Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1086
Anonym bruker
"Tykk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tittelen sier det meste.
Noen som vet med sikkerhet?
Er utskrevet av lege, har ikke toleranse men 10 mg merkes ikke godt hos meg.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kjørt dagen etter, etter 10mg. Ikke noe stress. 10mg om dagen er maksimum ok i følge legen.
Anonym bruker
"Tykk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så jeg havner ikke i trøbbel? Så lenge jeg føler meg helt fin såklart, med tanke på medisinene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så jeg havner ikke i trøbbel? Så lenge jeg føler meg helt fin såklart, med tanke på medisinene.
Vis hele sitatet...
Det kommer litt an på hva du legger i trøbbel. Ved en spyttest av konstablene vil de nok ta lappen din uansett i første omgang selv om det er utskrevet av lege. Du får den tilbake,men hvor mye trøbbel det blir er vanskelig å si.
får 15mg sobril daglig, står på pakken at den må taes minst 8 timer før bilkjøring jamfør førerkortforskrift.
Trekanten på pakken betyr forresten ikke at du ikke har lov til å kjøre bil når du tar dem, bare at du må være ekstra oppmerksom på formen din når du fører tyngre maskineri, og selvfølgelig ikke kjøre om du ikke føler deg skikket.
Blir du stoppa og det er mistanke om rus så er du fucked. Sjekk halveringstiden på stoffet du tar!
Anonym bruker
"Tykk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil ikke dette si at jeg er innenfor lovverket?

Benzodiazepiner og benzodiazepinlignende legemidler - døgndoser (helsekrav til førerkort)
Førekortgruppe 1
Helsekrav oppfylt ved bruk av:

oksazepam inntil 30 mg/døgn eller
diazepam inntil 10 mg/døgn
Helsekrav er også oppfylt ved bruk av følgende legemidler dersom legemiddelet er inntatt minimum 8 timer før kjøring:

zopiklon inntil 7,5 mg /døgn,
zolpidem inntil 10 mg/døgn eller
nitrazepam inntil 10 mg /døgn,
Helsekrav er ikke oppfylt ved bruk av andre benzodiazepiner.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil ikke dette si at jeg er innenfor lovverket?
Vis hele sitatet...
Joda. Problemet er ved spyttest vet ikke politiet hvor mange mg du har inntatt,de får kun svar på om testen er positiv eller negativ,og da må du bli med på blodprøve. Så skal konsentrasjonen av Valium omregnes til promille. De tar som sagt rutinemessig beslag i førerkortet til resultat foreligger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tittelen sier det meste.
Noen som vet med sikkerhet?
Er utskrevet av lege, har ikke toleranse men 10 mg merkes ikke godt hos meg.
Vis hele sitatet...
10 mg valium er lovens begresning innenfor 24 timer. Ellers hvis du ikke føler deg i stand til det ikke gjør det.