Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8643
Heisann, har pådratt meg et tilfelle med streptokokker her. Og nå som Halloween er rundt hjørnet, så vanker det et par fester. Jeg går nå på en antibiotikakur, og vet jo at jeg selvfølgelig ikke skal drikke alkohol sammen med det, men jeg vil ikke gå helt uberuset på festene heller.

Spørsmålet mitt er om det går greit om jeg tar meg en spliff selv om jeg går på antibiotika?
Sist endret av Mønster; 27. oktober 2010 kl. 16:37. Grunn: svateleif
Ja
Det er ikke farlig å drikke mens man er på antibiotika, det som skjer er at kuren kan bli delvis ødelagt. Du blir ikke dårlig hvis det er det du er redd for
Når det gjelder røyking: Jeg fikk en 2 ukers kur i sommer pga en visdomstann som ikke klarte å komme gjennom tannkjøttet som endte med at det ble bakteriedannelse og infeksjon. Jeg røyket hver dag på den kuren og den funket 100%.
Sist endret av Doc. Lester; 27. oktober 2010 kl. 16:47.
Kompisen min går på pencilin nå, pga halsbettenelse. Han røyker daglig, og det går fint med han..
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Kompisen min går på pencilin nå, pga halsbettenelse. Han røyker daglig, og det går fint med han..
Vis hele sitatet...
Haha, fantastisk innlegg

Selv røyka litt når jeg har gått på antibiotika, har ikke merket noe forskjell. Det som kan skje er vel at kuren kan bli svakere hvis du drikker alkohol.
Trådstarter
4 0
Haha, ostogskinke, et kongeeksempel!
Og Poopur, ja, jeg vet hvorfor alkohol og antibiotika ikke akkurat går hånd i hånd. Kuren blir for svak da, hvilket gjør at den ikke fungerer slik den skal, og som kan gjøre sykdommen resistant mot antibiotikaen - og det vil jeg i hvert fall ikke ha noe av. Den blir jo ikke sporenstraks resistant, men det skjer. Det samme gjelder hvis man ikke gjør seg ferdig med kuren sin.
Men ja, jeg tar disse innleggene som eksempler på at det skal gå bra, da. :]
Takker så mye for svar!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lommelegen.

Om du har streptokokker regner jeg med det er en halsbetennelse du har, røyking er i hvertfall ikke noe å anbefale da.
Klart man har eksempler som de over her attesterer: Folk kan godt overleve, men kuren vil bruke mindre tid og du blir fortere frisk om du holder deg unna all form for røyking.
Jepp støtter selvfølgelig Dodecha her, hadde halsbetennelse og jeg måtte gå ut en ekstra kur. Dette muligens som følge av daglig røyking under kur 1.

Du blir ikke dårlig så hvis du er helt desperat etter rus, en spliff tar ikke livet av deg men kan legge på noen dager på antibiotika kuren din så du får bare spørre deg selv om det er verdt det.
Trådstarter
4 0
Hm, jeg er nå ingen fast røyker, og med disse ekstra opplysningene blir jo situasjonen lyst opp med andre farger. Jeg kan alltids lage meg en hasjkake, da. Da vil jeg ikke påvirkes av røyken. 8)
God ide =) Gå for hasj-kake eller hasj-kakao. Heller det enn å få unødvendig røyk i noen allerede syke lunger som holder på å leges.
Ingen kilder å referere til, men hørt at stoffet går fortere ut av kroppen hvis man spiser antibiotika.
Noen som har hørt lignende, eller er det bare en urban legend ?
Jeg har gjort dette flere ganger, med både kyssesyken, hals- og lungebetennelse, og har hver gang opplevd det som veldig hyggelig og uproblematisk.
Jeg merka ikke noe forskjell på antibiotikakur. Det eneste jeg gjorde når kuren pågikk var å røyke, og må si jeg skammer meg over å ikke ha tenkt på hasj-kake. For halsen min var ikke veldig glad i meg.... Selvom den ikke var det i utgangspunktet så jeg bare på det å røyke med halsbetennelse som et evig ork for røyken var så grusomt sterk for halsen min.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei,
Jeg har akkurat gått en 5-6 dager på antibiotika (Apocillin 1g, 4x daglig) mot bihulebetennelse, og røyket hasj/weed daglig.

Det jeg har opplevd under kuren er at resistansen min har økt BETRAKTELIG. før holdt 1 joint meg i 1-2 timer, kanskje mer. jeg ble iallefall merkbart og synlig BALLE.

Nå merker jeg nesten ingen endring 'whatsoever' enten jeg tar 1minutters trekk på pipa (stor brønn med masse ig, også er jeg 2meter høy med god lungekapasitet) eller hva jeg gjør.

Nå etter kuren merker jeg toleransen er litt lavere igjen, selv om jeg må røyke mer en før for å få kanskje halvparten av ønsket effekt.

Jeg har røyket i 3 år og toleransen min har holdt seg ganske jevnt en god stund, uten verken økning eller reduseringer av forbruket, som er på ca 1-3g daglig.

Er det flere som har opplevd dette?

Utover det har jeg ikke merket noen problemer med redusert virking på kuren e.l. og jeg shottet 1-2 jægermeister 2-3 dager. fordi weeden ikke funket
Da ble det forsåvidt litt funk, men mest av det var alkoholen.
Sist endret av Oik; 12. mai 2012 kl. 21:14.