Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3147
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg tok amfetamin i.v. før første gang for en uke siden, har aldri rørt noe rusmiddel før. Det er forsåvidt den siste gangen også, men ville av nysgjerrighet finne ut hva dette var.
Hun som satte det på meg sa at hun ikke trengte å filtrere. Er nå blå lilla inni begge armene, og litt hoven inni den ene armen. Er det noen fare for blodpropp eller blodforgiftning etter kun en gang? Når det har gått bra første uke? Hvor lenge etter kan slikt evt komme?

Skjønner at det ikke henger mange leger her inne, men lurer på om noen har erfaring.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fordi? Er det ikke vanlig å bli blå/lilla etter stikk?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi? Er det ikke vanlig å bli blå/lilla etter stikk?
Vis hele sitatet...
Fordi du ikke vet hvorfor og om det er farlig at armen din er lilla + at sprøyta ille ble sugd opp med filtrering. Kan godt hende du har fått infeksjon/blodpropp, men høres jammen meg sånn ut.
Flere leger her enn du tror :P
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det går mere og mere over til gul/grønt, slik et blåmerke gjør. Ikke så rart da det ble stukket mange ganger på litt forskjellige plasser hver gang. Det skulle gått an å blitt sett på av en lege uten å må si navnet sitt. Så slipper førerkort å ryke for å få hjelp/tilsyn av lege. Samt man slipper å få slikt i journalen sin pga et dumt valg en gang....
Hvorfor gidder du spørre om hjelp, når du ignorerer svar du får, på den måten?
Du var heldig denne gang, Blodforgiftning kan skje, å spre seg bare timer etter idioti som å trykke dritt, som atpåtil ikke er filtrert!

ALLTID FILTRERE!!! Du skyter dritt rett i blodomløpet.
Synes du skal klaske den veninna di på lanken så det holder, skikelig go venn ass. (not)
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men litt ot.
Du har aldri prøvd noe drugs før, så velger du å skyte amf for å "finne ut hva dette var"??

Hva fikk deg til å skyte det og ikke ta det nasalt eller droppe det?

Syns nåla var litt vel å ta i første gangen.. men hey, dømmer ikke. Bare lurer.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg skjønner at det høres ut som jeg ikke ønsker hjelp, men lurte mest på om noen hadde erfaring med det, samt hvor lenge etter en evt blodforgiftning eller blodpropp kan komme. Kan det komme etter flere uker i ettertid liksom?

Det å gå til legen vil ødelegge så utrolig mye, og vil unngå det om det ikke er nødvendig. Pr nå er det to blåmerker som blir mindre og mindre. Ikke hovent eller varmt.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men litt ot.
Du har aldri prøvd noe drugs før, så velger du å skyte amf for å "finne ut hva dette var"??

Hva fikk deg til å skyte det og ikke ta det nasalt eller droppe det?

Syns nåla var litt vel å ta i første gangen.. men hey, dømmer ikke. Bare lurer.
Vis hele sitatet...
Har fått høre at det er den reineste måten å få det i seg på. Kan ingenting om det egentlig. Skal ikke gjøre det igjen da!
Anonym bruker
"Moden Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fått høre at det er den reineste måten å få det i seg på. Kan ingenting om det egentlig. Skal ikke gjøre det igjen da!
Vis hele sitatet...
Det spørs hva du mener med "ren". Det er bedre biotilgjengelighet gjennom åra enn oralt, som betyr at du nyttegjør mer av virkestoffet. Om du derimot skal ta noe som er skittent (alt du får tak i kommer til å være det) og vil beskytte kroppen din best mulig vil det være "renere" å ta det oralt slik at det filtreres gjennom magen. Som førstegangsbruker er det uansett lite å hente i å skyte opp, så oralt eller nasalt ville vært naturligere valg. Du ville uansett blitt ruset. Hun som satte sprøyten på deg sviktet deg på veldig mange nivå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fått høre at det er den reineste måten å få det i seg på. Kan ingenting om det egentlig. Skal ikke gjøre det igjen da!
Vis hele sitatet...
Skjønner egentlig ikke vitsen med disse trådene, da de nesten alltid utfolder seg likt.

"Hei, jeg gjorde noe totalt idiotisk og nå er jeg livredd fordi det faktisk er en reell sjanse for at jeg kan dø"

"Gå til legen i steden for å gamble med helsa di på freak bare for å *føle* deg litt bedre"

"Eh. Nei"

Ok, får håpe du ikke gjør det igjen og ikke får noen varige men.


Skyte makka og så i tillegg skyte det ufiltrert...
Ingen fare.

Eh. btw, "ingen grunn til å filtrere"?

Er da faen ingen grunn til å ikke filtrere. Jævla tulling som skjøt på deg, flaks du ikke fikk "frossan", som vi narkiser kaller det, når du skyter noe med støv i seg el. og det føles helt forbanna jævlig i timesvis... ALLTID filtrer! (Du merker det dog umiddelbart, derav min ovennevnte konklusjon om at det er "ingen fare"; det er det nemlig ikke.
Sist endret av Tøffetom; 12. desember 2018 kl. 17:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok, takker for svar alle sammen. Mindre og mindre blåmerker på armene, så håper det fortsetter samme retning! Har lært mye den siste uka da!
Du har aldri prøvd noe stoff før så gunner du på med noe makka i årene, noe av det værste jeg har lest. Hvorfor ikke heroin når du først bestemte deg for å skyte?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har nok gått bra denne gangen.
Men å skyte amfetamin uten filtrering er idioti.

Hvorfor skyte når du ikke at brukt noe før?

Skjønner forsåvidt greia med at "skal man først gjøre det skal man gjøre det ordentlig", men faen heller.

Mitt første skudd var alene og med heroin, men da hadde jeg først prøvd andre inntaksmetoder.
Gjort er gjort, ingen vei tilbake. Denne "venninnen" din har nok ikke gitt deg blodforgiftning, du lider nok heller av speed nedtur der du opplever noia over hva du har gjort. Man kan få blålilla arm av en litt "feilsatt" blodprøve utført av sykepleier. Ta deg heller en øl og ikke bekymre deg mer over det. Du har nok lært av din dumme erfaring, så gjør det ikke igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Jeg tok amfetamin i.v. før første gang for en uke siden, har aldri rørt noe rusmiddel før. Det er forsåvidt den siste gangen også, men ville av nysgjerrighet finne ut hva dette var.
Hun som satte det på meg sa at hun ikke trengte å filtrere. Er nå blå lilla inni begge armene, og litt hoven inni den ene armen. Er det noen fare for blodpropp eller blodforgiftning etter kun en gang? Når det har gått bra første uke? Hvor lenge etter kan slikt evt komme?

Skjønner at det ikke henger mange leger her inne, men lurer på om noen har erfaring.
Vis hele sitatet...
Hva faen er galt med deg??? Hvis du aldri har prøvd amfetamin før, så klinker du til med ett skudd første gang?? Du stod ihvertfall ikke først når hjernecellene ble utdelt. Ta deg sammen!
Kom deg til en lege du...
Synes ikke det bare er TS som er litt toskete her, men også flere som svarer.

Gjort er gjort. Hvem av dere har ikke gjort noe dumt? Kanskje det er greit å ha en nødventil på freak og slippe å ta steget med å gå til legen. "Burde jeg gå til legen?" trenger ikke å bety at TS hadde intensjon om å oppsøke lege, uavhengig av svar her.

Så sykt typisk rusbrukere å se ned på andre rusbrukere som bruker feil dop, feil inntaksmetode, og så videre, bare for å føle seg bedre selv.

Det går sikkert fint uansett, fordi hvis det hadde kommet rusk/dritt inn i blodomløpet hadde du kjent det der og da, med ekstrem skjelving og den biten der.

Blir det verre, gå til lege. Blir det bedre, gi faen. Trenger ikke å gjøre så mye med det, la det være i fred. Det som kan skje sånn worst case er at du får en abscess, som er en byll som vil vokse og vokse og gjøre fryktelig vondt. Skjer det, så MÅ du til lege, da du ikke kan satse på at det går over av seg selv lengre. Folk har måttet amputere hender og føtter på grunn av å ha ventet for lenge. Men som sagt, hvis det blir bedre for hver dag så ville jeg tatt det med knusende ro.

Hvis du vil kan du godt sende meg bilde på PM, det er garantert ikke noe jeg ikke har sett før i alle fall.


Forresten, det er ikke så mye verre å sniffe amf enn å skyte rent fysisk sett hvis man gjør det riktig, bortsett fra alt styret med nåler, stigmatisering, blåflekker og angsten dem medfører, og selvfølgelig at du blir mye fortere hekta. Ellers er det samme, tar du amfetamin så tar du amfetamin. Synes det er unødvendig at det sitter masse sniffere og hater på en fyr som bare spør noen spørsmål.. Men så klart, det er en smule skrudd å gå fra å være nykterist til å skyte makka. TS er sikkert nysgjerrig, impulsiv og ung. Og det er vel ganske naturlig.
Man skal selvfølgelig helst filtrere, men har man feks noe kina RC stimulanter med en renhetsgrad på 99% så er det unødvendig. Kan ha vært feks etylfenidat TS fikk i seg. Da er filteret bare i veien.

Ops, så ikke at tråden var en uke gammel. Beklager. Flott at det gikk bra.
Sist endret av TrippyKing; 18. desember 2018 kl. 19:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar TrippyKing! Det var et forsøk på å få litt info (andres ærfaringer) om sepsis eller blodpropp kunne komme etter flere uker osv. Og så ønsker jeg helst å slippe stress med lege om det ikke var veldig nødvendig. Nå er armene helt fine, finnes ikke spor etter noe. Så impulsiv og full som jeg var, hadde jeg sikkert flaks
Fikk kryssa av et punkt på bucket lista, si.