Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 969
Hei!

Skal ut på tur i en lengre periode fra høsten å trenger en liten laptop til en rimelig pris som også ikke eksploderer hvis jeg begynner å redigere bilder!

Hadde vært aller best om prisen hadde ligget under 2500 men vet ikke hvor realistisk det er jeg..?

Lurer på om noen her har noen gode anbefalinger?

Takk!
Eh, en laptop til 2500> som du kan redigere bilder med? Hva legger du i "redigere"? Kan du nøye deg med et nettbrett + apps for filtre etc?
=42
Trådstarter
8 1
Sitat av nikita Vis innlegg
Eh, en laptop til 2500> som du kan redigere bilder med? Hva legger du i "redigere"? Kan du nøye deg med et nettbrett + apps for filtre etc?
Vis hele sitatet...
Hvilke priser er mer realistisk her da? Har også sett litt på Surface Pro.. Har ikke så mye peiling på specs osv.. Men kom gjerne med anbefalinger over 2500 også! Er ikke max-prisen liksom
Sitat av =42 Vis innlegg
Hei!

Skal ut på tur i en lengre periode fra høsten å trenger en liten laptop til en rimelig pris som også ikke eksploderer hvis jeg begynner å redigere bilder!

Hadde vært aller best om prisen hadde ligget under 2500 men vet ikke hvor realistisk det er jeg..?

Lurer på om noen her har noen gode anbefalinger?

Takk!
Vis hele sitatet...
Er det snakk om paint-bilderedigering eller type photoshop/indesign/illustrator bilderedigering? Hva annet skal du bruke den til?

Om det er snakk om kjøre kraftige bilderedigeringsprogram "smoothly" krever det raskt en mye bedre laptop. Jeg vil tippe du i hvertfall må belage deg på 5-6k+. En kraftig laptop er dyrt.
Sist endret av Lacertosus; 28. april 2016 kl. 23:28.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Om det er snakk om kjøre kraftige bilderedigeringsprogram "smoothly" krever det raskt en mye bedre laptop. Jeg vil tippe du i hvertfall må belage deg på 5-6k+. En kraftig laptop er dyrt.
Vis hele sitatet...
Du får ikke en laptop du kan/vil reise med til 5-6k som håndterer PS. Da snakker vi minimum 7500 (Asus ZenBook UX305), og oppover. Du vil ha en liten, lett og solid råtass som tåler en støyt.

Jeg mener ditt beste alternativ er å greie deg med bilderedigering i ymse apps fra Google Play, ev. benytte en nettkafé når du trenger PC, og så reise rundt med et Sony Xperia Tablet (du finner brukte i din prisklasse). Da har du et solid nettbrett som er vanntett og som er en ypperlig reisekamerat innenfor budsjettet ditt.
Sitat av nikita Vis innlegg
Du får ikke en laptop du kan/vil reise med til 5-6k som håndterer PS. Da snakker vi minimum 7500 (Asus ZenBook UX305), og oppover. Du vil ha en liten, lett og solid råtass som tåler en støyt.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg har en 3-4 år gammel 15" Acer Aspire V5-552pg (dårlig impuls-kjøp ). Kjøpte den for 7k den gangen, men har ligget på 5k-6k flere ganger i 2014. Den kjører f.eks photoshop, gimp og flere bilderedigerings-programmer helt greit. Modellering er den for dårlig til, med mindre det er noe småtteri i Blender.

Nå spørs det jo hva du legger i "håndterer" da. Nå mente jeg 5-6k som et minimumskrav (altså, 5-6+).
Sist endret av Lacertosus; 28. april 2016 kl. 23:59.
"Øko-Terrorist"
Se på finn etter en Lenovo x201, knall laptop med i5 cpu som fortsatt holder tritt, de dukker opp for en billig penge med jevne mellomrom.(Jeg kjøpte en for 1200 med dockingstasjon og ekstra batteri, satte inn ekstra minne og en ssd så var den som en splitter ny laptop )
Godt over budsjettet, men sjekk ut Macbook Air. Glimrende maskiner, har hatt min i over 2 år nå, og ingen problemer så langt. Utmerket batteri har de også, min holder lett 6-8 timer om jeg ser på film på f.eks toget. Men holdt rundt 9-11 timer når den var ny.