Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 13687
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Den trekanten (hvis jeg ikke husker helt feil) betyr at du ikke har logget på din samsung eller google konto. Når du har gjort det burde trekanten gå bort. Jeg har den i alle fall ikke.
Vis hele sitatet...
Det kunne vært løsningen, men jeg er logget på alt som er, alt er oppdatert og synkronisert.

Det som er problemet er at det virker som om telefonen på død og liv vil at jeg skal ha 3g kontinuerlig. Varselen er "du har mistet datatilkoblingen fordi du forlot hjemmenettverket med dataroaming slått av".

Skjønner ikke hvorfor pakkedata og roaming må være på, har ALDRI skrudd det på før og har bare såvidt vært innom 3gnettet.
Sist endret av olaPola; 13. mars 2012 kl. 18:00.
Laster ned oppdateringen nå, gleder meg som en unge!
Er det bare Telenor som er treige? Når kan vi andre få ICS?
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Er det bare Telenor som er treige? Når kan vi andre få ICS?
Vis hele sitatet...
du kan få det nå, og enda bedre versjon fra www.xda-developers.com
Samsungs ICS var skuffende. TouchWiz er forferdelig.
Sist endret av Spirituell; 13. mars 2012 kl. 19:31.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg får vekk trekanten i hjørnet? Når jeg trykker på den sender den meg til mobilnettverk og ber meg slru det på, men jeg vil ikke ha 3g, jeg bruker bare wifi.
http://bildr.no/image/1130591.jpeg

Ellers har updaten funket helt greit. Vet ikke hva som er annerledes unntatt noen interfacebiter.
Vis hele sitatet...
Dra ned menyen fra toppen og trykk slett?
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Dra ned menyen fra toppen og trykk slett?
Vis hele sitatet...
kan ikke slette, når jeg drar ned menyen og klikker på den tar den meg direkte til 3g instillinger.
Prøvde å fjerne den, den bare ville ikke bort.
Hei. Jeg har oppdatert min SGS2 til ICS og fikk samme problemmet, mobilen min er rooted, men jeg fikk et annet problem. Når jeg vil sette mobilen i download mode (volum ned, home, pwr off) funker det ikke. Skjer absolutt ingenting. Noen som vet hva skulle jeg gjøre ?

Måtte bare holde knappene lengre. :P
Var ICS noe å skryte av? Vuderer å installere den som dualboot, men telefonen er stappa full av apps etc som gjør backup til en pine..
Sitat av McLovin Vis innlegg
Okej, har akkurat lastet ned ICS, når mobilen rebootet lastet den ned enda en produktpakke, rebootet og installerte pakken, men når jeg da kom inn på telefonen igjen kom dette opp.

Noen som aner hva som er problemet?
Under "om telefonen" står det fortsatt version 2.3.4 gingerbread
Vis hele sitatet...
Ingen som kan hjelpe meg her? Telefonen er stock, og har aldri vært rootet. Har prøvd å tømme cache.
Tenkte også på å ta en factory reset å prøve på nytt, men klarer ikke å koble telefonen til PCen.

EDIT: kom på jeg kan bruke dropbox til backup. Rapporterer tilbake her når jeg har har prøvd en factory reset
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvis ikke kan du gjøre det via Odin eller Kies vil jeg tro, bare å følge oppskriften lengre opp. Så lenge du bruker en offisiell rom har det lite å si om du bruker Odin, slik jeg har forstått det.
Nå fant mobilen min kun 2.3.5.. Hva har det seg?
Er ikke det ganske felles for alle GT-I9100 å få oppdateringene samtidig?

Skal prøve gjennom Kies, men det blir jo unødvendig tungvindt når alle andre finner ICS gjennom telefonen.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Nå fant mobilen min kun 2.3.5.. Hva har det seg?
Er ikke det ganske felles for alle GT-I9100 å få oppdateringene samtidig?

Skal prøve gjennom Kies, men det blir jo unødvendig tungvindt når alle andre finner ICS gjennom telefonen.
Vis hele sitatet...
Fikk samme feilmelding, bare prøvde et par ganger til. Funket fjell.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg hadde samme problemet som deg, den var stuck i boot. Måten jeg løste det på var ved å laste ned Odin og en kopi av siste firmwaren, satt telefonen i download mode og dyttet inn en ny firmware på den.

For å sette mobilen i download mode holder du inne volum ned, power og home-knappen på en gang. For å laste ned siste firmwaren finner du programmet FUS Downloader, velger GT9100 og nordic version (rett over norwegian version, som er 2.3.5). Unzip filene du får ned og bruk tar-filen i PDA-tabben på Odin (jeg brukte versjon 1.8.5, vet ikke om det har så mye å si). I følge noe dokumentasjon jeg fant skal kun auto reboot og reset time være sjekket, alt annet skal stå tomt.

Du må forresten ha Kies installert for at Odin skal oppdage enheten din. I mitt tilfelle kunne ikke Kies snakke med telefonen, men Odin kunne.

Hvis du lurer på noe eller det er noe som er uklart så bare spør i tråden så skal jeg forklare, men for all del, ikke gjør noe du ikke er sikker på, da kan du fort ende opp med en helt bricket telefon.

FUS Downloader: http://fus.nanzen.se
Odin: http://forum.xda-developers.com/atta...3&d=1304094576
Vis hele sitatet...
Hvor stor er filen ferdig utpakket, stemmer det at den er på over 600 MB?
Sitat av frank_l Vis innlegg
Hvor stor er filen ferdig utpakket, stemmer det at den er på over 600 MB?
Vis hele sitatet...
Det stemmer.


Sist endret av Dimergon; 14. mars 2012 kl. 09:46.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Det stemmer.


Vis hele sitatet...
Ok, sliter med å oppgradere via Odin, den låser seg. Må kanskje ta fullstendig wipe først
Edit: Er visst bare idiot.
Sist endret av bobbo; 15. mars 2012 kl. 12:02.
Har enda ikke fått ICS jeg. Hva skjer? Andre som ikke har fått det? Har sjekka med Kies og på telefonen..
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det rulles ut gradvis, det du kan gjøre er å bruke Odin og FUS Downloader til å laste ned ny firmware, men jeg er usikker på om du får varseltrekanten som da tilsier at mobilen din har hatt usignert firmware lastet inn på seg og derfor ikke er dekket av garantien.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det rulles ut gradvis, det du kan gjøre er å bruke Odin og FUS Downloader til å laste ned ny firmware, men jeg er usikker på om du får varseltrekanten som da tilsier at mobilen din har hatt usignert firmware lastet inn på seg og derfor ikke er dekket av garantien.
Vis hele sitatet...
Det skjedde ikke hos meg iallefall, (vanskelig å få det pushet til meg tydeligvis med engelsk telefon med dansk sim på norsk operatør).
Det dukkar stadig opp melding på mobilen min. "Charged paused, voltage to high." Er det fleire her på forumet som er plaga med akkurat dette problemet?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Har du prøvd en annen lader?
Hmm, jeg har forsatt ikke fått oppdateringen, har prøvd via Kies også, men den sier den er på den nyeste (2.3.6) andre som har samme problemet?
Telenor slipper sin oppdatering til S2 i løpet av uka, dette gjelder de som har binding på abonnementet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av reaVen Vis innlegg
Hmm, jeg har forsatt ikke fått oppdateringen, har prøvd via Kies også, men den sier den er på den nyeste (2.3.6) andre som har samme problemet?
Vis hele sitatet...
Siden jeg har britisk telefon med dansk simkort og norsk abbonement så opplevde jeg det samme, fulgte Deezires guide tidligere i tråden her, null problem.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Har du prøvd en annen lader?
Vis hele sitatet...
Jepp. Kan ladde uten problem ved bruk av USB.
Da ville jeg byttet lader
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Jepp. Kan ladde uten problem ved bruk av USB.
Vis hele sitatet...
Da er det den andre laderen som er gåen. Grunnen til at det går greit via USB er fordi USB-porten din på PCen har lavere effekt en maksimum for standarden.

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Da ville jeg byttet lader
Vis hele sitatet...
Jeg også! :-)
Sitat av Napz Vis innlegg
Telenor slipper sin oppdatering til S2 i løpet av uka, dette gjelder de som har binding på abonnementet.
Vis hele sitatet...
Og hva med vi som har abonnement med binding..?
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Det dukkar stadig opp melding på mobilen min. "Charged paused, voltage to high." Er det fleire her på forumet som er plaga med akkurat dette problemet?
Vis hele sitatet...
Har samme problemet, bare at det kommer når mobilen ikke lader.
Etter det jeg har hørt, er ICS oppdateringen til SGS2 full i bugs. Jeg har fremdeles 2.3.5 og det kommer jeg til å ha til samsung kommer med en brukbar update. Les mer på samsung Norge sin side på Facebook.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kjerringe som ikke hiver inn en custom-rom ^^
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kjerringe som ikke hiver inn en custom-rom ^^
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort med min samsung galaxy spica. Ikke suksess.
Har dere også opplevd at noen ganger når man skrur på WIFI på SGS2, så skjer det ingenting? Eneste løsningen er å ta omstart og så funker det.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Har dere også opplevd at noen ganger når man skrur på WIFI på SGS2, så skjer det ingenting? Eneste løsningen er å ta omstart og så funker det.
Vis hele sitatet...
Been there, done that!
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Når kommer oppdateringen til de med operatørløst SG2? Begynner å bli lei ventinga nå.
Sitat av reklame Vis innlegg
Etter det jeg har hørt, er ICS oppdateringen til SGS2 full i bugs. Jeg har fremdeles 2.3.5 og det kommer jeg til å ha til samsung kommer med en brukbar update. Les mer på samsung Norge sin side på Facebook.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter denne. Angrer på at jeg ikke sjekket nettet etter kjente bugs før jeg oppdaterte. For alle dere andre: Vent til neste oppdatering, så vil forhåpentligvis forventningene deres oppfylles.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Har dere også opplevd at noen ganger når man skrur på WIFI på SGS2, så skjer det ingenting? Eneste løsningen er å ta omstart og så funker det.
Vis hele sitatet...
Nei, det har jeg ikke, da skrur jeg bare av wifi og på igjen, så fungerer det.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg støtter denne. Angrer på at jeg ikke sjekket nettet etter kjente bugs før jeg oppdaterte. For alle dere andre: Vent til neste oppdatering, så vil forhåpentligvis forventningene deres oppfylles.
Vis hele sitatet...
Hvilke bugs opplever du da ? Jeg har enda ikke opplevd en bug etter oppdatering til ICS.

Sitat av reklame Vis innlegg
Etter det jeg har hørt, er ICS oppdateringen til SGS2 full i bugs. Jeg har fremdeles 2.3.5 og det kommer jeg til å ha til samsung kommer med en brukbar update. Les mer på samsung Norge sin side på Facebook.
Vis hele sitatet...
Har du noen direktelink til noen bugliste ? For oss som ikke bruk idiot-book.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilke bugs opplever du da ? Jeg har enda ikke opplevd en bug etter oppdatering til ICS.
Vis hele sitatet...
Kan ikke svare for alle, men bugs jeg har opplevd er som følger:
  • Får popup som sier at spenningen er for høy og at ladingen er stanset, selvom telefonen ikke lader
  • Slår seg randomly over i drivermodus(og avslutter applikasjonen) i perioder.
  • Når jeg roterer skjermen avsluttes applikasjonen og ingenting lagres.
  • Slår seg av og på lading annethvert sekund i perioder
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Tipper det er ganske individuelt de bugsa. For de som har roota mobilen fra før, så ligger det sikkert noe igjen i systemet som kommer i konflikt med oppdateringen. Om oppdateringen ikke hadde fungert, og de inneholdt bugs som Sinken skriver, så ville de neppe sluppet den.
Jeg venter spent på oppdateringen til min S2, og skal ikke være siste mann ut med å oppdatere. ;-)
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Tipper det er ganske individuelt de bugsa. For de som har roota mobilen fra før, så ligger det sikkert noe igjen i systemet som kommer i konflikt med oppdateringen. Om oppdateringen ikke hadde fungert, og de inneholdt bugs som Sinken skriver, så ville de neppe sluppet den.
Jeg venter spent på oppdateringen til min S2, og skal ikke være siste mann ut med å oppdatere. ;-)
Vis hele sitatet...
Min er nok ikke rootet, har knapt nok rørt en instilling.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Kan ikke svare for alle, men bugs jeg har opplevd er som følger:
  • Får popup som sier at spenningen er for høy og at ladingen er stanset, selvom telefonen ikke lader
  • Slår seg randomly over i drivermodus(og avslutter applikasjonen) i perioder.
  • Når jeg roterer skjermen avsluttes applikasjonen og ingenting lagres.
  • Slår seg av og på lading annethvert sekund i perioder
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd et eneste ladeproblem eller rotasjonsproblem (utenom på en app som frenor laget for meg) etter ICS for min del, faktisk så er det meste forbedret som kommer til strøm, spesielt levetid.

Sitat av Ru11er Vis innlegg
Tipper det er ganske individuelt de bugsa. For de som har roota mobilen fra før, så ligger det sikkert noe igjen i systemet som kommer i konflikt med oppdateringen. Om oppdateringen ikke hadde fungert, og de inneholdt bugs som Sinken skriver, så ville de neppe sluppet den.
Jeg venter spent på oppdateringen til min S2, og skal ikke være siste mann ut med å oppdatere. ;-)
Vis hele sitatet...

Jeg har ikke rootet min (alle apps som sier de trenger root har også sålangt fungert fint uten noe root fra min side).
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
WIFI-logoen blir mørkegrønn, og det er umulig å trykke på den.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Kan ikke svare for alle, men bugs jeg har opplevd er som følger:
  • Får popup som sier at spenningen er for høy og at ladingen er stanset, selvom telefonen ikke lader
  • Slår seg randomly over i drivermodus(og avslutter applikasjonen) i perioder.
  • Når jeg roterer skjermen avsluttes applikasjonen og ingenting lagres.
  • Slår seg av og på lading annethvert sekund i perioder
Vis hele sitatet...
Dette skjer med meg også! Men punkt nr to skjedde lenge før ICS. Nå har det kommet tilbake igjen og jeg får ikke brukt telefonen til noe, for alt bare klikker hele tia og jeg blir tatt til en skjerm med en blå wallpaper og ikoner jeg aldri har sett før :s
Sitat av IpN Vis innlegg
Dette skjer med meg også! Men punkt nr to skjedde lenge før ICS. Nå har det kommet tilbake igjen og jeg får ikke brukt telefonen til noe, for alt bare klikker hele tia og jeg blir tatt til en skjerm med en blå wallpaper og ikoner jeg aldri har sett før :s
Vis hele sitatet...
Samme har skjedd med meg og. Har dog ikke opplevd noen av bugsene på en stund.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei, det har jeg ikke, da skrur jeg bare av wifi og på igjen, så fungerer det.
Vis hele sitatet...
Knappen låser seg, og det er umulig å skru av og på. Til tider har jeg måttet vente i flere minutt før WIFI slår seg på.