Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1145
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Jeg skal ta MDMA og LSD, ikke candyflip eller på samme dag.
Tenker kanskje å ta LSD eller MDMA en mandag, og vente til 5 dager, for så ta MDMA\LSD

Hva vil være best å ta først? Vil LSD påvirke toleransen på MDMA?

Jeg tenker det kanskje hadde vært best å ta LSD, pga afterglow. Hvis man eventuelt skulle tatt MDMA vil jeg jo mest sannsynlig ha lavt serotonin som vil kanskje føre til en potensielt badtrip på LSD?

Hvs ville dere gjort?
Jeg tror jeg ville tatt LSD'n først for å så se om MDMA fristet etter disse fem dagene. Alle er jo forskjellige, er folk som sier de ikke merker noe spesielt nedtur på MDMA mens andre må nesten passes på de kommende dagene. Slik er det som oftest ikke med LSD med mindre du har en heftig bad trip o.l som påvirker deg i ettertid.
Uavhengig av om man blir deprimert eller ikke dagene som følger MDMA så er det jo vanlig å føle seg litt ''off'', og alt sånt blir fort forsterket en del under LSD turing. Ville tatt LSD først, så MDMA neste helg.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler å ta LSD først også droppe MDMA litt inn i turen. Det verste du kan gjøre er å ende opp med MDMA comedown midt i LSD trippen da dette lett utløser en bad trip.

Vil også anbefale og trekke minimum 20% av dosene på hva du ville tatt skulle du ta MDMA eller LSD hver for seg.

Timer du dette helt riktig er det i min mening den beste rusen som finnes.
LSD på mandag. MDMA neste helg.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar folkens. Da blir det LSD først og helga etter MDMA
Litt sent ute, men MDMA påvirker helt andre reseptorer i hjernen enn andre psykedelika som f.eks lsd, psilocybin, dmt o.l. Dermed blir det ingen krysstoleranse. 100mg MDMA vil føles som 100mg MDMA, og 200ug LSD vil føles som 200ug LSD uansett hva man tar først eller hvor lenge du lar det gå imellom. Derimot trenger hjernen litt tid for å fikse kjemien og ta innover seg nylig inntatt informasjon ifra nylige tripper. Hvor lang tid hjernen trenger for denne prosessen er individuelt. Noen trenger 1 dag, andre trenger 7+. Uansett så er 5 dager ingen verdens ting å bekymre seg over, og du er helt sikkert over LSD-informasjonen innen den tid med mindre du tar en unormalt høy dose typ heroic eller en tommel elns. Haha. Ønsker deg en god tur!
Sist endret av Dartrix; 9. august 2020 kl. 05:41.
Sitat av Dartrix Vis innlegg
Litt sent ute, men MDMA påvirker helt andre reseptorer i hjernen enn andre psykedelika som f.eks lsd, psilocybin, dmt o.l. Dermed blir det ingen krysstoleranse. 100mg MDMA vil føles som 100mg MDMA, og 200ug LSD vil føles som 200ug LSD uansett hva man tar først eller hvor lenge du lar det gå imellom. Derimot trenger hjernen litt tid for å fikse kjemien og ta innover seg nylig inntatt informasjon ifra nylige tripper. Hvor lang tid hjernen trenger for denne prosessen er individuelt. Noen trenger 1 dag, andre trenger 7+. Uansett så er 5 dager ingen verdens ting å bekymre seg over, og du er helt sikkert over LSD-informasjonen innen den tid med mindre du tar en unormalt høy dose typ heroic eller en tommel elns. Haha. Ønsker deg en god tur!
Vis hele sitatet...
Jeg trodde at både MDMA og psykedeliske stoffer påvirket samme reseptor (5hta), bare at MDMA gjør at serotoninen utløses og fyrer konstant i synapsespalten, mens psykedelika binder seg rundt denne reseptoren og aktiverer den? Noen som har en litt bedre og detaljert beskrivelse av denne farmakologien?
Sist endret av Maurjegeren; 9. august 2020 kl. 16:33.
Sitat av Maurjegeren Vis innlegg
Jeg trodde at både MDMA og psykedeliske stoffer påvirket samme reseptor (5hta), bare at MDMA gjør at serotoninen utløses og fyrer konstant i synapsespalten, mens psykedelika binder seg rundt denne reseptoren og aktiverer den? Noen som har en litt bedre og detaljert beskrivelse av denne farmakologien?
Vis hele sitatet...
''It is commonly believed that LSD interacts with the 5HT-2 receptors, while MDMA is known to affect the 5HT-1 receptor. Both have a role in serotonin transport and uptake. MDMA is also believed to release amounts of oxytocin in the brain (IMO where the real magic is) but thats another topic. To answer your question 10 days between dosing should be sufficient to allow your brain chemistry to properly stabilise. Eating a diet rich in tryptophan should give your body the resources necessary to manufacture additional serotonin.
I haven't tripped in some time but I do roll regularly. I find 7 days is the minimum waiting period for my chemistry to stabilise. You should be fine.''

Hentet ifra https://www.psychonaut.fr/Thread-MDM...rance-question

Han sier at det påvirker forskjellige reseptorer, men at det er lurt å gi hjernen en ørliten pause. Tar dette for god fisk, men hvis noen er uenig, skal ikke jeg være vrien.
Sist endret av Dartrix; 9. august 2020 kl. 20:44.