Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 3717
Jeg har et spørsmål til alle dere her på Freak forum.
Hva synes dere om samfunnet vårt i dag?
Eller det blir vel riktigere hvis jeg spør om hva dere synes om samfunnet og dets stadig økende fokus på seksualitet?

Jeg stiller dette spørsmålet fordi jeg har gått og irritert meg over hvordan mine kvinnelige medmennesker går kledd i dag. Det er ikke provoserende men jeg føler at det er på grensen til å bli det. Jeg synes jo det er flott at kvinner blir friere og jeg sier ikke at det ikke er sexy med en del bar hund og så videre, jeg føler bare det er blitt for mye av det gode.

Håper virkelig jeg ikke høres ut som en eller annen avholds som blir provosert av sex og sex prat for jeg vil ikke skape det inntrykket. jeg er ungdom jeg og. Det er bare det at jeg synes det er blitt for mye fokus på sex og seksualitet de siste årene.

Kom med innspill ønsker å skape en diskusjon rundt dette temaet.
Jeg syntes det er greit med et stort fokus på seksualitet, heller det enn å benekte at temaet eksisterer.

Det jeg egentlig ikke er særlig glad for er plakaene som får mindreårige jenter til å utvikle lav selvtillit over sin egen kropp såppas tidlig i livet.
Hvis ei jente har vokst opp med McMorsmelk (Rex Rudi ©) kan det også funke som et spark i baken til et sunnere liv.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Syns det er bare bra at jenter er litt modige i stilen, men det jeg er _STERKT_ mot er at jenter ned i 12-års alderen går med bar rygg o.l

At Foreldrene er så fjerne at de lar jentene gå rundt slik forundrer meg virkelig. De ber praktisk talt om å tenne en pedofil.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Syns det er bare bra at jenter er litt modige i stilen, men det jeg er _STERKT_ mot er at jenter ned i 12-års alderen går med bar rygg o.l

At Foreldrene er så fjerne at de lar jentene gå rundt slik forundrer meg virkelig. De ber praktisk talt om å tenne en pedofil.
Vis hele sitatet...
Er bar rygg noe som pleier å tenne folk? Kan ikke akkurat si at det er noe jeg reagerer noe på.
Det som bekymrer meg mest av alt er, PARADISE HOTEL , BIG BROTHER, og slike sex-fikserte drittprogram som fyller ungdommer, og unge jenter/gutter fom. 12-13 års alderen.
Syns det ikke er bra med for mye sexpress og gnåling fra media. Skaper dårlige holdninger. Vi får det pressa i trynet, noe som ikke er bra. Det burde tones ned en hel del!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Bar rygg er noe som fanger blikket. Med bar rygg er det også ofte god utsikt inn mot brystpartiet, dette er vell noe jeg regner med de fleste blir tente av?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Bar rygg er noe som fanger blikket. Med bar rygg er det også ofte god utsikt inn mot brystpartiet, dette er vell noe jeg regner med de fleste blir tente av?
Vis hele sitatet...
Og det er vel ikke nødvendigvis det at man blir tent av den bare ryggen, men heller hva den symboliserer.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Og det er vel ikke nødvendigvis det at man blir tent av den bare ryggen, men heller hva den symboliserer.
Vis hele sitatet...
Helt riktig!

Det er ikke bare rygg, jenter som viser halve magen og puser puppene til de ikke klarer å puste mer.


Lettere å være gutt da ja, dongeri bukse og t-shirt.
OT:

Jeg har alltid lurt på hvorfor undertøy(/bikini?) er greit om sommeren på stranda osv, men om en gutt spør om å få se ei jente i undertøy utenom er plutselig HELT tabu?

Bare rent hypotetisk, hva er det som er problemet her?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Helt riktig!

Det er ikke bare rygg, jenter som viser halve magen og puser puppene til de ikke klarer å puste mer.


Lettere å være gutt da ja, dongeri bukse og t-shirt.
Vis hele sitatet...
Jeg liker jenter som puser med puppene sine jeg...
PSh, har ingenting imot halvnakne kvinnfolk.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
OT:

Jeg har alltid lurt på hvorfor undertøy(/bikini?) er greit om sommeren på stranda osv, men om en gutt spør om å få se ei jente i undertøy utenom er plutselig HELT tabu?

Bare rent hypotetisk, hva er det som er problemet her?
Vis hele sitatet...

Det er en vesentlig forskjell med et bilde tatt i bikini på stranden med venner og et bilde tatt på et mørkt bad.

Hensikten ved et lettkledd bilde tatt i speilet på badet er kun å vise seg frem, det er det nødvendigvis ikke på strandbildene. Selv om noen har baktanker med badebilder, netopp og eksponere seg selv.



Edit: Skulle stå "Pusher" i innlegget mitt litt oppi her, for de som ikke skjønte det.
Sist endret av Spankyboii; 19. september 2011 kl. 21:55.
Jeg bryr meg ikke. Det er ikke mitt problem hvordan andre velger å gå kledd. Det er så mye annet fornuftig å bruke tankekraften på enn å skulle bli provosert av helt uviktige ting. Personlig syns jeg det selfølgelig ikke er spesielt sexy med opprevne strømper, kjolekant som såvidt dekker baken og pupper som nærmest er en flodbølge over utringningen. Ja, det er litt vulgært og muligens tankeløst (med tanke på at man vekker mer oppmerksomhet i uheldige settinger). Men ingen tvinger deg til å glo på dem eller la det oppta tiden din.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
OT:

Jeg har alltid lurt på hvorfor undertøy(/bikini?) er greit om sommeren på stranda osv, men om en gutt spør om å få se ei jente i undertøy utenom er plutselig HELT tabu?

Bare rent hypotetisk, hva er det som er problemet her?
Vis hele sitatet...
Undertøy er mer "privat"
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
PSh, har ingenting imot halvnakne kvinnfolk.
Vis hele sitatet...
Som er 10-11 år gamle?
Syns det er ille at mote er små shortser som ikke er lengre enn en vanlig boxer er ment på så unge jenter

(Når det gjelder litt eldre jenter/damer derimot )
Sitat av TobNor Vis innlegg
Jeg liker jenter som puser med puppene sine jeg...
Vis hele sitatet...
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
PSh, har ingenting imot halvnakne kvinnfolk.
Vis hele sitatet...
Objektifisere(?) kvinner much? Det er jo et fint syn, men kvinner som bruker kroppen for oppmerksomhet sier litt om dem.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Det er en vesentlig forskjell med et bilde tatt i bikini på stranden med venner og et bilde tatt på et mørkt bad.

Hensikten ved et lettkledd bilde tatt i speilet på badet er kun å vise seg frem, det er det nødvendigvis ikke på strandbildene. Selv om noen har baktanker med badebilder, netopp og eksponere seg selv.



Edit: Skulle stå "Pusher" i innlegget mitt litt oppi her, for de som ikke skjønte det.
Vis hele sitatet...
Aha, jeg forstår!


Takk for svar! ^_^ Tenkte bare siden det forsåvidt var teoretisk samme type kledning så..
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Aha, jeg forstår!


Takk for svar! ^_^ Tenkte bare siden det forsåvidt var teoretisk samme type kledning så..
Vis hele sitatet...
Skjønner tankegangen din! Har selv tenkt over dette mange ganger før. Teknisk sett er det jo ikke store forskjellen.
Satt og tenkte over dette når jeg leste nettavisen tidligere idag. Telte meg fram til at over 1/3 del av artikler og reklame spilte på sex for og få klikk på artiklene. Det er ganske drøyt.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Objektifisere(?) kvinner much? Det er jo et fint syn, men kvinner som bruker kroppen for oppmerksomhet sier litt om dem.
Vis hele sitatet...
Åååå nei, jeg liker å se hotte kvinnfolk med lite klær. Jeg må være det svinet.

Ja, det gjør det. Men det er derfor jeg ser, men ikke rører.

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Som er 10-11 år gamle?
Syns det er ille at mote er små shortser som ikke er lengre enn en vanlig boxer er ment på så unge jenter

(Når det gjelder litt eldre jenter/damer derimot )
Vis hele sitatet...

Joda, men så kan du lett finne 6-7 åringer som går rundt nakne i hagen sin. Så lenge man ikke blir turned on av det, gjør det ingenting
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Satt og tenkte over dette når jeg leste nettavisen tidligere idag. Telte meg fram til at over 1/3 del av artikler og reklame spilte på sex for og få klikk på artiklene. Det er ganske drøyt.
Vis hele sitatet...
Det minner meg om VG/DB sin artikkel om amish folkene som nektet å ha trekant bak hestekjærra si (les: varselstrekant, men det var jo ikke nevnt..)
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det minner meg om VG/DB sin artikkel om amish folkene som nektet å ha trekant bak hestekjærra si (les: varselstrekant, men det var jo ikke nevnt..)
Vis hele sitatet...
Forventer du virkelig noe annet av VG?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Forventer du virkelig noe annet av VG?
Vis hele sitatet...
Egentlig forventer jeg ingeting av mediaen i Norge
Jenter er vel like forskjellige i klesveien som gutter er.
Noen velger å eksponere seg til de grader, mens andre er litt mer diskrè.

Man må jo selv bestemme hva som er rett for seg selv.
Noen jenter har store mugger, og da velger de ofte å ha store utringninger for å framheve dette. Noen jenter er fornøyde med legger/lår og velger skjørt, noen er fornøyde med blabla. og gjør så så. Ser ikke helt problemet.

Det er jo ikke direkte mange der ute som kler seg som et direkte ludder?
Folk generelt syns jeg selv kler seg alt for nøytralt, kjedelig etc. i hverdagen, men på byen/fest kan man ofte være vitne til mye rart. Noen skulle kanskje hatt en personlig stylist, eller en god venn som sier ifra om at klærne man har på seg ser helt jævlig ut.

Edit: var det kanskje ikke helt klær dette temaet handlet om?

Syns ikke selv det er for mye fokus på sex, men kropp.
Sist endret av kn^tte; 19. september 2011 kl. 22:15.
Sex er så naturlig at staten må fortelle ungdom gjennom NRK hvordan de skal ha sex, eller folk generelt gjennom de største riksdekkende avisene, de må også fortelle hva folk skal spise og hvordan de skal trene og se ut. Jada, alt er så normalt så. Sex er så normalt at alle må snakke om hvor normalt det er hele tiden, kanskje det ikke er så normalt som de skal ha det til alikevel? Iallefall ikke på deres premisser ser det ut til.

Det går over streken når folk skal tvinges til å betale avgifter for en kanal de knapt ser på, eller som det er i prinsippet, bare man eier en TV, hvor de viser programmer som for det første heter Trekant og for det andre viser mindreårige kvinnelige programledere som serveres sprit på lesbebar.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Sex er så naturlig at staten må fortelle ungdom gjennom NRK hvordan de skal ha sex, eller folk generelt gjennom de største riksdekkende avisene, de må også fortelle hva folk skal spise og hvordan de skal trene og se ut. Jada, alt er så normalt så. Sex er så normalt at alle må snakke om hvor normalt det er hele tiden, kanskje det ikke er så normalt som de skal ha det til alikevel? Iallefall ikke på deres premisser ser det ut til.

Det går over streken når folk skal tvinges til å betale avgifter for en kanal de knapt ser på, eller som det er i prinsippet, bare man eier en TV, hvor de viser programmer som for det første heter Trekant og for det andre viser mindreårige kvinnelige programledere som serveres sprit på lesbebar.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å velge å ikke se på de programmene, også kan du plombere tv'n så slipper du lisens.

At mennesker prater om sex er vel fint og greit det, men det bør jo også holde en viss intimitet over det. Andre menneskers seksualliv er meg uinteressant, så lenge det ikke har skjedd noe heeeelt ekstremt.
Ja, det er bare å velge å ikke se på det, men et slikt voksent valg har ikke barn og unge som tar alt for gitt at det er meningen at det skal være slik, noe det ikke er. Ikke rart unge stadig føler seg deprimerte.
Noe kan man velge og ikke eksponere seg for, det er noe annet med H&M's undertøysplakater.
Men man kan ikke akkurat forvente at de ikke skal prøve sitt beste i å gjøre produktene de selger sexy!
Folk velger da selv hvordan de vil kle seg? Hvis noen er stolte over kroppen sin må de få lov til å vise den det er helt opp til deg selv om du skal bry deg, eller gi faen så hvis du ikke er fornøyd med noens stil tenker du på noe annet har selv opplevd att venner slenger dritt om andre venner fordi den ene viser ben mens den andre pusher litt

Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Ja, det er bare å velge å ikke se på det, men et slikt voksent valg har ikke barn og unge som tar alt for gitt at det er meningen at det skal være slik, noe det ikke er. Ikke rart unge stadig føler seg deprimerte.
Vis hele sitatet...
Sant det, kjenner mange deprimerte som sliter psykisk siden de ikke er like tynne som modellene
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den saken var så usaklig at jeg ikke klarte å fullføre lesningen av den. Æsj.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Sant det, kjenner mange deprimerte som sliter psykisk siden de ikke er like tynne som modellene
Vis hele sitatet...
Er bare å slutte å spise det Så blir man like tynne som modellene skal du se
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lenge leve media
Det er egentlig ikke så rart at det har fått den utviklingen det har fått og kommet til det punktet vi er i dag, med halvnakne chicks overalt (dHAMN life is good).
Hvis vi skal ta det helt fra gamle dager, så fungerte jo verden slik at det var menn som satt med all makten her i verden, og de fleste problemer ble løst med vold / tvang. Samtidig så var det slik at kvinner stortsett bare skulle holde seg hjemme, noe som gjorde det ganske åpenbart at kvinner ikke hadde noen måte å "komme til makten" på.

Helt til enkelte kvinner lærte seg "kunsten av å tiltrekke seg menn", Cleopatra comes to mind, eller ta f,eks Marilyn monroe.. Det ble gjort ved å f,eks kle seg på en måte som hintet til det seksuelle og lot menn bruke fantasien b,la.. det går gjennom hele historien.. vet ikke helt hvor jeg skal henne her så bottomline: menn er mer visuelle skapninger og det er det visuelle som tiltrekker oss, og jenter vil jo naturligvis gjøre seg så "tiltrekkende" som mulig. Vær glad vi har mye å velge i og ikke la deg irritere av det, in the end så er det vi som sitter med makten;]
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Er bare å slutte å spise det Så blir man like tynne som modellene skal du se
Vis hele sitatet...
Prøv det selv, tror ikke dette er bra for en tenåring under utvikling
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Prøv det selv, tror ikke dette er bra for en tenåring under utvikling
Vis hele sitatet...
Prøver det hele tiden
Bra er det helt klart ikke, og gøy i ettertid er det heller ikke. Det har jeg flere titalls anoreksi-venner som kan bekrefte
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Er bare å slutte å spise det Så blir man like tynne som modellene skal du se
Vis hele sitatet...
Skriver under på dette, haha. Alle kan.
Etter å ha opplevd å miste håret, og veie 36 kg kan jeg imidlertidig fortelle at tankegangen endrer seg litt etter å ha overlevd et helvete med spiseforstyrrelser. Det viktigste i verden er ikke lenger speilbildet, og fokuset ligger ikke på medienes fremstilling av hva som er attraktivt. Jeg tror det er sunt å snu ryggen til.
Vell, først og fremst så bør Norge få sex-undervisningen mye bedre.. Der læreren kan ta med sexleketøy og selv kanskje har mye erfaring og har vært med på en del undervisninger..
På denne måten så kan dette være en god utvikling, at folk skal kunne gå til legen å si problemene sine uten å være flau, eller diskutere enkelt med andre sånn at man faktisk kan bygge opp et trygt seksuelt miljø.

Min klasse dro til legestasjonen og fikk undervisning av en barnelege og en helsesøster i 2-3 timer ifra sykdommer til alt annet vi lurte på.. Dette er noe av det gode, folk som ikke er redd og virkelig greier å flire litt om det er noe som høres dumt ut.

F.eks, episoden til NRK (Trekant) der ene jenta skal undervise en klasse.. Det er slik undervisning vi trenger, ikke hvordan en Penis er bygd opp.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vell, først og fremst så bør Norge få sex-undervisningen mye bedre.. Der læreren kan ta med sexleketøy og selv kanskje har mye erfaring og har vært med på en del undervisninger..
På denne måten så kan dette være en god utvikling, at folk skal kunne gå til legen å si problemene sine uten å være flau, eller diskutere enkelt med andre sånn at man faktisk kan bygge opp et trygt seksuelt miljø.

Min klasse dro til legestasjonen og fikk undervisning av en barnelege og en helsesøster i 2-3 timer ifra sykdommer til alt annet vi lurte på.. Dette er noe av det gode, folk som ikke er redd og virkelig greier å flire litt om det er noe som høres dumt ut.

F.eks, episoden til NRK (Trekant) der ene jenta skal undervise en klasse.. Det er slik undervisning vi trenger, ikke hvordan en Penis er bygd opp.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg faktisk helt enig med. Vi har aldri hatt noen som helst seksualundervisning på skolen hittil og jeg går i 9. nå.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Dette er jeg faktisk helt enig med. Vi har aldri hatt noen som helst seksualundervisning på skolen hittil og jeg går i 9. nå.
Vis hele sitatet...
Sjæl, her har vi heller ikke hatt noe om det..
Det har vi! Vi lærte hvordan penis funker! Ikke det att det hjelper veldig når det kommer til sex men
Når jeg tenker over det hadde vi én time i 6. om det hvor læreren forklarte pent og pyntelig at for å lage barn må man putte penis i vagina. Utover det, ingenting annet.
Nå er det vel ikke krise at man i tillegg lærer hvordan penis er bygd opp? Skal du gå 10år + på skole så burde hvertfall lære deg hvordan din egen kropp fungerer / er bygd.

Angående dårlig media. Media gir det folket vil ha for det gir dem mest profitt. Hjelper det med et bilder av heite damer for å få klikk så gjør de det, eller overdramatisere hvor farlig wow er for folk. Synst ikke man skal si at media suger fordi om da de bare er et speilbilde av hvilken befolkning vi har. Så det er ikke media som suger, de prøver bare å tjene penger på den gjennomsnittlige nordmann som ikke er helt oppegående.
Har en lillesøster under 10 år. Sitter foran The Voice daglig, og ser mye rarigheter jeg aldri så før jeg fylte 14. At hun får se på det er foreldrenes feil, men at samfunnet utvikler seg til å bli mer "nakent" er det nå ingen tvil om. Selv missliker jeg det, da det øker presset på det å se bra ut, i tillegg til å utvikle styggjævlig mye angst og sosial fobi for de som ikke føler seg sexy. Angstprosenten i dag er vesentlig høyere enn for 15 år siden, noe som etter min mening er forårsaket av nettopp dette trådstarter snakker om.
Det som ergrer meg mest er at det gjøres lite tiltak mot dette. Dagens fokus på sex er ingen krise. Men om utviklingen som har skjedd i de siste 15 år vil gjenta seg i de neste 15 år, da er jeg spent på hvordan samfunnet vil se ut.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Når jeg tenker over det hadde vi én time i 6. om det hvor læreren forklarte pent og pyntelig at for å lage barn må man putte penis i vagina. Utover det, ingenting annet.
Vis hele sitatet...
Men hva forventer du at de skal lære deg egentlig? xP (Edit: Måtte fjerne det jeg skrev for å ikke bli misforstått her gitt) Men forventer du at dere skal ha en slik undervisning på skolen? Jeg ser for meg det... Ellers har John Cleese en fin parodi på det du snakker om:

http://youtu.be/PqI-28meTZ8

http://youtu.be/SNjcSF_OKFM
Sist endret av HippiRødstrømpe; 20. september 2011 kl. 00:01.
Jeg synes kvinner (og til og med unge jenter) kler seg altfor sexy.

Men det er deres valg, og jeg synes jo lettkledde kvinner er pent å se på.
Vi bor i et fritt Norge, og hvordan et hvert enkelt menneske går kledd er opp til seg selv. Forståelig å bli provosert av noe man synes er etisk feil, men det er faktisk ikke noe som ligger i vår makt.

Jeg synes at vi utvikler oss mot et riktigere utgangspunkt, selv om det skulle vært mer fokus på at alle har forskjellig kropp .
Ja, voi, nå er det mange som har skrevet om stolthet for egen kropp, fritt norge, frihet, likestilling og ja... jeg kunne holdt på i det uendelige. Klesstilen har blitt mere "naken" og "sexy", den skal appelere til menns andre hjerne. Det blir gjerne vulgært, mye bar hud, mye bimbofaktor; ala blondt hår, silikontits, utrigninger som ikke skjuler mye til fantasien osv.
Jeg synes den utvikling er litt feil, man skal jo ikke trenge å gå rundt å se ut som ludder for å være attraktiv? Man skal kunne gå kledt anstendig uten å se ut som et ludder. Sex burde bli bedre undervist om på skolene i fra kanskje 8. klasse. Jeg har enda ikke fått noen skikkelig anna undervsning på skolen enn hvordan man kler en kondom på en penis, that's it. Hvorfor ikke noen info om ulike posisjoner osv? Alt annet skal vi undervisest i, men ikke sex.

Sex; Mere info. Klesstil; mindre vulgær og ludderaktig.

That's it.
Sitat av ParaQ Vis innlegg
Vi bor i et fritt Norge, og hvordan et hvert enkelt menneske går kledd er opp til seg selv. Forståelig å bli provosert av noe man synes er etisk feil, men det er faktisk ikke noe som ligger i vår makt.

Jeg synes at vi utvikler oss mot et riktigere utgangspunkt, selv om det skulle vært mer fokus på at alle har forskjellig kropp .
Vis hele sitatet...
De som blir provosert er hovedsaklig feminister, jeg har hvertfall aldri hørt noen andre mase om det.
Så siden vi bor i et fritt Norge har de jo rett til å klage så mye de vil.

I tillegg er det jo pedagoger som ser hva det gjør med selvtilliten til jenter som ikke ser ut som de vil. Gutter også forsåvet, jeg vokste opp med massevis av komplekser, og det at det er bilder av pene folk overalt hjalp aldri noe særlig.

Idag har jeg innsett at man bare burde være fornøyd uansett.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Sex burde bli bedre undervist om på skolene i fra kanskje 8. klasse. Jeg har enda ikke fått noen skikkelig anna undervsning på skolen enn hvordan man kler en kondom på en penis, that's it. Hvorfor ikke noen info om ulike posisjoner osv? Alt annet skal vi undervisest i, men ikke sex.
Vis hele sitatet...
Sitat av wishb0ne Vis innlegg
Nå er det vel ikke krise at man i tillegg lærer hvordan penis er bygd opp? Skal du gå 10år + på skole så burde hvertfall lære deg hvordan din egen kropp fungerer / er bygd.
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare å prøve og faile slik mennesker har gjort i tusener av år før dere? Sex er på langt nært et teoretisk fag, og det er ikke noe man kan lære bort, med mindre man faktisk har sex med vedkommende.

Jeg syns ikke at lærere i grunn skal stå for noe seksualundervisning, det er greit at man lærer anatomi og hvordan kroppen fungerer, penis inn i vagina, men utover det tror jeg ikke lærerne har så mye å tilby. Vil du virkelig sitte å høre på sextips fra en 50-60 år gammel kvinne? På sin tid var ikke sex noe de snakket høyt om en gang. Hva er det dere hadde forventet av en dypere seksualundervisning? Demonstrasjoner, porno på lerettet, air-sex?

Les en bok om temaet. Lærerne er ikke der for å servere deg yoghurt fra Tine. Du blir aldri ferdig utlært, og de første gangene er kleine. Bare bli ferdig med det og få dere noen å pule på. Husk kondom.

Edit: Det hadde jo også vært fryktelig kjedelig om man ikke fikk utforske den verden på egenhånd, uten å ha læreren i bakhodet ^^
Sist endret av kn^tte; 20. september 2011 kl. 11:49.