Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 31273
Marokko? Tyrkia kansje? Vet noen om? Jeg har prøvd å lete på nettet men fant ikke noe.
Vel, i Jamaica er det vel mer eller mindre lovlig iom det er religionen dems.
Ikke i Marokko. Tviler sterkt på at det er lov i Tyrkia.

Forresten.. http://goafrica.about.com/od/morocco/a/moroccokif.htm

Ergo, det er sikkert ikke stress, men jeg tror ikke det er lov. Skrev ikke Ari Behn i innledningen til den siste boken sin om da han røyka kif ulovlig i Marokk?
Sist endret av patches; 23. juli 2007 kl. 03:51.
hva ari behn skiriver har vel ærlig talt ingen betydning i dette forumet.. men det er sant. det er kun nederland som har lovlig røyking. men i land som sveits og usa kan du få det til medisinsk behandling og i jamaica blir det av folket sett på som religion, uten at det er direkte lovlig for det. men tro meg, det holder lenge med amster.
Sitat av dagfinmikkel
hva ari behn skiriver har vel ærlig talt ingen betydning i dette forumet..
Vis hele sitatet...
Når Ari skriver om noe som faktisk har hendt, og som er av av relevanse til evnet vi snakker om, så har vel det større betydning enn den feilaktige posten din? Selvfølgelig er det ikke bare Nederland som har lovlig røyking.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
http://norml.com/index.cfm?Group_ID=4415#europe - Her dekkes Europa. Mange stater har avkriminalisert, og veldig mange praktiserer "harm reduction" fremfor avstraffing, men det er allikevel ingen stater som har legalisert.

USA har det likedann, en del stater har avkriminialisert, noen har innført medisinsk marihuana - til tross for at det er ulovlig på et nasjonalt plan og myndighetene jobber hardt mot denne praksisen.
Syns det er merkelig at ingen nevner canada som sikkert har flest "medesinske" private hager i verden. Det er etter min mening lettere å få dyrketillatelse i canada enn andre plasser, er nok ikke lov i Canada, men de bryr seg like mye som Jamaikerne.. Les om Canada og deres Cannabis kultur. Syns det er verdens beste land i forhold til cannabis.. I min mening selvfølgelig=)
Hm, at det var lov i Luxenburg var jeg ikke klar over... Og i Bangladesh er det heller ingen lover angående hasj. Men at det er dødsstraff i saudi-arabia og thailand og sånn var skremmende.

Men angående Jamaica. Det er ikke lov der nei, og jeg tror du får problemer hvis du blir tatt med det uansett om du er innfødt eller turist. Bob Marley sang jo om politivold og at man fikk problemer om man ble tatt av politiet med det da. De er kanskje ikke så ute etter der der som i Norge? Jeg vet ikke.

Men selvom det er offisielt ulovlig i mange land betyr ikke det at man alltid blir straffet...en kamerat av meg var i Spania for litt siden og da ble tatt for å røyke bønne på stranda av en politimann... Politimannen bare spurte om det var marijuana så svarte de ja, så spurte politimannen om han kunne få noen trekk, så fikk han det. Så gikk han videre. Så nøkkelen er å komme borti en litt korrupt politimann. :P
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Her er også en side som tar for seg lovene til land rundt dette tema http://www.erowid.org/plants/cannabi...abis_law.shtml

Jeg sletta all synsingen og OT pisset som sto her. Vi dealer i fakta, folkens!
Sist endret av Mullah; 24. juli 2007 kl. 17:59.
Fakta, ok. Men http://en.wikipedia.org/wiki/Image:W...nabis-laws.png er nok litt gammal. i og med at VG.no sier noe annet
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Hold dere til temaet. Jeg kommer ikke til å poste flere advarsler på denne måten mer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av djengo
Marokko? Tyrkia kansje? Vet noen om? Jeg har prøvd å lete på nettet men fant ikke noe.
Vis hele sitatet...
Vært i Marokko flere ganger, og nei, hasj er ikke lovlig der. Men blir du busta og du har noen lapper i lomma så er det null stress å slippe unna
marokko lar folka lage hamp tau medesinsk hamp o.s.v men noen misbruker det å lager røykings derfor er det mye hasj der men møter du en kjip snutt så kan du bli busta men de fleste ser gjenomm fingra
Tror Spania har ganske koselige regler for cannabis men lovelig er det ikke.
På wikipedias kart over cannabis lovgivning hadde spania samme farge som nederland på kartet,
her er bilder fra en spannabis btw i barcelona:http://www.hempcity.net/travelreport...004/index.html
Sitat av Drøggs
Thailand. Der pleier jeg å røyke ganske heftig hver gang. Ikke bare pot, men også metamf-tabletter for røyking på sølvpapir.

Hehe, en liten fleip. Jeg fant nettopp ut at hadde jeg blitt ferska med alt sist, kunne jeg fått 45!!!ÅRS Fengsel! Men Thailandske fengsler flest er faktisk ganske okay, jeg har besøkt mange innsatte som har det okay.

Besøkene er med glassvegg og telefon, men i fengselsbutikken kan du handle så mye du vil av mat, digg, tobakk etc billig til de innsatte. Inne har de ganske mye fritid og da spiller de f eks kort om penger og sånn. Noen har også tilgang til pc og litt sensurert blogging og sånn. Mytene fra gamle filmer stemmer lite.
Vis hele sitatet...
Kanskje dette er noe du kan tenke deg i fremtiden?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Kaunda
Kanskje dette er noe du kan tenke deg i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Haha Kaunda du er priceless ass
Så en dokumentar om rusproblemet som er i Kazakstan. Jeg kaller det rusproblem ettersom kameraet fulgte blant annet flere politimenn på oppdrag der de tok rassia hos gamle alenemødre som hadde flere kilo heroin som de fikk en viss sum penger for å oppbevare.

Dokumentarlageren var med en kazakstansk dame på biltur. Langs hele veien vokste det marijuana planter. Jeg mener dette var slike planter som gir avkastning som man kan røyke, altså ikke slik som industrihamp. Det var enormt mange av dem og det vokste flere typer marijuana over hele Kazakstan. De så på det som ugress. Han som laget dokumentaren gikk ut av bilen og etter bare noen sekunder hadde han revet opp flere planter.

Jeg hukser ikke om det var lovlig der eller ikke, men uansett så vokste det så mye av det at det ble sett på som en hurtigvoksende ugressplante.
Studerer for tiden i byen Victoria, provinsen British Colombia i Canada. Policyen på cannabis her er vannvittig. Du kan lett da deg en blås på gata uten at noen bryr seg, 3.5g koster ca. 120 NOK, og hvis folk røyker i det hele tatt, så er det marihuana.

Faktisk, hver onsdag på campus så holder en fyr tale om hvor vakkert det hadde vært med legalisering av cannabis i Canada, mens han sender rundt joints. Det er kanskje den største "klubben" på dette universitetet. Det er helt absurd!


Personlig ser jeg ingen grunn til at legalisering ville vært nødvendig her i det hele tatt
tenkte jeg kunne legge inn et sp. her:
Er det lovlig for turister å kjøpe marihuana i Nederland?
Kort sagt: Ja, det er fullt mulig.
Nå spurte han ikke om det er mulig, men om det er lovlig.
vel, det er som å ha røykelov her i norge for alle, bortsett fra de fra de stedene det er lov å røyke inne.. o_O selvfølgelig er det lov.. om ikke helt juridisk, isåfall praktisk.
noen som vet hva som skjer om man blir tatt med en bønne i danmark? ca. samme som i norge?
Nøyaktig hva som skjer er jeg usikker på, men de er ganske mye mer liberale i Danmark. Jeg ahr selv blitt tatt i Norge to ganger, og begge gangene har det ikke vært noen vei utenom bøter. 8000, hverken mer eller mindre tilsammen, den ene gangen ble jeg tatt i besittelse av to gram hasj, den andre gangen testet jeg bare posetivt på en urinprøve.

I kontrast har de jeg har hørt om av turister som har blitt tatt for bønne på danske grensen, eller i Danmark generellt sluppet unna med bare en advarsel.
Jeg ble tatt for å røyke en joint på Tivoli i kjøbenhavn. De tok bare resten av jointen min og sa "...man ryger ikke hasjis på tivoli. Ha en god dag.".
Hvor oppdatert er dette kartet: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nabis-laws.png ?
Noen steder man kan sjekke opp sånne ting?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av geirmash
tenkte jeg kunne legge inn et sp. her:
Er det lovlig for turister å kjøpe marihuana i Nederland?
Vis hele sitatet...
I avhør sier de at det er ulovlig for norske turister å kjøpe marihuana i Nederland.
Jeg veit ikke om det bare er noe bull de forteller for å skremme folk eller om det stemmer, men jeg tror det skal en del til for å få noen reel straff for det.
Sist endret av Bothrops; 15. januar 2008 kl. 17:31.
De norske lover gjelder også for nordmenn som er på ferie i utlandet. Du kan derfor både bli tiltalt og bøtlagt for bruk av marijuana i utlandet.
Sitat av DarkStaar
De norske lover gjelder også for nordmenn som er på ferie i utlandet. Du kan derfor både bli tiltalt og bøtlagt for bruk av marijuana i utlandet.
Vis hele sitatet...
Kan du bekrefte dette på noen måte? Hørtes utrolig ulogiskt ut spør du meg. Ta fks. Thailand, du har vel hørt alle skrekkhistoriene, eller sett dokumentarene av folk som bare skulle ta med seg noen piller etc. etc. og endte opp i Thailandsk fengsel i gud-veit-hvor-mange år? Man blir da dømt av domstolen i landet, og etter deres regler.

Som om Somalierene (hvertfall rundt 91') skulle ranet og deale og sagt: "Hey, i mitt land er det Anarki, så deres regler gjelder ikke for meg!" (Nå vet jeg ikke om det er Anarki der lenger, men var bare et eksempel satt litt på spissen).

Ser du poenget? Vil absolutt tro at det er helt legalt for Norske turister i Nedeland, så lenge de befinner seg i Nederland. Men mulig jeg tar feil. Har forsåvidt heller ingen kilder på dette.
Nå drar ikke akkurat Somaliere på ferie til Norge. De drar her for å bli her. De få som eventuelt drar på ferie er pengesterke Somaliere som høyst usannsynelig driver med noen "gatekriminalitet".

Vi snakker også om norske statsborgere, som lever i Norge og er forfulgt i de grader av norske lover. Norge har mange lover som er helt bak mål så det at lovene gjelder også i utlandet så lenge man er norsk statsborger vil ikke sjokke meg, men en seriøs bekreftelse på det DarkStaar sier hadde vært fint.

Jeg tror nok at man må følge lovene til det landet man er i. Selv hørt om mange skrekkhistorier der turister blir dømt etter ferieplassens lover. Men nå er noen steder værre enn andre og noen land gjør som de vil med den straffedømte. Utlevering eller ikke utlevering? Det kommer vel litt ann på hvilket land som krever utlevering av den straffedømte samt lovbruddet.
Sist endret av Trippa; 15. januar 2008 kl. 19:52.
Kilde

Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven).

1ste Kapitel. Den norske Strafferets Virkekreds.
§ 12. For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:

3. i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen
a) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26 eller 33, eller §§ 135, 141, 142, 144, 145 annet ledd, 145 b, 147 a, 147 b, 162 c, 169, 192 til 199, 202, 203, 204 a, 222 til 225, 227 til 235, 238, 239, 242 til 245, 291, 292, 294 nr. 2, 317, 326 til 328, 330 siste ledd, 338, 342, 367 til 370, eller 423(..)
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-003.html

Nå har jeg ikke giddet å gå igjennom alle de kapittelene, men jeg er ganske sikker på at minst en av de paragrafene omhandler bruk av narkotika.
§ 162c. Den som inngår forbund med noen om å begå en handling som kan straffes med fengsel i minst 3 år, og som skal begås som ledd i virksomheten til en organisert kriminell gruppe, straffes med fengsel inntil 3 år, med mindre forholdet går inn under en strengere straffebestemmelse. Forhøyelse av maksimumsstraffen ved gjentakelse eller sammenstøt av forbrytelser kommer ikke i betraktning.

Med organisert kriminell gruppe menes en organisert gruppe på tre eller flere personer som har som et hovedformål å begå en handling som kan straffes med fengsel i minst 3 år, eller hvor en vesentlig del av virksomheten består i å begå slike handlinger.
Vis hele sitatet...
Ikke alle som drar til utlandet og handler cannabis er innvolvert i organisert kriminalitet da.

EDIT:
Paragraf 162 vet jeg omhandler narkotika-kriminalitet her til lands, om det gjelder noen av de andre paragrafene du oppgav har jeg ikke giddi å sjekka, for det gjelder ihvertfall ikke kjøp til eget bruk (tror jeg)
Sist endret av paranoy; 15. januar 2008 kl. 21:37.
Sitat av paranoy
Ikke alle som drar til utlandet og handler cannabis er innvolvert i organisert kriminalitet da.

EDIT:
Paragraf 162 vet jeg omhandler narkotika-kriminalitet her til lands, om det gjelder noen av de andre paragrafene du oppgav har jeg ikke giddi å sjekka, for det gjelder ihvertfall ikke kjøp til eget bruk (tror jeg)
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror jeg bæsja litt på leggen.
Har søkt ganske intensivt nå, og jeg kan ikke finne noe som tyder på at bruk av narkotika i utlandet er forbudt iflg. norsk lov. Legemiddelloven gjelder kun i Norge ser det ut som, så jeg må nok dementere det siste innlegget mitt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
i marokko er det ikke lovlig å røyke det men lovlig å gå med det
jamaica lovlig
holland lovlig
luxemburg lovlig
+++
Siden når ble cannabis liksom lovlig på Jamaica? Luxemburg har vel bare dekriminalisert det, ikke gjort det lovlig, og strengt tatt så er det vel fortsatt ulovlig i Nederland også, selv om den loven ikke håndheves.

Hvor har du informasjonen din fra?
Sist endret av mentalmelt; 14. mars 2008 kl. 20:08.
I Kambodsja er det teknisk sett ulovlig men det er utrolig tolerert. Du kan sitte på barer å rulle deg en deg en joint uten at folk bryr seg. Du kan også få kjøpt "happy" pizza en del steder.

Denne artikkelen beskriver veldig godt hvordan det er å røyke der og jeg kan personlig bekrefte det som står i begynnelsen av den da jeg var der for ikke så lenge siden.
I England er de nokså greie på det, eller iallefall i London. Vi satt en gjeng og røyka i en park da det kom to politifolk bort til oss, og de ville bare advare oss mot å gå alene i parken om kvelden. De kjente garantert lukta, da det var god pot. Har opplevd lignende flere ganger.
Samtidig blir folk busta for å røyke i London hver eneste dag, så jeg tror det blir en subjektiv oppfatning hvor "kule" snuten egentlig er der. Sikkert en fordel å være turist for eksempel..
Vel, de fleste var lokale, men det er sikkert forskjell på snutene óg.
Sitat av mr.kilmister
i marokko er det ikke lovlig å røyke det men lovlig å gå med det
jamaica lovlig
holland lovlig
luxemburg lovlig
+++
Vis hele sitatet...
Hva vet du om det? Hvor har du kildene dine i fra? Du tar særdeles feil på det førstnevnte du skrev i hvertfall.
haha sier du til meg?
jeg er marokkaner.
Sist endret av Dodecha; 16. mars 2008 kl. 15:12.
Sitat av mr.kilmister
i marokko er det ikke lovlig å røyke det men lovlig å gå med det
jamaica lovlig
holland lovlig
luxemburg lovlig
+++
Vis hele sitatet...
Hverken i Marokko eller på Jamaica er det lov med cannabis. Luxemburg er jeg usikker på, men det er vel muligens dekriminalisert der.
mr.kilmister: Du er kanskje marokkaner, men det du sa om holland, jamaica og luxemburg er jo bare tøv. og du har ikke svart på spørsmålet til mental..

Sitat av mentalmelt
Siden når ble cannabis liksom lovlig på Jamaica? Luxemburg har vel bare dekriminalisert det, ikke gjort det lovlig, og strengt tatt så er det vel fortsatt ulovlig i Nederland også, selv om den loven ikke håndheves.

Hvor har du informasjonen din fra?
Vis hele sitatet...
Sist endret av JungleChick; 16. mars 2008 kl. 17:27.
Sitat av mr.kilmister
haha sier du til meg?
jeg er marokkaner.
Vis hele sitatet...
Jeg er marokaner jeg og, så chill

Vil gjerne at du svarer på spørsmålet til mental jeg også
nei vet ikke sikkert me luxemburg å jamaica å alt det der bare leste hva de andre har sagt i dette underemnet men marokko
er det lovlig å gå med det men ikke å røyke va det i allefall i `03 når jeg var
der så fant onkelen min derfra poten jeg hadde kjøpt også begynte han å prate om lovene rundt det
og da sa han at der er lovlig, men ikke å røyke det...men, hey for all del loven har sikkert forandret seg siden da vet ikke
egypt?

en kammerat sa at de solgte cannabis på samma måte som ferdigrøyk
tingen med lovelighet angående dette stoffet, er at det varierer veldig i praksis. det er utifra det jeg vet ikke lovelig juridisk verken i marokko, jamaica, luxemburg, nederland eller egypt. men noen steder i disse landene er det sosialt akseptert til den grad at det fungerer som legalisert, iallefall i nederland. når det gjelder de andre landene kommer det veldig an på hvor i landet du befinner deg i.
Jeg leste i en annen tråd at det var lovlig i Moskva.veit ikke om det stemmer men.
Sitat av magnor_mafia
Jeg leste i en annen tråd at det var lovlig i Moskva.veit ikke om det stemmer men.
Vis hele sitatet...
Dekriminalisert i Russland ja.