Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2054
Skal hjem til jul men det er det store problemer med alkohol.
De har lovet å slutte fra den 20. til den 3. Dette kommer til å bli vanskelig.

Jeg lurer på om det er noe meds som kan hjelpe med dette, hun bruker 10mg sobril (som hun tror er en veldig sterk medisin) det hjelper knapt.

Jeg er ute eller medisiner som kan hjelpe med abstinensene og suget.

Tenkte først diazepam eller blir benzo helt feil.. Tramadol kanskje?


Skrevet på 900mg lyrica beklager skrivefeil
Sist endret av KjemikalieX; 18. desember 2018 kl. 23:39. Grunn: Fjernet sitat av hele innlegget, i innlegget
Tramadol skal du ikke røre ved alkoholabstinenser ved mindre du vil krampe deg ihjel. Benzo vil fungere fint. Suget kan også bare bli forsterket av benzo, det trenger ikke hjelpe på suget. Benzo vil i midlertid kunne hjelpe på de fysiske abstinensene.
Ville selv ha gått for en blanding av Diazepam og Kodein. Eller muligens kun Rivotril, men Rivotril kan muiligens også bare forsterke suget etter alkohol.
Sist endret av Who?; 19. desember 2018 kl. 00:03.
Gladixi's Avatar
Trådstarter
58 9
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tramadol skal du ikke røre ved alkoholabstinenser ved mindre du vil krampe deg ihjel. Benzo vil fungere fint. Suget kan også bare bli forsterket av benzo, det trenger ikke hjelpe på suget. Benzo vil i midlertid kunne hjelpe på de fysiske abstinensene.
Vis hele sitatet...
Tror du Lyrica kan ha noe effekt?
Sitat av Gladixi Vis innlegg
Tror du Lyrica kan ha noe effekt?
Vis hele sitatet...
Joda, lyrica har effekt. Jeg er så dritings og på zoplicone nå at jeg ikke vet om jeg drømmer eller ei, men et googlesøk lar deg vite at benzodiazepiner og liknende midler vil dempe abstinenssymptomer. Jeg vet ikke, men jeg tror lyrica vil dempe dem.
Standard på avrusningsinstitusjoner er valium eller tilsvarende, eventuelt sobril, og orfiril/annen epilepsimedisin.
Det kommer an på hvor sterke abstinenser du får. Har du drukket hardt i flere år kan det være farlig å gå cold turkey uten å være under observasjon.

Alt av benzo vil hjelpe mot abstinensene. Men hvis du bruker mye benzoer eller sterke benzoer, så er det en mulighet for nedsatt dømmekraft og påfølgende alkoholinntak.

Vet det ble skrevet før men styr unna tramadol. Uansett hva du putter i deg når du har abstinenser, så burde du sjekke at det ikke er et stoff som senker den såkalte krampeterskelen.

Lykke til!
Anonym bruker
"Nyfiken Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis poenget er å skjule abstinensene, fungerer ingenting bedre enn alkohol. Ha en flaske eller flere sprit i kofferten, og og ta en slurk i ny og ne, ikke til beruselse, men kun for å holde abstinensene unna. Du (eller hvem det er du snakker om) er ikke hjemme hos deg selv, så du burde klare å holde deg i skinnet, selv om det kan bli vanskeligere hvis andre også drikker.

Ellers er alternativet benzodiazepiner. Selv om det hjelper til egen avrusning eller lindring, duger det ikke til stort hvis formålet er å presentere et OK ytre overfor andre. Enten hjelper det for lite, eller bare på visse ting (skjelvende hender kan f.eks. henge igjen), og så blir man nødt til å ta så mye at man rett og slett ser dopa ut. Og dette er veldig vanskelig å avgjøre og beregne selv. Og da kan du ikke ta i mot det (legale) glasset med vin som du kunne ha erstattet den (illegale) vodkaslurken med.

Alkohol. Temmelig deprimerende å smugdrikke, javisst, men shit happens innimellom.
Anonym bruker
"Nyfiken Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyrica (eller noen andre medisiner) hjelper ikke. Igjen: Kanskje hjemme, for å roe ned litt, men ikke blant andre.
Gladixi's Avatar
Trådstarter
58 9
Det skal være sakt at det ikke er jeg som har problemet.
Skal hjem til jul etter noen mnd med studier hvor jeg vet det kan være mye full.
Har noen titals vival 5mg liggende, satser på at disse kan hjelpe. Da det ikke skal være noe alkohol i huset.