Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6128
Min første triprapport, på min første trip. Håper den ikke blir for lang, men dette var min trip

En solstrålende høstdag bryter frem, dagen før har jeg vært ute og plukka flein som har ligget til tørk i løpet av natten.
Det er andre helga i september.
Jeg har huset for meg selv fra klokka 10.30 og med straks familien har forsvunnet finner jeg frem soppen, nøyaktig 44 stk.

Lenge har jeg gledet meg til å kunne ta en trip og jeg har lengtet etter høsten.
Hadde tenkt å ta en trip i fjor høst, men fant aldri nok sopp. Så jeg har istedet brukt tiden godt til å sette meg godt inn i hvordan den magiske soppen fungerer. Nå for jeg for første gang virkelig erfare den.

Anyway, jeg finner frem soppen og putter den oppi en blender sammen med litt appelsinjuice.
Soppsmoothie, smaker ikke fryktelig godt (dog heller ikke ille).

Det tar ca en halvtime så begynner jeg og merke små latterkuler komme. Jeg går ut i gangen og titter meg i speilet, legger merke til at pupillen varierer mellom å være stor og liten.
Vandrer opp på rommet mitt igjen og setter meg foran PC'en, setter på noe behagelig musikk (Yes med «Tales form topographic oceans») jeg merker at trippen er på trappene og kommer snikende innpå meg.

Jeg lurer på hvordan UV-lyset jeg har stående på rommet vil være, og skrur det på, fantastisk, tar et selvlysende kors jeg har hengende på veggen ned og legger det under lyset (ja, jeg er kristen).
Så legger jeg meg ned foran lyset med et papirark så jeg kan skrive ned tankene jeg får.

Det går opp for meg hvor svake vi mennesker er og at vi trenger hjelp fra Gud.
Tankene spinner mye rundt det åndelige.

Etterhvert finner jeg ut at jeg skal gå ut en tur.
Jeg tusler meg opp i skogen og fargene har aldri vært vakrere, man føler seg på en måte så i et med naturen. En skurtresker kjører forbi på et jorde, og det høres ut som motorbrummingen har fått sorround-panorering.
Tankene går mye på hvorfor ting er som det er, men det er som om at samtidig med jeg tenker spørsmålene dukker svarene opp i hodet, som et supermenneske som plutselig forstår alt...

Jeg skjønner at soppen er nøkkelen for å forstå Gud's skaperverk, men siden det er så mange mennesker som ikke er klare for å forstå sannheten er soppen ulovlig.
For meg selv tenker jeg at slik skulle jeg hatt det for alltid, det er så fantastisk. Så skjønner jeg at det også er en av grunnene til at soppen er ulovlig, hvis ikke hadde ingen fått gjort noe i samfunnet, for alle hadde bare tura...

Jeg skjønner hvorfor gresset er grønt (ja, jeg vet om fotosynthese og klorofyll, men hvorfor akkurat grønn??), fordi Gud rett og slett syntes det var en fin farge, selvfølgelig er det slik!

Når svarene dukker opp så virker det liksom helt naturlig at det er slik det henger sammen.

Jeg tusler hjemover fra skogen og i skogkanten ser jeg det ligger søppel slengt.
Det virker liksom helt feil sammen med de klare naturfargene og ødelegger liksom hele helhetsinntrykket.
Derfor er det teit med søppel!

Så går turen forbi barneskolen, jeg nyter de vakre fargene på skolen, og ser plutselig en fyr som står med en stige og pusler med et vindu, så jeg går bort å spør hva han holder på med.
Stemmen høres rar ut. Mannen forteller at han er fra kommunen og skulle lukke et vindu som sto oppe. Så jeg blir stående litt og titte på han, før jeg tusler videre.

Vel hjemme igjen husker jeg på at jeg hadde lovet fattern å kjøpe inn til middagen, så jeg tar turen bort på kjøpesenteret.
Jeg synes det er rart at folkene her skal kjøpe seg en masse ting, hvorfor trenger de det?
Det blir fundert over at alle må bidra i samfunnet for å holde hjulene i gang, «man kan ikke bare ta og ta og ta», og den frasen kjører i hue mitt flere ganger.

Himlingen på kjøpesenteret er veldig fin, og har gode kontraster, som jeg aldri før har tenkt over.

Jeg kommer meg hjem og får roa meg litt og skjønner at jeg kanskje burde hjelpe litt mere til hjemme. Trippen ebber ut.

Så kommer min far hjem, vi lager middag og jeg er litt ør i hodet.
Men jeg har hatt en nydelig, lærerik dag. Så er det deilig å bruke kvelden på å se film sammen med fattern....
Vel, dette hørtes ut som en morsom tripp! Lett å lese var den også, digg å endelig lese noe med avsnitt. Personlig er jeg ateist, og satt egentlig å irriterte meg litt over dette med at man liksom kan overlate alt ansvar til Gud, og at Gud har skapt alt. Det er evolusjonen for svarte! Hehe mener ikke å være ignorant, folk får tro det de vil.
På en annen side er jeg helt sikker på at det å virkelig tro på en Gud kan være en stor fordel når du spiser flein. Som du beskriver tror jeg man kan bli veldig åndelig og hvis du overspiser på flein (eller LSD) møter du kanskje guden din. Har aldri spist flein, men ble ikke noe mindre keen nå. I og med at du faktisk er kristen ville jeg tro at du kanskje var imot droger, men som du skrev er jo dette "bare forbudt fordi folk ikke kan takle sannheten" (hehe). Bra du er en åpen kristen i alle fall
Det er først på tripp man innser viktigheten og helligheten til naturen.
Og når det kommer til guder og ånder, hvorfor krangle om hvilket navn som er riktig

Jeg syntes forsåvidt det er kult du nevner at du er kristen, hvordan og hvor kristen er du? Har lurt på kristnes/andre religioners innstilling til psykedelika til spirituell/religiøs oppvåkning men kun fått svar om at det er djevelens dop og hans illusjoner man blir fortalt og at det som jeg tenkte, ble sett på som en synd og at man "trengte hjelp" fordi man hadde blitt villedet slik av djevelen.
Personlig mener jeg de er ignorante og selvmotsigende når de sier sånt, for de kan da ikke vite at det man opplever på en tripp er fra "Gud" eller ikke. Og vil ikke si det er noe mer synd og stakkarslig og forferdelig å søke svar og viten ved hjelp av psykedelika enn ved hjelp av bønn og i noen tilfeller grader av hjernevask/manipulasjon.
Har vært litt i en veldig kristen menighet med et åpent sinn full av nysgjerrighet, og respekterer det de holder på med, men noe som har slått meg er hvordan kan "vi" vite at det ikke er dems opplegg som er djevelsk styrt (som de så fint sier om andre ting selv, og at den "ekte" guden finnes i - tja foreksempel en tripp), nahmean...
Tjaa, nå er vel jeg av den meningen at enten er man kristen eller så er man ikke kristen.
Det er liksom ikke noen mellomting, enten blir du frelst eller så blir du ikke frelst, man blir ikke halvt frelst, men det var sikkert ikke det du la i spørsmålet :P
Jeg går jevnlig på ungdomsmøter i kjerka og er innom frelsesarmeen ca. annenhver søndag litt ettersom.
Men hvis Gud har skapt jorda, så har han nok skapt fleinsoppen også.
Hvorfor skulle psykedelia være djevelens verk hvis man får innsikt i sitt eget liv, som igjen vil føre til at man blir en bedre person.

Men som du sier så kan det godt hende at det er en del menigheter som er djevelsk styrt, det var ihvertfall det jeg kom fram til da det var opptøyer i København omkring Ungdomshuset som hadde blitt kjøpt av Faderhuset, som er en ganske ekstrem menighet.

Ofte vil det jo også være mye som utenforstående ser på som rart hvis de kommer til en veldig karismatisk menighet, f.eks. tungetale, helbredelse.

@ eivinderteit: jeg er forsåvidt også åpen for at evolusjonen kan ha skjedd, men at en gud har stått bak og satt igang det hele...

Kom forresten også til å tenke på at under trippen opplevde jeg at stemmer forvrengte seg på samme måte som i introen på Shpongle's Star Shpongled Banner...
Fin rapport, skal nok prøve sopp sjæl! Keen!
Er det mulig og spørre hvor gammel du er? Fin og lettlest rapport!
Sist endret av mar10an; 18. januar 2011 kl. 12:21.
Fullt mulig å spørre hvor gammel jeg er, om jeg gidder å svare på det er en annen sak...
Svar på spørsmål: jeg er 19 år
Sist endret av digital drug; 18. januar 2011 kl. 21:40.
Bra rapport! Godt å høre at førstetrippen din var vellykket og at du tok til deg det den hadde å gi Nå i ettertid, har du lengtet tilbake til hvordan du følte deg under trippen? Kommer du til å prøve igjen til neste høst? Økte dette interessen din for andre psykedelika eller tenker du at sopp er din greie?
Sopp var supert, og jeg må innrømme at jeg begynner å lengte litt etter en ny tripp.
Plukka endel sopp så jeg har fortsatt 132 stykk igjen, så jeg burde kunne gi meg selv en rimelig heftig tripp hvis jeg vil :P

Tror jeg begynte å interessere meg for psykedelia som 16 åring og etter å ha lest en del om syre + triprapporter her fant jeg ut jeg hadde lyst til å prøve det. Men det er som folk sier, det er ikke du som kommer til syra, syra kommer til deg.

På det tidspunktet kjente jeg ingen som kunne skaffe meg syre, men fant ut om fleinsopp, men fant aldri noe bra sted å plukke sopp + at min mor oppdaga det, så det endte med at jeg la det prosjektet på hylla en stund.

Våren 2011 tok interessen for psykedelia igjen, og gjennom noen folk på jobben fant jeg ut hvor jeg kunne få tak i diverse RC, blant annet 2C-B.
Men bestemte meg rett og slett å vente på soppsesongen.

Har litt lyst til å prøve noe annet enn sopp, men jeg får se hva det blir til
Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves! Vær forsiktig med doseringa, mulig å havne helt på bærtur om man overdoserer.. men du høres ut som en oppegående fyr som leser deg opp før du hopper ut i det, så du har nok mange fantastiske opplevelser å se frem til

Når en først har tatt et steg inn i den psykedeliske verden er det lett å bli fristet til å ta en tur til, hehe. 2C-B er en RC jeg finner ganske interessant, ser frem til den dagen jeg får fingrene i det. Selv har jeg kun psykedelisk erfaring med en middels dose LSD, men var en positiv og fin opplevelse - anbefales om det blir til at du vil prøve noe annet enn flein.

Happy trippin'!
▼ ... over en måned senere ... ▼
God tur, og husk fjellvettsreglene.
ArbeidsledigProletar
Hmm, interessant nok. Som en ateist så synes jeg dine åpenbaringer er litt rarer og dermed så ga dette meg mye å tygge på ved mine egne "åpenbaringer" under tripper. Jeg klarer liksom ikke å se dette med at gresset er grønt fordi gud liker fargen.

Rett og slett. Dette brøyt litt ned mine egne tanker som er oppnådd i den sinnstilstanden, hva om jeg tar så "feil" som du tar? (Ikke opp for diskusjon rundt religion, du får ha den trua du har, jeg skal ikke legge meg opp i det)

Dette var egentlig litt vanskelig å svelge. Spennende.
Vel.. For å si det sånn da, jeg veit jo selvsagt at det er klorofyllet som gjør gresset grønt, men hvorfor er klorofyllet grønt da? Du ser sikkert poenget..

Spennende at du fikk noen tanker rundt temaet..
Regner med at du har dine grunner for å være ateist, slik jeg også har mine grunner for å være kristen.
Den strålingen som er under det grønne lysspekteret forkaster planten..
Altså er det kun grønnt som reflekteres og du oppfatter med øynene dine.
Tror du misforstod litt... Har lært om det med lysspekter osv.
Men hvorfor er klorofyllet absolutt grønt, det er jo like stor sannsynlighet for at det skulle vært lilla?
Nei, det kunne ikke like gjerne vært lilla da planten har mye
nytte av denne strålingen.. Tror nok det er du som missforstår..
Hmm, du verden! Naturen er tydeligvis mye mere kompleks enn jeg aner...
ArbeidsledigProletar
Sitat av Esnc Vis innlegg
Nei, det kunne ikke like gjerne vært lilla da planten har mye
nytte av denne strålingen.. Tror nok det er du som missforstår..
Vis hele sitatet...
Men vår oppfattelse av farge er noe annet.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men vår oppfattelse av farge er noe annet.
Vis hele sitatet...
Din oppfattelse av en farge endrer ikke dens egenskaper.. Så jeg ser ikke helt hvor du vil med den kommentaren.

At det bildet som skapes inne i hodet ditt er subjektivt er jo selvsagt.
ArbeidsledigProletar
Ja, og det er vel det subjektive som pekes på? Hvorfor oppfattes grønt som vakkert? Jo gud syntes det var vakkert.
I utgangspunktet tenkte jeg nok ikke på det subjektive, men det kan jo i og for seg være det samme...

En ting som også er genialt er det at grønn er den fargen øye oppfatter best, og også genialt at neturen rundt oss er så grønn
ArbeidsledigProletar
Det er vel der vi er uenige, hvor vi, evulosjonister vil si; Grunnen til det er at vi har igjennom tilpassning og utvikling tilpasset oss til naturen og dermed ser best sånn, den forklaringen gir ikke mening om vi kommer fra Adam og Eva.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av digital drug Vis innlegg
En ting som også er genialt er det at grønn er den fargen øye oppfatter best, og også genialt at neturen rundt oss er så grønn
Vis hele sitatet...
Er det så veldig rart? Om du antar at menneske har utvikla seg relativt seint, og at auget er eit resultat som har komt den siste milliarden år, altså etter planter, er det jo ikkje direkte overraskande at vi er tilpassa å sjå det rundt oss. For andre døme kan du jo sjå på fuglar og innsekt, som ser i IR og UV til dels, og ser heilt andre mønstre på plantar enn det vi gjer...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja, og det er vel det subjektive som pekes på? Hvorfor oppfattes grønt som vakkert? Jo gud syntes det var vakkert.
Vis hele sitatet...

Jeg ser ikke helt hva som er subjektivt med fotosyntesen, men visst du tenker på den generelle diskusjonen er det jo slik at du ikke kan vite om mitt bilde av grønt er et annet enn ditt..
@Batabusa: I Bibelen finnes det jo to skapelsesberetninger, og det er vitenskaplig bevist at det skjedde i samme rekkefølge som står i Bibelen. Altså det står jo i Bibelen at den ene dagen skapte Gud det og andre dagen skapte han det neste.. Men det står også at for Gud er en dag som tusen år.

@Slasjdot: Jeg så ikke at det var rart, jeg sa det var genialt. Det er to ord som har to helt forskjellige betydninger...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av digital drug Vis innlegg
@Batabusa: I Bibelen finnes det jo to skapelsesberetninger, og det er vitenskaplig bevist at det skjedde i samme rekkefølge som står i Bibelen. Altså det står jo i Bibelen at den ene dagen skapte Gud det og andre dagen skapte han det neste.. Men det står også at for Gud er en dag som tusen år.
Vis hele sitatet...
Sitat av Første mosebok
1I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden.
2Og jorden var øde og tom, og det var mørke over det store dyp, og Guds Ånd svevde over vannene.
3Da sa Gud: Det bli lys! Og det blev lys.
4Og Gud så at lyset var godt, og Gud skilte lyset fra mørket.
5Og Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det blev aften, og det blev morgen, første dag.
6Og Gud sa: Det bli en hvelving midt i vannene, og den skal skille vann fra vann.
7Og Gud gjorde hvelvingen og skilte vannet som er under hvelvingen, fra vannet som er over hvelvingen. Og det blev så.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje vitenskapleg bevist at det er korrekt rekkefølge - snarare tvert imot. Alle rådande modeller peiker på at lys (fotoner, eller energi om du vil) var det første som oppsto. Deretter kom partikler, så atomer, og til slutt klumpa det seg saman til større grupper av partikler - etter millioner av år. Og etter milliarder av år hadde vi galakser og stjerner. Og tar vi for oss jorda er det jo åpenbart at overflata er eldre enn hava... Påstanden din om er rett og slett så idiotisk at den åpenbart må vere feil.

Forøvrig får du jo eit lite problem med å forklare kvifor bibelen har den sanne skapelsessoga. Det er jo ikkje mange på alternativ, og ein kan jo nemne den norrøne, som er hakket meir valdeleg enn bibelen si skapelsessoge, men eit jamgodt alternativ.
Sitat av digital drug Vis innlegg
@Slasjdot: Jeg så ikke at det var rart, jeg sa det var genialt. Det er to ord som har to helt forskjellige betydninger...
Vis hele sitatet...
Og poenget er at det er ikkje en gang overraskande. Det er eit biprodukt av evolusjon, ikkje noko anna. Og evolusjon er rimelig god på å forsterke effekter som gjer at individer overlever.
I guess I was wrong...

Jeg tror uansett ikke vi kommer til å bli enige.
Mind is beautiful
▼ ... over en måned senere ... ▼
Min første tripp spiste jeg som 17-åring. Det tok omtrent en time før trippen fikk effekt. Plutselig fikk jeg et flash. Jeg så meg selv over solsystemet, og så ned på solen og planetene som kretset rundt. Og da gikk det opp for meg, en enkel forklaring. Solsystemet er en klokke med de forskjellige planetene som tannhjul, og som teller ned mot noe. Når jeg skjønte det, fikk jeg en sånn allvitende følelse av hvorfan alt henger sammen, og hvor fantastisk det er.

Men dette er ikke slutten på historien. Jeg begynte å spille fotball med de andre gutta jeg var samlet med, og gutta begynte å kødde med meg. Kaste ballen etter meg, og generelt skape noia. Dette var ikke noe kult. Jeg gik bort til et vindu på skolen vi var ved, og så meg i speilbildet - og var helt oransj i ansiktet. Da begynte jeg å få enda mer noia! Så jeg spurte kameratene mine: "er jeg oransj i ansiktet, eller?", og de svarte selvfølgelig ja. Da ble eg så redd at jeg tok følge med en jente hjemover. Men vi gikk der sammen, fikk hun roet meg litt, og forklart at jeg slettes ikke var oransj i ansiktet, og jeg begynte å slappe mer av. Men da vi skilte lag - jeg hadde lengre vei enn henne hjem - kom det en stemme i hodet mitt . en jentestemme. "Er det sant at du er sønnen til Djevelen?" Og denne stemmen spurte om og om igjen, og noiaen økte igjen. Og da jeg så ned på skyggen min på asfalten, så hele kroppen min helt deformert ut! Den ene handa var mye lengre enn den andre, og når jeg følte meg i ansiktet med hendene, føltes det ut som om øynene min var trykket et styke inn i selve hodeskallen! Når jeg endelig kom hjem til mamma og pappa, så jeg at de fremdeles var våkne, og turte IKKE å gå inn mens de var det. Så det endte att jeg satt meg på en barkhaug utenfor huset med min paranoia helt til at jeg så lyset på soverommet dems ble slått av. Da jeg kom inn i gangen, og fikk sett meg i speilet, så jeg jo at jeg slett ikke var noe deformert, og øynene var heller ikke trykket inn i skallen på mrg, men pupillene var store som de blir på tripp. Da landet jeg betraktelig. Jeg gikk å la meg, og fikk ringt dama mi', og forklart hvorfor jeg plutselig dro fra henne. Hun forstod meg. Men dagen etter denne første trippen var det som om jeg hadde mistet noe av meg selv, og ikke var den samme personen som før jeg tok trippen. Jeg brukte flere år på å finne meg selv igjen, men jeg klarte det. Det skal sies at jeg har trippet på flein flere ganger etterpå, uten å få noia i det hele tatt, men bare har fått en knall tripp.
Sist endret av solomon; 30. april 2011 kl. 22:42.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Er det slik at de fleste ikke føler en slags "noia" for å snakke med/møte på ukjente mennesker på en slik trip? Blei overrasket over at du bare gikk bort til han med stigen f.eks, og ihvertfall at du stakk på et kjøpesenter! Uansett, veldig fin rapport. Dette hørtes jo veldig koselig ut!