Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2067
Med tanke på at "narkotika" nå går over fra juss til helsesektoren etter mange års krig uten nytte, hadde det vært interesant og hørt noen politihistorier. Selv ble jeg aldrig fersket i de tidene jeg hadde et "usunt" forhold til rusmidler, men basert på noen av anekdotene jeg har hørt fra andre er utvilsomt noen av politiets metoder så grenseløst utspekulerte at det burde fått etterfølger. F.eks en arbeidskolega fortalte at de basert på en Facebook melding mellom han og en dealer, stormet huset han bodde i sammen med familien til damen. Der fant de en bong som var tom. De var bestemt på og finne noe mer på han, men han var ikke hjemme eller tok telefonen. Da stormet de i full uniform til jobben til damen for og avhøre henne i politibilien utenfor hvor hun jobbet. Jeg har og hørt historier om at de har plantet sprøyter som bevismateriale hos mennesker som kun røyket hasj. Hva som er sant eller usant i alle disse historene vet jeg ikke, men tviler ikke et sekund på at mange har blitt direkte diskriminert for at politiet selv skal få gode oppklarings statistikker. Hva er deres værste opplevelser med politi og urimelig maktmisbruk?
Sist endret av pipestilk; 24. oktober 2018 kl. 13:41.
Husker før jeg rørte noe rusmidler så ble jeg stoppet på mopeden som 16åring midt på vinteren ca 0200 for å fylle bensin, kjørte uten briller så hele tryne var rødt,frosset og kaldt.

De var 100% sikre jeg var fjern så da var det til glattcelle 0200 på en skoledag til 0600 for jeg klarte ikke og pisse med de 2 kopper vann...

Da den kom tilbake negativ så ville Politie se igjennom mobilen min i et egent rom og da var han ene med over 20års trening erfaring 100% sikker på 16år gamle meg gikk på steroider så da var pisset sendt videre til Stavanger for nærmere analyse.


Tips er og kunne rettighetene dine.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd at de prøver å anklage meg, gjerne bare for å se om det funker der og da.

En gang jeg ble stoppet så sverget sivildamen at jeg luktet hasj og hadde nettopp ruset meg.
Endte med at jeg sa litt irritert ''dette er bare tull det du dikter opp nå, jeg er ikke dum''

Sannheten var da at jeg var påvei til jobb og hadde ikke rørt noe den siste uken, de lot meg kjøre.

Noen prøver den klassiske ''good cop, bad coop'', ''alt ordner seg, dette går vekk'' bare tull alt sammen.
Denne historien er kanskje 20 år gammel, og er ikke selvopplevd, men fikk den fortalt verbatim like etter hendelsen.

To kompiser (A og B) var på konsert og hørte bandet til en tredje kompis (C). Etterpå tok de seg noen øl og ble etterhvert
invitert med for å ta noen øl til på hotellrommet til C. Da de kom inn i lobbyen på hotellet, spurte damen i resepsjonen om
alle tre bodde på hotellet. C forklarer henne da at, nei, disse er mine gjester og skal bare bli med opp å drikke en øl før jeg
legger meg. De går om en times tid, forsikret han henne.

Men nei, hun var ikke med på dette, policy for hotellet var at det ikke var lov å slippe inn andre enn betalende gjester.
C svarer at, vel jeg er betalende gjest her, og bestemmer hvem som skal inn på mitt rom. De gikk så mot heisen, mens
resepsjonisten, som på dette tidspunktet var blitt ganske oppskaket, sa at hun kom til å ringe politiet.

De gikk opp på rommet, jekket en øl hver og ble sittende i kanskje 20 minutter før det kom 3 kontante rapp på døra.
C spurte hvem som banket, og fikk til svar "vi er fra politiet, du har to uønskede personer der inne". Greit, C åpner døra
og inn kommer tre politifolk, to damer og én ung mann, en skikkelig "Rambo" som holdt seg litt i bakgrunnen.
Etter litt om og men og frem og tilbake, går C motvillig med på å avslutte "festen", de bestemmer seg da alle tre for å
gå ut og ta seg en øl på bar istedet.

Vel, nedover gangen bærer det, kompisgjengen først, og politifolkene noen meter bak. Når de kommer til heisen og døra
går opp, sier C til sine venner - "kjapp dere, jeg vil ikke ha de der i heisen" - han sikter da til politiet. Da skjer det - "Rambo"
hopper på C og legger ham i bakken, samtidig som B ser på. A har kommet seg inn i heisen, døra går igjen og han kjører
alene ned til resepsjonen. Her henter han seg en kopp kaffe og setter seg i en sofa, mens han sier til resepsjonisten - "ja nå
har du virkelig stelt det fint istand her". Litt etter går heisdøra opp, politifolkene ut med B og C i håndjern.

Følgen ble at politiet anla sak mot B og C, med anklager om "vold mot offentlig tjenestemann". Etterhvert klarte imidlertid
politiet å rote vekk sakspapirene mot C, så det endte med at B - helt uforskyldt - endte i retten og fikk, såvidt jeg husker, betinget fengsel.
Dette er en historie fra mai 2018, jeg hadde betalt en venn av meg til å kjøre meg hjemm siden jeg ikke hadde lappen på det tidspunktet. Vennen min bestemte seg for å kjøre donuts på en parkeringsplass i byen og han måtte selvfølgelig overdrive det slik at politiet komm , vi så at politiet komm og vi fikk sjansen til å slippe unna fordi de kjørte i annen retning, dum som han var bestemte han seg for å kjøre inn i drivethrough på mcdonalds. Politiet fannt oss der og det komm flere biler etter hvert. De bestemte seg etter en halv time for å ikke inndra førerkortet hans. Politiet ville også se legitimasjon til meg og min andre venn. Vennen min ga sitt norske pass og jeg ga mitt pass fra belgia. Det som skjedde da var at politiet stillte meg masse spørsmål om hva jeg gjorde i norge og hvor lenge jeg bodde her og om jeg hadde rulleblad og brukte dop. De stillte rett og slett meg flere spørsmål enn de stillte sjåføren.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri hatt noe øyeblikk hvor jeg har blitt stoppet eller oppdaget på gaten i alle mine år med røyking, takk gud. Historien min er ikke noe maktmisbruk da, men føler for å dele likevel. Den viser hvordan selv i tilfeller hvor politiet kan mene godt kan de gjøre.. interessante småfeil.

For en del år tilbake nå hadde politiet i byen en crack-down på rusmiljøet blant ungdom. Jeg hadde vært ung og dum og sent noen meldinger til en kompis som nevnte ord som "grønning" osv. Gjennom telefonen til dealeren til kompisen min elns. hadde de altså sett disse meldingene. Det var noen måneder til jeg var myndig ennå på dette tidspunktet, så min mor ble oppringt og ble meg med ned på politistasjonen.
Hele greien var forsåvidt veldig kjedelig og opplevdes som en eneste sløsing av min egen og politiet sin tid. Det var også min mor enig i som har en forståelse for at cannabis ikke er noe veldig farlige greier.
"Hvor mange ganger vil du si du har røykt?". Spørsmål om utrykkene i meldingene osv. Fikk påtaleunnlatelse og slapp rus-program siden jeg gikk til psykolog. Politiet så vel for seg at jeg var en ungdom på vei ut i total rusavhengighet, så jeg kan jo på en måte sympatisere med at de hooket meg inn for noen usle meldinger. Likevel har det jo seg slik at det også finnes mennesker som brukes rus på en smart måte mesteparten av tiden. Dette er jo dog ikke noe mange i politiet har så lett for å innrømme.
Den morsomme detaljen i det hele var at når jeg måtte ned til stasjonen en siste gang og signere for å få alt dette unnagjort så hadde hun skrevet ned i rapporten at jeg sa "G er et bra stoff". Dette reagerte jeg jo på med en gang for det ville jo ikke falle meg inn å si noe slikt i avhør til en politibetjent. Ikke ville jeg ordlagt meg slik heller. Så det måtte hun fjerne.

Vil si at å bruke masse ressurser på petty drug crimes for å få gode oppklaringstatistikker på politisakene i distriktet er et mildt maktmisbruk i seg selv i min mening. Enklere enn å prøve å gjøre skikkelig politiarbeid.
Uten og gå i detaljer på situasjonen så ble jeg peppersprayet av Politiet, også la 4 politimenn seg oppå meg og da holdte oppe øyelokket mitt for og pepperspraye meg inni øye mens jeg lå nede på bakken med politimennene oppå meg. Alt pga baggateller. Etterpå som de hadde sluppet meg så satt dem meg i håndjern og plasserte hodet mitt inn mot veggen sånn at jeg ikke så noe. Da den ene politimannen sa til den som holdt meg ved veggen "Hvis han rører en finger, slå hodet hans inni veggen". Ble natt på glattcella og forulemping mot offentlig tjenestemann samt andre ting som jeg ble anmeldt for.

Edit: Jeg var bare 16 år gammel da dette skjedde forresten.
Sist endret av haddern; 25. oktober 2018 kl. 22:45.
Sitat av haddern Vis innlegg
Uten og gå i detaljer på situasjonen så ble jeg peppersprayet av Politiet, også la 4 politimenn seg oppå meg og da holdte oppe øyelokket mitt for og pepperspraye meg inni øye mens jeg lå nede på bakken med politimennene oppå meg. Alt pga baggateller. Etterpå som de hadde sluppet meg så satt dem meg i håndjern og plasserte hodet mitt inn mot veggen sånn at jeg ikke så noe. Da den ene politimannen sa til den som holdt meg ved veggen "Hvis han rører en finger, slå hodet hans inni veggen". Ble natt på glattcella og forulemping mot offentlig tjenestemann samt andre ting som jeg ble anmeldt for.

Edit: Jeg var bare 16 år gammel da dette skjedde forresten.
Vis hele sitatet...
Det som er fint med slike historier er at vi bare har en side av saken. Har hardt for å tro at de peppersprayet deg og hev deg på glattcelle for bagateller.