Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1400
Hei!

I går fikk jeg et headset av stefaren min (bilde: http://imgur.com/851iSBA) og jeg er ganske fornøyd med lyden og hvordan det sitter på hodet. Eneste problemet er at mikrofonen lager ekko lyd når jeg snakker (hører meg selv helt samtidig når jeg snakker) og de jeg snakker med på skype sier at det høres ut som at jeg er i et tomt rom. Er mikrofonen på denne veldig dårlig, eller er det noe jeg ikke har fått fikset i innstillinger?

Amazon link: http://www.amazon.com/Creative-Labs-.../dp/B002J9HCV0
Sist endret av Bozare; 26. januar 2015 kl. 17:45.
Det er nok bare feedback du plages med.

Skru ned volumet, så løser det seg nok.
Sist endret av Xgeir; 26. januar 2015 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bozare's Avatar
Trådstarter
Men hva med den utrolig dårlige mikrofon lyden? Er den bare så dårlig? Kosta en del skjønner du.
Mikrofonen høres for meg helt grei ut til mid-level headset å være. Har du testet mikrofonen utenfor Skype?
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Mikrofonen høres for meg helt grei ut til mid-level headset å være. Har du testet mikrofonen utenfor Skype?
Vis hele sitatet...
Nei, det har jeg ikke. Bruker dessverre skype mest, siden det er lettest
Men er du ikke enig i at det kunne være lurt å sjekke om problemet vedvarer utenfor Skype, for å utelukke at det er Skype som er problemet? Feilsøking 101.
Hadde samme problem, jeg fikset det ved å:
  1. Høyreklikke ned til høyre i lydikonet
  2. "Recording devices"
  3. Høyreklikke på aktuell mikrofon
  4. "Properties"
  5. "Listen"
  6. Trykk på "Listen to this device"
  7. "Apply"
  8. Så trykker du av "Listen to this device"
  9. "Apply"
Har hatt dette headsettet to ganger (Fikk tilsendt nytt) og begge gangene skjedde det noe bug med headsettene. Enten så var det lyden som hakket eller micen som oppførte seg rart. Fikk etter to tilsendninger av samme headset tilsendt et Logitech G35 headset som fungerer like bra den dag i dag (Sett bort ifra at mic-siden er knekt av, selve høytaleren altså).
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Hadde samme problem, jeg fikset det ved å:
  1. Høyreklikke ned til høyre i lydikonet
  2. "Recording devices"
  3. Høyreklikke på aktuell mikrofon
  4. "Properties"
  5. "Listen"
  6. Trykk på "Listen to this device"
  7. "Apply"
  8. Så trykker du av "Listen to this device"
  9. "Apply"
Vis hele sitatet...
Der fiksa jeg det. Tusen takk for hjelpen, setter utrolig stor pris på det. Takk til dere andre også for tips