Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2723
Urinprøver og sertifikatet
I dag, 05:10
Jeg leter etter svar på en Problemstilling jeg sliter litt med.

Det har seg slik at jeg nå har vært Rusfri litt over et år, har tatt reine prøver i 1 år.

Jeg er igang med oppkjøring til klasse B da vandel nettopp er blitt godkjent av Politiet.

det fremkommer i brev fra Politi at jeg fortsatt må ta prøver tre år til etter at jeg har kjørt opp, noe som er forståelig.

Det er jo slik at jeg får jo bare sertifikatet i en prøveperiode av et år i gangen iløpet av de tre årene.

Jeg vurderer å bo i utlandet den mørkeste delen av vinteren da jeg sliter voldsomt i mørketiden med søvn og Depresjon.

Hvordan blir det da med Urinprøver?

Legen kan vel ikke henvise med til et legekontor i et annet land bare for at de skal ha prøvene fra meg?

Kan dette Evt gå utover sertifikatet at jeg ikke får fornyet det etter det første prøveåret er utløpt?

Jeg har prøvd å Googlet men finner ikke noe spesifikt om akurat dette!

Noen som vet?
hvis du skal bo i utlandet på vinteren kan du muligens ta lapp der? sparer endel tusenlapper + noen land kan byttes til norsk kort seinere... hvordan det blir med prøver da får du vel bare ringe å høre om.
Får du ikke tatt prøver vil du selvfølgelig ikke beholde det.
Hvorfor mistet du det? Er bare nysgjerrig. Ble du registrert som rusmisbruker hos fylkeslegen?
Trådstarter
7 0
Har aldri hatt Lappen. Men ja jeg er jo tatt for en del rus episoder så er jo registrer.

Så vist jeg ville velge å bo i utlandet noe som er opptil hver enkelt får jeg altså ikke fornyet det? Hva faen... Men vist jeg da tar prøver på et legekontor i det landet jeg bor i, kan de prøvene brukes da?

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Får du ikke tatt prøver vil du selvfølgelig ikke beholde det.
Vis hele sitatet...
Har aldri hatt Lappen. Men ja jeg er jo tatt for en del rus episoder så er jo registrer.

Så vist jeg ville velge å bo i utlandet noe som er opptil hver enkelt får jeg altså ikke fornyet det? Hva faen... Men vist jeg da tar prøver på et legekontor i det landet jeg bor i, kan de prøvene brukes da?
Sist endret av Mikey90s; 26. desember 2016 kl. 19:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mikey90s Vis innlegg

Så vist jeg ville velge å bo i utlandet noe som er opptil hver enkelt får jeg altså ikke fornyet det? Hva faen... Men vist jeg da tar prøver på et legekontor i det landet jeg bor i, kan de prøvene brukes da?
Vis hele sitatet...
Det høres veldig usannsynlig ut. Hvorfor skal de rette seg etter at du frivillig forlater landet?
Trådstarter
7 0
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Det høres veldig usannsynlig ut. Hvorfor skal de rette seg etter at du frivillig forlater landet?
Vis hele sitatet...
Nei vet ikke. Men man bestemmer jo selv om man vil bo i Norge eller utlandet, men instansene i Norge har vel ingen grunn til og tilrettelegge dette.

For min del så handler det ikke om å skifte statsborgerskap da jeg bare har lyst å bo i utlandet de mørkeste månedene av året.

Ville jo være veldig dumt å ikke få fornyet sertifikatet Pgr av at jeg sliter i mørketiden å heller vil bo i et land hvor det er Sol.
Har du forhørt deg med legen din om problemstillingen din? Det kan da vel ikke vær så vanskelig og få til en ordning om pissings? Hvilket land er det du skal dra til? Er det innen for EU feks?
Trådstarter
7 0
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Har du forhørt deg med legen din om problemstillingen din? Det kan da vel ikke vær så vanskelig og få til en ordning om pissings? Hvilket land er det du skal dra til? Er det innen for EU feks?
Vis hele sitatet...
Nei har ikke pratet med Legen min om dette enda, men skal nok gjøre det. Spania Feks, ja det burde jo ikke være umulig å skulle få det til.
De har vel sykehus i Spania, norske leger finnes det også. Var en i alfaz del pi for ett par år siden. http://www.megafon.net/tjenester-spa...s-i-spania.php første treff
Trådstarter
7 0
Sitat av tearz83 Vis innlegg
De har vel sykehus i Spania, norske leger finnes det også. Var en i alfaz del pi for ett par år siden. http://www.megafon.net/tjenester-spa...s-i-spania.php første treff
Vis hele sitatet...
Tusen takk for Lenken, skal se om jeg finner litt mere ut av det