Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2307
Hei!

Har lest litt rundt omkring om folk som sier amfetamin øker forbrenningen, men sliter litt med å finne gode kilder på dette. Har sjekket opp Synefrin blant annet og sånn jeg forstår er Synefrin lillesøstern til Efedrin, og Efedrin er vel Amfetamins fetter? Sånn bortimot?

Synefrin er visstnok bevist til å øke forbrenningen med ~65kcal/t, er det noen gode tall på amfetamin her? Hvis det er sant i det hele tatt?
Er det ikke mer det at man mister sultfølelsen og at man har ett høyt energinivå som gjør at amfetamin gjør folk tynne.

Siden man ikke tilfører næring så må jo kroppen øke egen forbrenning og egne reserver.

Har ingen kilde selv, men var det jeg ble fortalt av en lege i friomsorgen. '' de kommer tjukke fra fengselet, også blir de tynne, Da vet du de er på makka igjen. ''
Kroppen jobber jo hardere (høyere puls og blodtrykk, økt kroppstemperatur), så det er ikke det minste merkelig at det går med noen ekstra kalorier. I tillegg er man gjerne urolig, beveger seg raskere og mer, spenner musklene osv. og dette krever også kalorier.

Tror jeg ville funnet en annen måte å slanke meg på dog.
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Må vel forresten legge til at jeg ikke spør om dette fordi jeg har tenkt til å slanke meg Sitter bare og leser litt rundt og skulle gjerne sittet med kunnskapen