Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 13235
http://www.amazon.com/VAXA-Homeopath...9196821&sr=1-1

Dette er ADHD medisiner - som man må ha en "perscription" fra legen for å få tak i lignende i norge. Vil denne gå gjennom tollen?

Dette skal brukes for å skjerpe konsentrasjonen i forbindelse med studier.
Homøpati ? Går nok lett gjennom tollen den ja.
Så det går ja? Trodde alle ting man ikke hadde lapp på ikke ble godtatt inn gjennom tollen...

Btw, er det noen bivirkninger dere kjenner til? Er d avhengighetsdannende?
Man trenger resept for å få ordentlige vitenskapelig fremstilte medisiner mot ADHD, men ikke for å få kvakksalverske, svindlerprodukter som alle slike homeøpatiprodukter er. Siden tabletten inneholder 99.999999999999999999999999999% melkesukker er de heller ikke avhengighetsskapende.

plohg: Du har helt rett. Dette er svindel og bedrag, og dene eneste grunnen til at noen påstår de blir "friske" av slike produkter er at de har bestemt seg for å bli friske.
Sist endret av DonTomaso; 13. desember 2008 kl. 21:03.
Correct me if I'm wrong.. men;
Homøpati er placebo og har ingen bevist effekt. Det går ut på å fortynne giftstoffer til de ikke eksisterer og gi det som medisin mot forsjellige ting. Right ?
Sist endret av plohg; 13. desember 2008 kl. 21:03.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av plohg Vis innlegg
Correct me if I'm wrong.. men;
Homøpati er placebo og har ingen bevist effekt. Det går ut på å fortynne giftstoffer til de ikke eksisterer og gi det som medisin mot forsjellige ting. Right ?
Vis hele sitatet...
Thou art correct, men ikke bare giftstoffer, alt mulig, f.eks ekstrakt fra diverse planter etc
Sist endret av Dodecha; 13. desember 2008 kl. 21:08.
Man må ikke ha resept for å kjøpe "helsekost" i Norge, nei
hva om dette faktisk er medisin som fungerer? usa har ikke alltid perscriptions for alt... har nemlig lest på en hukommelsesforbedringsside at denne skal fungere, så tenk om den faktisk fungerer? alt bortsett fra exstacy er jo placebo...
Det er klart det kan fungere, men det gjør det i såfall fordi du tror på produktet og fordi du så inderlig vil at det skal fungerer. For din del håper jeg selvsagt at det gjør det

Når det gjelder extacy-sammenligningen bør du først lese litt om hvordan legevitenskapen fungerer før du sier mere tull.
La oss si at dette er placeboknark.. Hvor får jeg tak i Ritalin/Metylfenidat?
Jeg har ikke ADHD... Regner med han ikke gir d til meg
Bare si at du har vansker med å konsentrere deg. Er kjempelett å få diagnosen "Konsentrasjonsvansker".

Om det ikke virker, og du MÅ ha Ritalin kan du i verste fall ta små doser amf.
Amfetamin er faktisk virkestoffet i Ritalin.
Sist endret av plohg; 13. desember 2008 kl. 21:54.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av plohg Vis innlegg
Amfetamin er faktisk virkestoffet i Ritalin.
Vis hele sitatet...
Methylfenidat er IKKE amfetamin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ritalin
http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine

Forøvrig holder vi oss til teoretisk diskusjon, vi kan ikke hjelpe deg i å lure til seg legemidler fra legen din.
Amfetamin er fullstendig uaktuelt. Jeg får høre med legen da
Evt. lur på deg diagnosen ADHD, eller finn en du kjenner som har ADHD og få/kjøp piller av han. Er sykt mange jeg kjenner som gir bort pillene sine som om det var godteri, personlig syns jeg dette er sykt teit.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Beklager. Ritalin inneholder IKKE amfetamin, men et amfetaminlignende stoff. Begge roer ned folk med ADHD.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Forøvrig holder vi oss til teoretisk diskusjon, vi kan ikke hjelpe deg i å lure til seg legemidler fra legen din.
Vis hele sitatet...
Er jo hundrevis med tråder om hvordan man skal lure til seg legemidler (pluss tonnevis med andre ulovelige tema) på NFF. Og de er langt ifra teoretiske!
Sist endret av plohg; 13. desember 2008 kl. 22:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Å begynne å snorte små doser med amfetamin må være en av de dummeste uansvarligste anbefalingene jeg har hørt. Er glad du har vett nok til ikke å gjøre det. Og amfetamin er, som sagt IKKE virkestoffet i ritalin.
Har hørt fra pålitlige kilder at man ikke forbedrer konsentrasjonen hos folk som ikke har ADHD med Ritalin og Concerta.
En annen grunn til at homeøpatmedisiner ofte "virker" er at antakelig homeøpatene bruker LANG tid på hver pasient, gjerne en time, hvor de sitter og holder pasienten i hånda og duller med dem. Folk flest hadde nok blitt fortere friske hvis legen brukte like mye tid og ga like mye av seg selv som homeøpatene. Og homeøpatmedisinene hadde nok virket i langt mindre grad hvis pasientene bare hadde fått utdelt medisinene uten noe særlig bearbeidelse.
Sist endret av xtapolapocetl; 2. januar 2009 kl. 15:38. Grunn: ø, ikke o
For å få en rasjonalisert forklaring av homeøpati så anbefaler jeg dette klippet av James Randi.

http://www.youtube.com/watch?v=BWE1tH93G9U
▼ ... over en måned senere ... ▼
De som ikke har adhd diagnosen får stikk motsatt virkning av adhd medisinene om de tar de.
Altså; rastløshet og mindre konsentrasjon.
Ville ikke anbefalt det
Det er ingen grund til å ta ritalin og lignende hvis du ikke har konsentrasjons vansker og det å få den diagnosen er ikke like lett som folk fårestiller seg, du må gjennom en IQ test og lignende.
Det funker faktiskt da, problemet er bare at det vanskelig å skaffe i Norge. Veldig få dealere kan skaffe det og det er heller ikke særlig trygt å kjøpe det på nettet.
Bivirkninger? Det er ingen grund til å ta dette hvis du ikke har behov for det, da er det lettere og billigere å bare sette deg ned å jobbe.
Hva er bivirkningene av Ritalin?
Som regel er bivirkningene få og beskjedne. Oftest sees bivirkninger som mindre appetitt (men dette forsvinner gjerne etter hvert), magesmerte, kvalme og brekninger. Ofte kan disse problemene bedres dersom du tar medisinene sammen med mat. Ellers kan munntørrhet bli et problem, samt utslett, kløe og håravfall.
Nervøsitet og søvnløshet er ikke sjeldent, og man må da justere dosen og eventuelt la være å ta medisinen om kvelden. Hodepine, døsighet og svimmelhet kan forekomme, samt økning av tics. Hjertefrekvensen kan øke, og noen kan få økt blodtrykk. Concerta, Ritalin og Equasym er alle under overvåkning da det er rapportert om hjertestans og andre bivirkninger relatert til hjerte- og karsystemet.

Kilde: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322917
Sist endret av SkillThatSkill; 2. februar 2009 kl. 14:48.
Før noen kommenterer at de ikke høres så veldig farlige ut, de er mer irreterende enn folk skulle tro. Selv den svakeste dosen kan gi ganke bra med bivirkninger.

Dette er noe du ikke merker selv, derfor er det veldig dumt å begynne med dette når du reiser til utlandet. Test det selv og se på hvordan menneskende rundt deg opplever deg.
hva skjer her?

ritalin gir deg mindre konsentrasjon vist du ikke har ADHD? hahaha.

Bullshit, personlig har jeg alltid vært på en 2 i matte. Noe som forklarer rimelig mye om min intresse for nevnte fag, de få gangene jeg tok ritalin/concerta (som er lenge siden nå) husket jeg att, fyfaen matte er jo enkelt. Henda i været spørre læreren, skal få dreisen på dette øyeblikkelig. Satan skole er jo lett.


Jeg har tuklet en del med det. Og les på paracet og alle de andre reseptfrie pillene. De kan gi tusen flere bi-effekter enn ritalin i smådoser og. Det står stort sett sånt dritt over alt på lommelegen.

Men ja vær forsiktig, men føler det blir demonisert i en veldig stor grad her. Tror det skal litt til for å dø av pillene. eller blir permanent skada, bare pass på å ikke spise for mye av pillene.
Sist endret av Apeloff; 2. februar 2009 kl. 16:07.
Du får alt av homeøpatit medisiner reseptfritt i norge. De føres av Homeoden. Apoteket må kanskje bestille d, tar max 1 uke..

Bruker bl.a. en medisin som heter Platinum metallicum på katten min. Funker bra mot markering. Stinke jo hore-blod d greiene der :=

En annen medisin som funker bra på eksamens-nerver er:

Argentum Nitricum. f.eks en dosering på C200. Husk at jo mer sånn medisin er blandet ut, jo større vil effekten være.

Er greit å ha all info klar før du snakker med de på apoteket.. Det er som sagt reseptfritt, men d er endel forvirring blant apotekere når d gjelder H-medz. Jeg hadde tidl. med meg en post-it lapp; leverte den bare til betjening og informerte at jeg hadde fått anbefalt medisinene av min homoøpat. Nå kjenner de jo etterhvert igjen han "raringen" som alltid skal ha allslags snodige H-medz, så ingen problem.. Er jo ikke resept, så..

Lykke til

PS

Anbefaler medisin i Granulat "form" ( 1g = ca. 240stk.)
Sist endret av karusellen; 3. februar 2009 kl. 11:50. Grunn: NB
Jeg ville heller anbefalt at du kontaktet en psykiater og sier at du har behov for dexedrine eller racermisk amfetamin :P
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Bullshit, personlig har jeg alltid vært på en 2 i matte. Noe som forklarer rimelig mye om min intresse for nevnte fag, de få gangene jeg tok ritalin/concerta (som er lenge siden nå) husket jeg att, fyfaen matte er jo enkelt. Henda i været spørre læreren, skal få dreisen på dette øyeblikkelig. Satan skole er jo lett.
Vis hele sitatet...
Bare litt generellt, matte og naturfag er de fagene som folk med konsentrasjons problemer forbedrer seg minst i etter de begynner med medisin.

Dette har noe med at de fagene bare har ett svar, har hørt om folk som har har tatt matte lett men har hatt problemer med føring, men aldri noen som har tatt matte lettere etter at de har begynt på medisin
hehe uffa meg for en usaklig diskusjon
jeg gikk til homopat for å forbedre konsentrasjon. Jeg fikk noe som heter lycopodium.. dette virket ikke på meg noe særlig, sukkerpiller også kalt placebo.
Sitat av g3tl41d Vis innlegg
hehe uffa meg for en usaklig diskusjon
jeg gikk til homopat for å forbedre konsentrasjon. Jeg fikk noe som heter lycopodium.. dette virket ikke på meg noe særlig, sukkerpiller også kalt placebo.
Vis hele sitatet...

Eeh, tror vi alle reagerer forskjellig på medisiner generelt..

Homeopater har et holistisk livssyn og behandler individet som helhet i stedet for bare å gå løs på symptomene. H-medisin kan selvfølgelig ikke reparere et dårlig hjerte / knekte bein osv. Men de kan allikevel være effektive imot mental ubalanse, kroniske sykdommer som ofte kommer etter virus-sykdommer. I enkelte tilfeller kan de også funke mot f.eks infeksjoner etc..

Er heller ikke meningen at H-medisiner skal virke over natten, de skal som regel pushe kroppen i "rett" retning utover et lengre perspektiv. Tar du de mest potente medisinene så vil du allikevel få en tidlig "virkning".

En annen ting er jo at om du tar "feil" medisin, så kan du bare hoppe videre til neste. Ingen bi-virkninger & umulig å ta overdose. (ingen kjemiske stoffer.)

En lege på 1500-tallet sa;

"De som bare studerer og behandler virkningene av sykdom, kan sammenlignes med de som tror de kan fordrive vinteren ved å feie bort snøen foran døra. Det er ikke snøen som lager vinteren, men vinteren som lager snø" Kilde Homoepatisk Lexica

-Go safe - Go green
Sist endret av karusellen; 3. februar 2009 kl. 19:43.
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Bare litt generellt, matte og naturfag er de fagene som folk med konsentrasjons problemer forbedrer seg minst i etter de begynner med medisin.

Dette har noe med at de fagene bare har ett svar, har hørt om folk som har har tatt matte lett men har hatt problemer med føring, men aldri noen som har tatt matte lettere etter at de har begynt på medisin
Vis hele sitatet...
klart att du bare ikke pang plutselig blir bedre i matte.

Ta cosinus og andre formeler i matte, vist du aldri tar initativ til å lære formlene kommer du ikke frem til svaret med 1 riktig svar. Du må fortsatt orke og gidde å lære for å få inn de matematiske evnen som kan trekke deg fram til den konklusjonen.

Og matte har ikke alltid bare ett svar finst noen matematiske paradoks. Men ja du har generellt rett, matte er ganske logisk og rett fram.

Har du ikke motivasjon for ett så tørt og kjedelig fag som matte kan amfetamin hjelpe deg, men over lang tid blir du vell ikke noen dreven matematiker. Jeg brukte det ikke på langsikt så vet ikke hvor vidt om det hjelper all verden. Men med meg og matte er det vertfall sånn att om jeg får en formel inn i hodet, holder den seg der, er bare sjeldent jeg orker å lære formlene


Men ja, alt jeg skriver er ut i fra _subjektiv_ erfaring
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Jens_Sivsen Vis innlegg
Har hørt fra pålitlige kilder at man ikke forbedrer konsentrasjonen hos folk som ikke har ADHD med Ritalin og Concerta.
Vis hele sitatet...
Heit rett.. Går på Concerta, har ADHD.
For og si det sånn det er bare effekt på kolk som har ADHD. Folk uten så er det rett og slett DOP.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Man trenger resept for å få ordentlige vitenskapelig fremstilte medisiner mot ADHD, men ikke for å få kvakksalverske, svindlerprodukter som alle slike homeøpatiprodukter er. Siden tabletten inneholder 99.999999999999999999999999999% melkesukker er de heller ikke avhengighetsskapende.

plohg: Du har helt rett. Dette er svindel og bedrag, og dene eneste grunnen til at noen påstår de blir "friske" av slike produkter er at de har bestemt seg for å bli friske.
Vis hele sitatet...
placebo du snakker om?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det eneste som funker meget bra mot ADHD er vel amfetamin ...
Vil i høyeste grad fraråde deg å bruke amfetamin til daglig, ja! Den "lille" dosen man tar hver dag som selvmedisinering blir plutselig ikke så liten etter hvert...
Når jeg snakker om saken: Er det noen som kan anbefale en god adhd-medisin, som de er fornøyd med?(Jeg har ad/hd) Jeg har tidligere hatt/har et problem med bruken min av amfetamin, er det god nok grunn til å få dexidrine?
Personlig har jeg oppnådd gode resultater med concerta men det varierer veldig fra person til person..
Bruk av ritalin er veldig utbredt i USA der studenter bruker dette som et smart-drug. Jeg skal finne link etterpå, men jeg tror det var en BBC dokumentar om dette som jeg så for litt siden. Der hadde leger kommet fram til at ritalin på mennesker uten ADHD fikk en merkbart bedre konsentrasjon, og gjorde det bedre på skolen.
Sitat av plohg Vis innlegg
Bare si at du har vansker med å konsentrere deg. Er kjempelett å få diagnosen "Konsentrasjonsvansker".

Om det ikke virker, og du MÅ ha Ritalin kan du i verste fall ta små doser amf.
Amfetamin er faktisk virkestoffet i Ritalin.
Vis hele sitatet...
Vil man få Ritalin om man klager til legen på konsentrasjonsvansker?
Jeg har gjort dette, og det jeg fikk var antidepressiva.

Jeg har forøvrig prøvd ritalin i utdanningsøyemed, og kan bekrefte at det funker.

Effederin \ ephedera-produkter funker også, og er nok litt enklere å få tak i dersom du har et bittelite snev av et nettverk.
Jeg sliter som regel med å sette meg ned og være effektiv.
Muntlig eksamen på VGS hadde vi 2 dager på å forberede. Jeg begynte natta før, hadde en liten neve med stack-tabletter liggende, og endte opp med en sterk 5 på eksamenen.

Det samme gjør nok amfetamin også, men er litt farligere å tukle med.

I forbindelse med ytelsesevnen på skole og slikt har man jo nootropiske stoffer (google it).
Dette er et kapittel for seg selv, som jeg ikke har noe erfaring innenfor, men som absolutt er interessant.

Om noen vil dra opp en diskusjon omkring det, så er jeg fryktelig interessert i å følge debatten.
Sist endret av Verilon; 18. februar 2010 kl. 15:44.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Vil man få Ritalin om man klager til legen på konsentrasjonsvansker?
Jeg har gjort dette, og det jeg fikk var antidepressiva.
Vis hele sitatet...
Men hvis det er depresjoner du sliter/ljugde med/om eller hvertfall legen forestilte seg det, så er det klart du får antidepressiva. Regner ikke med du bare fikk SSRI skrevet ut helt random fra ei liste. For å lindre depresjonen, for så å kunne konsentrere seg fordi depresjonen er borte var vel tanken?.

Jeg har ikke ADHD (tror jeg) så hvis du vil ha Ritalin så må du forklare deg/ljuge på en måte en med ADHD ville gjort. Legen skjønte nok at det ikke var ADHD som ødela konsen din som sagt...
Skal til nevropsykologisk test 6 april (men er selvfølgelig da i thailand på nevnt tidspunkt, så må ombooke), og er MEGET spent på resultatet.. det vil vare i 3-4 timer.. ber til alle gudene som finnes om at jeg får ritalin, og får testet dette på meg selv.. har aldri prøvd amf (never ever kommer jeg til å prøve et så møkkete stoff heller, in my opinion), eneste jeg har testet er hasj, som funker utmerket på meg.. konsentrasjonen kommer som bare det, jeg klarer å tenke over hva jeg sier, folk mener jeg har blitt "voksen", snakketøyet er nærmest perfekt.. eneste bivirkningene jeg føler er tap av hukommelse, men hvem ville vel ikke byttet hukommelse mot null hodepine, null kvalme, supert humør, bedre karakterer på skolen, muligheten til å løse problemer som man ikke ser når man er nykter, bla bla, the list goes on... men som sagt, er utrolig spent på å se om jeg blir stemplet som en person med adhd.. får jeg ikke ritalin er det null tvil om hvilken medisin jeg da begynner på.. (OBS! dette er kun min personlige erfaring, og cannabis fungerer forskjellig fra person til person så ikke ta dette som en guide til heaven!) skal selvfølgelig komme tilbake til denne tråden etter jeg har vært på test, så skal vi se hvor enkelt det er å få ritalin.. norge er et skeptisk land, og dere som tror det er bare å ta seg en tur til legen og spille adhd-freak, de tar grundig feil. en vanlig fastlege har ikke snøring, eneste han gjør er å sende deg videre til sjekk...skål
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av kimjean Vis innlegg
Skal til nevropsykologisk test 6 april (men er selvfølgelig da i thailand på nevnt tidspunkt, så må ombooke), og er MEGET spent på resultatet.. det vil vare i 3-4 timer.. ber til alle gudene som finnes om at jeg får ritalin, og får testet dette på meg selv.. har aldri prøvd amf (never ever kommer jeg til å prøve et så møkkete stoff heller, in my opinion), eneste jeg har testet er hasj, som funker utmerket på meg.. konsentrasjonen kommer som bare det, jeg klarer å tenke over hva jeg sier, folk mener jeg har blitt "voksen", snakketøyet er nærmest perfekt.. eneste bivirkningene jeg føler er tap av hukommelse, men hvem ville vel ikke byttet hukommelse mot null hodepine, null kvalme, supert humør, bedre karakterer på skolen, muligheten til å løse problemer som man ikke ser når man er nykter, bla bla, the list goes on... men som sagt, er utrolig spent på å se om jeg blir stemplet som en person med adhd.. får jeg ikke ritalin er det null tvil om hvilken medisin jeg da begynner på.. (OBS! dette er kun min personlige erfaring, og cannabis fungerer forskjellig fra person til person så ikke ta dette som en guide til heaven!) skal selvfølgelig komme tilbake til denne tråden etter jeg har vært på test, så skal vi se hvor enkelt det er å få ritalin.. norge er et skeptisk land, og dere som tror det er bare å ta seg en tur til legen og spille adhd-freak, de tar grundig feil. en vanlig fastlege har ikke snøring, eneste han gjør er å sende deg videre til sjekk...skål
Vis hele sitatet...
averfaring kan jeg fortelle deg at hasj gjør adhd'n din værre på sikt. Du skal røyke sjukt små doser pr dag for å ha en positiv effekt(google weed as adhd medication og les). Hukommelsen til en med adhd er som regel ganske føkka fra før så legg på litt hasj, og du har store sorte hull.

Ritalin er et kapitell for seg selv, det er noe jævel skap som føkker deg enda mer. Bare å google litt å lese det. Jeg tar i hvertall ikke i den jævelskapen en gang til, for det har ødelaggt livet mitt.
det safeste du kan prøve er noen typer antideprisiva som tar toppene på adhd'n din. men dette kommer uansett psykologen som du blir henvist til senere tak i. De kommer til å si at Ritalin er så flott så. og hvis du bukker under på det, så kommer de trekkene på antideprisivaen. Du vet legemiddelindustrien skal selge deg ting og gjøre deg til en nedopa dust. For det er det ritalin er, nedoping, slik at du skal bli komform.

Det beste du kan gjøre er å legge om hele kostholdet ditt, og sjekk om du har protein intoleranse. Da blir du klar i hue, det gjorde jeg. google adhd + gluten free.

lykke til'a
hva får du mot konsenstrasjons problemer da ?
ikke en dritt?
Jeg har lagt om kostholdet, hjelper som faen.

Bedre det enn å havne på legevakta jevnt og trutt på grunn av ritalin bivirkninger(bla mentale)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av magenuss Vis innlegg
http://www.amazon.com/VAXA-Homeopath...9196821&sr=1-1

Dette er ADHD medisiner - som man må ha en "perscription" fra legen for å få tak i lignende i norge. Vil denne gå gjennom tollen?

Dette skal brukes for å skjerpe konsentrasjonen i forbindelse med studier.
Vis hele sitatet...
Om du ikke har ADHD så blir du ikke konsentrert av ADHD medesin ... du bli det stikk motsatte, altså hyper som FAEN ! har ADHD selv å vill ikke annbefale deg å hive i deg adhd medesin, det fucker hue ditt !
Det er ikke speed, og effekten varierer avhengig av setting og formål..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Jens_Sivsen Vis innlegg
Har hørt fra pålitlige kilder at man ikke forbedrer konsentrasjonen hos folk som ikke har ADHD med Ritalin og Concerta.
Vis hele sitatet...
har ADHD selv, men når kompiser har tatt piller har de ikke blitt mere konsa. men de har bare ikke blitt trøtte osv. de har sittet fra 0000-1200 uten å merke et eneste lite tegn av trøtthet