regga på kortet og selv om det kanskje går ann å dra ut kortet mens du snakker så burde jo sentralen alikavell være smart nok til å trekke ifrå tellerskrittene med tanken på at det er sentralen som vet hvor mange tellerskritt du har. Eller?
Vis hele sitatet...
Tellerskrittene ligger på kortet, det er en brenner inne i automaten som "ødelegger" et og et tellerskrit når du bruker det. Det er ihvertfall hva jeg har hørt...
Opprinnelig postet av Cybergasm
Jeg klarte nettop å ringe en kamerat uten å slå nummeret.

http://www.dialabc.com/sound/generate (takk crazyTore for linken) Og skriv inn nummeret. Deretter lagrer du den filen som heter Sun/NeXT audio data: 16-bit ISDN u-law, mono, 22000 Hz.

Spiller av i winamp/mediaplayer e.l hold telefon røret inntil en høyttaler og vips, du ringer.
Vis hele sitatet...
DTMF... DTMF... ikke noe spessielt i det da
De grønne har en bug som har slått in for et par mnd siden. Hvis du bruker Visakort, stikk det for inn og ut i boksen en gang. Da skal det stå vennligst vent på automaten, hvis ikke bare prøv et par ganger. Hør på stemmen som komer og tast det nr du vil og avslutt med firkant. Funka på alle jeg har prøvd, ca. cirka 200 fra Trondheim til Oslo.
det hørtes jo fett ut skal prøve det når jeg får sjangsen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet ikke om dette funker ennå.. men dette funka vertfal i statene..
på red-boxes

1. Gå til en "mynt-kiosk" legg på 1 krone og ring hjem (du må ha telefonsvarer)

2. når du kommer til pipetonen (der du vanligvis legger igjenn en beskjed) legger du på en krone til (eller en femmer eller no)

3. Gå hjem å ta opp lydene med feks en mp3 spiller.

4. Gå tilbake igjenn til kiosken og ting, og spill av opptaket, er det ett bra opptak (rette frekvenser) så vil kiosken tro du har legt på penger :P
Opprinnelig postet av Troennes
De grønne har en bug som har slått in for et par mnd siden. Hvis du bruker Visakort, stikk det for inn og ut i boksen en gang. Da skal det stå vennligst vent på automaten, hvis ikke bare prøv et par ganger. Hør på stemmen som komer og tast det nr du vil og avslutt med firkant. Funka på alle jeg har prøvd, ca. cirka 200 fra Trondheim til Oslo.
Vis hele sitatet...
Bug og bug, det er faktisk dette som er måten å ringe med VISA på. Du blir faktisk trukket 10 kroner hver gang du gjør dette, senere vil det rette beløpet bli belastet.

▼ ... noen måneder senere ... ▼
Før i tida hadde me ein gang gammel rød telefonboks på lokalbutikken - sånn "bur" som du gjekk inn i. (ikkje telefon)

På denne kom ledningene ut bak boksen, som ikkje stod inntil vekken. Her hadde nokon klippa ledningen og tvinna kvar leder sammen. Da kunne me ta med oss ein telefon, og tvinna ledningene fra denne sammen med dei til sentralen, og vips - så kunne me gratis.

Men - dersom folk har rett når dei seier at allt skjer i sentralen nå (som eg synes høyres merkelig ut) så går vel ikkje dette lengre...
Jeg syns også det høres merkelig ut at det er sentralen som styrer det.

2rB: Er det ikke ganske teit å gå rundt med en telefon i lomma? (Bortsett fra mobilen, den er jo lagd for det...)
...eller man putter på en 5 kroning og får snakke i et kvarter.
Jeg tror det er fixet slike bugs, men er ikke helt sikker da.. har prøvd det meste..

Offtopic: Hehe husker en gang for 1 år siden så fikk jeg å noen kompiser tak i et gratis ( grønnt nummer ) slik at vi ringte til et USA- firma, men husker ikke hva det heter...
Vel... Tilbake til DTMF-opplegget.

I dag tenkte jeg at jeg skulle teste ut om DTMF funket på de røde telenor telefonene (Sapphire). Jeg løftet av røret og blåste i det. Jeg kunne ikke høre noe, for det var selvfølgelig muted... Jeg prøvde meg så frem med 800-nummer til jeg fant et som funket; nemlig 80099899. Det ringte 2 ganger, og en automat sa "Velkommen til Telenor" eller no sånt.
Jeg prøvde å blåse igjen, og denne gangen kunne jeg høre det! Jeg dro frem min Nokia 3300, og spilte av diverse DTMF toner jeg hadde lagret. Jeg fant fort ut at tonen for[*] gjentatt 2 ganger raskt ville bryte tjenesten. Altså : DTMF virket! Det tok da 30sek før det ble helt stille. Mikrofonen var fortsatt unmuted.

Etter hva jeg har lest, er dette moduset telefonen må være i hvis diverse toner (blue box, red box, DTMF) skal tastes inn. Av div. grunner fikk jeg ikke spilt av et helt telefonnummer med mobilen min, men det skal jeg nok prøve snart.

Det var dagens historie... Noen andre som har fått til dette?
▼ ... noen uker senere ... ▼
*Bump* Er interessert i å høre mer, jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av _DiddL_
Vel... Tilbake til DTMF-opplegget.

I dag tenkte jeg at jeg skulle teste ut om DTMF funket på de røde telenor telefonene (Sapphire). Jeg løftet av røret og blåste i det. Jeg kunne ikke høre noe, for det var selvfølgelig muted... Jeg prøvde meg så frem med 800-nummer til jeg fant et som funket; nemlig 80099899. Det ringte 2 ganger, og en automat sa "Velkommen til Telenor" eller no sånt.
Jeg prøvde å blåse igjen, og denne gangen kunne jeg høre det! Jeg dro frem min Nokia 3300, og spilte av diverse DTMF toner jeg hadde lagret. Jeg fant fort ut at tonen for[*] gjentatt 2 ganger raskt ville bryte tjenesten. Altså : DTMF virket! Det tok da 30sek før det ble helt stille. Mikrofonen var fortsatt unmuted.

Etter hva jeg har lest, er dette moduset telefonen må være i hvis diverse toner (blue box, red box, DTMF) skal tastes inn. Av div. grunner fikk jeg ikke spilt av et helt telefonnummer med mobilen min, men det skal jeg nok prøve snart.

Det var dagens historie... Noen andre som har fått til dette?
Vis hele sitatet...
Har tenkt å prøve dette. Skal poste hvordan det går
off topic:
det 800-nummeret du fant der var interessant!
"Velkommen til telenor, tast kontonummer"
hmmm. lurer på hv adet kan være for noe.
hadde vert gøy å satt igang å kartlagt alle 800-nummer. jeg har allerede en god del, men jeg vet det skjuler seg mye gøy der. blant annet mange modemer......

noen som kan være interessert i å bli med på en slik dugnad? virker som det har blitt en del som har begynt å finne telefonsystermer interessant igjen.
har noen interesse for slike ting, vennligst send meg en PM:
På Comet-automatene (De grønne), er det også mulig og unmute telefonen. Løft opp røret og ring 80033321. Du kommer da til "Barn og unges kontakttelefon". Du vil få en beskjed om at den er nedlagt. Stå nå å vent til stillheten senker seg.

Gjorde dette i sommer... vet ikke om det funker fortsatt.
Jeg vet heller ikke om det er mulig å bruke DTMF ettersom
automaten jeg "lekte" med ble fjernet i høst.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøvde selv DTMF trikset med min nokia 6610, og det funka ikke.. Mulig jeg gjorde noe feil tho
Husk at tonene må spilles av høyt og klart.
Jeg brukte toner fra programmet du finner på denne siden :

http://mediawhore.wi2600.org/nf0/def.../TONEZ/ONLINE/

Tror det var sdtone.wav som var tonen til[*]
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av elz
Har tenkt å prøve dette. Skal poste hvordan det går
Vis hele sitatet...
Har netopp kommet hjem fra byen nå...

Og det funka

Klarte å ringe til min egen mobil, men etter at jeg hadde tatt den ble samtalen brutt etter ca 5 sec. :S
Ser ut som om vi har kommet et skritt videre nå ja! Det som er litt rart, er at det står flere steder at DTMF toner egentlig skal bli filtrert bort... men det kan jo ikke stemme med telenors telefoner, det ser vi jo nå!
Fikk igjen min Nokia 3300 for en uke siden, så jeg kommer nok til å prøve mer. Tenkte å ringe noen Country Direct nummer osv. for å se om jeg får brutt linja noe sted... Kunne også vært spennende å prøve norske Red Box toner, selv om jeg har en liten tvil om at de vil virke.
Hvis noen er interresert, PM meg, så kan jeg sende dere en liste over frekvenser for blue box og dtmf toner. Er artig at folk har begynt å interresere seg!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
*BUMP*
Er det noen andre som har kommet noe videre? Har selv klart det samme som _DiddL_, men har ikke kommet noe videre.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
For ca 6 år siden så kjøpte jeg en smart kort "brenner" jeg hadde fått det for meg at jeg skulle fikse muligheten til å se gratis på parabol, men det ble bare tull med den biten...
men jeg og lillebroren min oppdaget, at vi kunne laste ned informasjonen fra ett telekort over på pcèn, men vi fikk ikke lagt den inn på noen nye kort, det var en eller annen form for sperre på disse kortene, helt til vi forsøkte å legge dette inn på tyske telefon kort.... det fungerte utmerket... når kortet var tomt, var det bare å laste denne informasjonen inn på nytt igjen.
Vi forsøkte dette noen ganger, og det fungerte helt utmerket, men så skaffet vi oss begge mobiltelefon i stede, og da benyttet vi oss ikke av dette mere.
Er fullstendig klar over at dette ikke er fult ut lovlig, men det var for vår del mest for spenningenskyld å finne ut om dette fungerte, å det gjorde det.....