Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 546
Etter å ha åpnet Steam-lageret mitt slik at det vises offentlig, har jeg fått flere venneforespørsler fra ukjente personer på Steam. De vil bytte gjenstander, eller ha meg med på turnering.

Felles for alle er at de vil at jeg skal besøke en ekstern nettside der de har integrert steam login. Jeg husker ikke hvilke andre nettsider jeg har fått servert, men denne siden var en av dem: https://gg-matches.com/

Men ettersom jeg er utvikler, så tenkte jeg litt gjennom hva som egentlig skjer når jeg bruker Steam login på denne nettsiden. Det som skjer er at nettsiden mottar et access token som da i praksis logger dem inn på min konto og kan stjele det som er i lageret mitt.

Er jeg på villspor her, eller er det noe i dette?

Jeg påpekte dette for alle dem, og ble blokkert umiddelbart hver gang. Hva det skal signalisere vet jeg ikke, men det er merkelig.
Uten at jeg kommer til å trykke linken er dette likt som alt annet svindel, enten det er Facebook eller annet. Sikkerheten er for stor slik at ingen klarer å "hacke" konto slik mange tror. Svindlere utnytter "din" svakhet ved å lure deg til å oppgi login slik at de får tilgang og tar over kontoen din.
Nå sier jeg ikke du er en av de, men nordmenn er "dumme" å går på all slags svindel som er ute å går om dagen, grunn til svindlere fortsetter å kjøre på med all type for svindel enten det er å legge inn visakortet eller oppgi login til ett eller annet.