Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4073
Hei. Jeg er interessert i å jobbe på båter eller skip. Jeg har utdanning i noen år med estetiske studier som jeg ikke har kommet fram til noe med. masse bortkastet tid. så vil helst ikke begynne i høyere utdanning igjen. og ikke vgs utdanning. det jeg lurer på er hvilket stillinger som finnes om bord på et skip eller båt. Det er relevant å ta kurser, men altså ikke utdanning. og jeg har ikke rent rulleblad så vekter passer ikke. jeg vil heller ikke jobbe med mennesker slik som kundebehandling. Også vil jeg ikke ha en nattevakt jobb. bare skriv alt det dere kommer på, takk.

oh glem det med rulleblad, jeg har rent rulleblad, siden det har gått mer enn 2 år siden nasking.
Sist endret av korbin; 18. januar 2021 kl. 06:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lettmatros på supplybåt i nordsjøen er vell en mulighet. Du må ha IMO 60 kurs, stroppekurs, MOB båt kurs og ISPS kurs. Nattevakt får du garantert annenhver tur. Etter min erfaring er det gjerne 7-5 vakter, altså 7t av 7t på 5 av 5 på (varierer fra rederi til rederi) Annenhver gang må du ta den på natta.

Ellers er det fraktebåter i norge du muligens kan jobbe på, og ferge/hurtigbåt.

Krabbefiske kan du muligens også være heldig å få jobb på. Da kreves det litt andre kurs.

Kan være verdt å nevne at nå er det ett hav av sjøfolk med masse erfaring uten jobb, og disse havner du aldri før i køen, da du har 0 erfaring.
Sist endret av iColdman; 18. januar 2021 kl. 10:16.