Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4524
Heisann og god morgen kjære Freaks!

Har et spørsmål angående flaskepipe(bong)

Hvor skadelig er det og røyke fra ei flaskepipe med sølvpapir, som mekket legges oppi å fyres fra. Med tanke over lengre tid??

Ja jeg vet at du skader lungene)

-RememberKarma
God morgen ja!

Etter hva jeg har hørt så kan du få sopp i lungene av for mye vannbong. Har dog ingen kilder på dette så vent på en "bekreftelse/avkreftelse" under :P


-kev
Sitat av kevva Vis innlegg
God morgen ja!

Etter hva jeg har hørt så kan du få sopp i lungene av for mye vannbong. Har dog ingen kilder på dette så vent på en "bekreftelse/avkreftelse" under :P


-kev
Vis hele sitatet...
Han skriver vel ingenting om vannbong? Han sier selv at han bruker flaske med folie, og da er det litt stuk å drive med vann samtidig vel?
Regner med det er tørrbong du snakker om.
Selv om det ikke er spesielt farlig, skjønner jeg ikke hvorfor noen frivillig røyker tørrbong, det er den absolutt verste inntaksmetoden.
Jeg vil tro det også raserer lungene dine etter lengre bruk, med tanke på hvor jævlig det river.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Regner med det er tørrbong du snakker om.
Selv om det ikke er spesielt farlig, skjønner jeg ikke hvorfor noen frivillig røyker tørrbong, det er den absolutt verste inntaksmetoden.
Jeg vil tro det også raserer lungene dine etter lengre bruk, med tanke på hvor jævlig det river.
Vis hele sitatet...
Sant, bedre å helle litt vann og noen isbiter oppi flaska!
Sitat av Paa9 Vis innlegg
Det er serriøst drit farlig og du kommer til å dø i løpet av ett par måneder om du bruker denne inntaksmetoden jevnlig.!!! Varm aliminumsfolie løser seg nemlig delevis opp i kontakt med THC. Dette fører til at man får små aliminiumsmenn ned i lungen. Der begynner de å bygge små dozerbygg (ikke ulikt de i den kjente tvserien fraglene). Til slutt vil hele lungen din være full av dozerbygg. Det resulterer merkelig nok ikke i at du blir kvalt, men at du får såkalt "bonglunger" som gjør at du kan ta større og større trekk med THC. Tilslutt klarer du å ta ett trekk som er så stort at du mest sannsynelig vil få en overdose og dø av det!
Vis hele sitatet...
KP for utførelse og kreativitet!

Altså, det er ikke sunnt å røyke uansett, men tørrbong er nok ikke det minst skadelige alternativet. Du dør _neppe_ så mye tidligere at du finner på å skylde på tørrbongen du røyka daglig av når du var 15.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Problemet med slike bonger er plastikken, selve brønnen blir ganske varm, og plastikken vil avgi gasser som du så innhalerer sammen med røyken fra mekket ditt.
Flasker i norge består visst av PET (Polyetylentereftalat), og en studie fra 2010 tyder på at PET-flasker kan avgi hormonforsyrrende stoffer. kilde.

Aluminiumsfolien derimot er det litt hysteri rundt, vi har flere ganger diskutert emnet her, jeg henviser til en tidligere post av meg.
Selve sølvpapiret er nok ikke det værste med det, men som noen over her sier kan plasten smelte og du får i deg noen av stoffene. Det vil hjelpe om du sitter i et rør og lager deg en vannbong i stedet. Fins mange enkle oppskrifter på nettet! Bare å google i vei! Billig og enkelt. Selv vil jeg anbefale deg en skikkelig bong i stedet da. Dette kan bestilles på nett og er ikke ulovlig så lenge du ikke bestiller noe annet tull med den

Selv syns jeg at tørris (bong uten vann) er hardt og py å røyke på. Vann er tingen, skulle hatt det i springen! vent faen..
Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en ordentlig bong. Det vil spare deg for mye bry.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Kjøp sånn 10 kroners maispipe å bruk den til å ha mekket i. Eller kjøp en skikkelig pipe/bong for litt mer så du slipper å drive med flasker osv.
Vaskebøtte, kaldt vann og en avkutta 1 1/2liters flaske er alt du trenger for en kjølende "bøtte" bong.
Hobbyruser
27 4
Ingen ting slår et heftig trekk på bongen med maiseren i
Sitat av badgeren Vis innlegg
Ingen ting slår et heftig trekk på bongen med maiseren i
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig, bror.

Kjøp deg en maiser, trådstarter. Det koster vel drøye 50 spenn, så bare bøffer du en rist fra en tilfeldig rist. Så ruller du en avis.

Og vips; nå blir du balle som faen! FØKK FLASKEBONG, DET SUGER BALLE!
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig, bror.

Kjøp deg en maiser, trådstarter. Det koster vel drøye 50 spenn, så bare bøffer du en rist fra en tilfeldig rist. Så ruller du en avis.

Og vips; nå blir du balle som faen! FØKK FLASKEBONG, DET SUGER BALLE!
Vis hele sitatet...
En rist fra en tilfeldig rist ja. En rist fra en tilfeldig kran?
Sist endret av ClosetotheEdge; 12. mai 2012 kl. 10:30.
Winter is coming
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Regner med det er tørrbong du snakker om.
Selv om det ikke er spesielt farlig, skjønner jeg ikke hvorfor noen frivillig røyker tørrbong, det er den absolutt verste inntaksmetoden.
Jeg vil tro det også raserer lungene dine etter lengre bruk, med tanke på hvor jævlig det river.
Vis hele sitatet...
Hmmm:P Den desidert verste inntaksmetoden må være bøtta IMO. Selv om tørrbonger kan være sterke, har jeg ennå til gode å oppleve og hoste opp svart slim/grums etter jeg har røyka tørrbong en stund.
Det har jeg derimot opplevd etter en periode med daglig røyking fra bøtta.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
En rist fra en tilfeldig rist ja. En rist fra en tilfeldig kran?
Vis hele sitatet...
Jaja, skrivefeil skjer :P Mente så klart kran, ja!
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Hmmm:P Den desidert verste inntaksmetoden må være bøtta IMO. Selv om tørrbonger kan være sterke, har jeg ennå til gode å oppleve og hoste opp svart slim/grums etter jeg har røyka tørrbong en stund.
Det har jeg derimot opplevd etter en periode med daglig røyking fra bøtta.
Vis hele sitatet...
Har tidligere røyka bøtte hver dag i flere år, og aldri hosta opp svart slim som du snakker om. Tror dette er veldig inviduelt, mtp hva du er vandt til (sigg, bong). For meg er det hardere å trekke en svær glassbong en ei bøtte...