Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1901
Heisann, etter å ha kjørt litt longboard i fylla (gikk overraskende lett), og sett en del idylliske filmer på youtube har jeg fått lyst til å kjøpe meg et longboard. Vetikke helt hvorfor, men det virker chill og det virker kult å bare skate nedover byen. Har aldri skata før, hver gang jeg prøver på skateboard bare tryner jeg. Men longboard er jo ganske mye lettere mtp svinging og balanse.

Uansett, hvordan pris må man opp i får å få noe brukendes?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=29001390

??
Hei!

Anbefaler deg til å komme opp i 2000-2500,- prisklassen. Har jobbet på skateboardsjappe og kan melde om enormt mye dårlig kvalitet under den prisen.

Kan for eksempel anbefale brett fra merket Riviera. (http://boardshop.no/produktsok/resul...A297.411%2C609) Har selv erfaring med Laura brettet og mener det kan være et greit brett for deg siden du ikke har skatet før.
Så at det Riveria moon of mars kostet nærmere 500 kroner mindre her. Ble litt keen på det sjæl
Noen galninger som kjører rett ned en 2-3 km lang bakke her :P De kommer ned hver gang jeg sykler opp.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Så at det Riveria moon of mars kostet nærmere 500 kroner mindre her. Ble litt keen på det sjæl
Vis hele sitatet...
Nå er det et myyye mindre brett da
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, dessverre har jeg ikke mulighet til å gå så langt for et longboard. Blir student snart og trenger alle pengene jeg kan få. Vet ikke helt om det er verdt det å investere i noe så dyrt når jeg enda ikke vet om jeg kommer til å digge det. Men forstår selvfølgelig hva du mener, kan ikke se for meg at det brettet jeg linka til kan måle seg i kvalitet med de i 2-3000kr klassen!

Men, jeg får lønning snart, kanskje jeg skal kjøpe det til 800kr og se hva som skjer!
Kjører selv på Loaded Dervish, og synes det er helt topp! Anbefaler det virkelig. Kjøpte det brukt for 2400, så er et ganske så dyrt brett, men helt klart verd det. Fungerer til omtrent hva som helst, sliding, downhill, cruising etc
Bare pass på at du får et som er ca 9x40, da det hater_mordin lenker til er et cruisebrett
Beklager for det, burde skjekka litt bedre før jeg spyr ut linker om ting jeg egentlig ikke har peiling på.
Kan anbefale
http://www.krackedskulls.com/?pg=ksebay

Billig, bra og du slipper toll om du spør.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av Berre Vis innlegg
Bare pass på at du får et som er ca 9x40, da det hater_mordin lenker til er et cruisebrett
Vis hele sitatet...
9x40 hva :P ? haha, er helt blank på skate/longboard greier
Tommer, står nok oppført på de fleste sider
Annbefaler deg å sjekke ut Asfaltsurfer.com! Norges longboardforum med eget kjøp/salg underforum
Vi longboardere er hyggelige mennesker, og slår gjerne av på prisen til nybegynnere. Kan helt sikkert få et greit Set-up i prisklassen din!

Lykke til!
Mer info!
Ser du nevner cruise ned byen, men du nevner også idylliske filmer på youtube, da vil jeg anta noe mer i denne sjangeren?

Jeg står på longboard, har allerede to brett.
Jeg kan love deg en ting, du blir hekta!

Begge brettene mine er bestilt fra daddiesboardshop og jeg vil også annbefale deg å kjøpe derifra.

Men som jeg sa tidligere, fortell oss litt mere om du vil kjøre downhill, eller bare cruise rundt.
Ellers kan du lande på ett brett som ikke passer kjørestilen din.
Vil foreslå at du begynner å cruise rundt først, og når får du teken på det, så kan du begynne med downhill. Har skata med longboard selv og prøvde med downhill med longboard til broren min som egnet for cruising, og forstuet håndleddet og skrapt opp ansiktet:/ Trynte fordi jeg kunne ikke bremse med en foten ned på bakken og bakken var bratt.

http://www.youtube.com/results?searc...ngboarding+tut

Liste over longboard tutorials videoer for nybegynnere
En ting til som jeg glemte å si til deg, alltid bruk hjelm.
Dette er ikke som ett skateboard og går 15-20 km/t.
Du kommer fort opp i hastigheter som 50++ km/t
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Litt oppklaring, jeg har ingen planer, med det første, og kjøre "downhill" i 50 km/t+, jeg tenker mer på det som et kult og morsomt fremkost middel. Hvis jeg feks nå skal til en kompis som bor si, 15 min unna å gå, så gidder jeg ikke gå, jeg gidder ikke sykle jeg kjører heller. Hvis jeg hadde hatt et longboard hadde jeg sikkert skata ned dit. Så det blir som et fremkostmiddel som er morsomt og kult. Tror kanskje jeg kjøper det til 699 på finn. Så får vi se hva som skjer