Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 13110
Jeg satt ikke på nFF rekka i år, men kanskje jeg skal bli med nå. Jeg er for en slags inngangportal+ langt hyllesystem. Som sagt er jo dette maaasse organisering, men om man bruker sånt brunt papir til vegger så burde det kutte litt på kostnadene. Eventuelt om ikke alle har lyst på hyller kan de som vil ha hylle gå sammen i grupper på 3-4 stk og lage en hylle til seg selv. De gruppene som da har hyller plasseres med jevne mellomrom. På denne måten kan det bare settes opp en liten bærestokk til å holde "veggpapiret" hos de som ikke har hylle.

Edit: og som kanskje en del har fått med seg så har jeg henger men ikke bil
Sist endret av campod; 12. april 2007 kl. 17:21.
Sitat av Golder
Jeg skjønner ikke dealen med å bygge oss inne og isolere oss fra resten av TG. Da kan vi samle oss en annen plass og fellesonanere i et mørkt telt.

Men jeg er helt med på å markere rekken med porter i begge ender med et lite hint om at "HER SITTER NFF".
Synest bare det blir litt drøyt med dosky sin idé.
Vis hele sitatet...

Nå er det slik at man ikke trenger bygge vegger på noen som helst måte.
Alt man trenger er:

"H" konstruerte støtter mellom hver enkelt person, met feste mellom hver i samme høyde som det som kobler det sammen til en "H". og det er ikke værre enn å bare samle en del material fra byggeplasser. Det eneste er at det blir kinky om man skal bruke hyllene på noe vis - da må man nok gå lengre og starte bruke plater til tak.

For når jeg snakket om vegger, så er det nok med noe tøy (som man alltids kan få sponsa). Hvor mange meter aner jeg ikke - men det er nok alltids noen som kan få tak i svart tøy til dette.
Sitat av max-mekka
Nicho: Du sa tidligere at dere er åpne for mennesker. Men på bildene jeg har sett er det 18 + virker det som. Er dere åpne for 17 åringer også eller? For jeg joiner neste år, men gidder ikke være med dere hvis det er sånn under 18 år hetsing =) hehe.
Vis hele sitatet...
Jeg og voldern vært med de siden vi var 15/16 år, vi lever enda.

Uansett, den å "stenge" oss inne hadde bare vært for kjipt. Litt av sjarmen med TG er jo å få med seg livet og alt som skjer! Kan ikke ha noe over oss, da..
Nå er det jo ikke 100% sikkert om jeg blir sittende på rekka i år, spørs om jeg kommer inn i crew. Uansett vil jeg jo være med på all moroa og det sosiale og usosiale, så det er ikke noe stress.
Liker forslaget til Nicho om oversized Mario-brett og den logo-greia, men vi kan jo ikke ha for mye eller. Bør nesten få tid til TG og, men om vi hadde fått opp mesteparten i løpet av dag 1, hadde det vært prima. Greia med TG er at man ikke kommer helt inn i TG-modus før den andre kvelden, ihvertfall ikke jeg. Dessuten får flere tid til å studere, beundre og fotografere det vi har laget om vi får det ferdig tidlig.

Portal-thangy hadde vært rått, men da burde vi jo ha fylt opp begge rekkene, slik at noen randoms ikke sitter under "nFF-rekka"? Det er jo bare en liten bagatell, selvsagt.. Uansett så høres det bra ut, #1KB har jo også sånn som henger foran "inngangen" til rekka. Vi må uansett få vår høyere og med attentiongrabber enn alle andres, slik at vi virkelig tar all oppmerksomhet

Edit, å ha disse H-greiene.. Hadde ikke det tatt opp litt mye plass? Vi har jo ikek så veeldig stor plass til rådighet.
Sist endret av Epinosa; 12. april 2007 kl. 17:51.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av max-mekka
Nicho: Du sa tidligere at dere er åpne for mennesker. Men på bildene jeg har sett er det 18 + virker det som. Er dere åpne for 17 åringer også eller? For jeg joiner neste år, men gidder ikke være med dere hvis det er sånn under 18 år hetsing =) hehe.
Vis hele sitatet...
Jeg var med på nFF rekka i år, jeg er 14 og hadde det veldig hyggelig og morosomt.
Er ikke sikkert at jeg skal sitte med nFF i 08. Siden ca 6 stk. av mine kompiser skal være med å vi skal kansje sitte sammen... Vi får se
Epinosa: Ja! Skal se hvor mange vi blir. Det var en super mulighet! Takk for ideen.
Sist endret av Thoryllo; 12. april 2007 kl. 18:24.
Sitat av Thoryllo
Jeg var med på nFF rekka i år, jeg er 14 og hadde det veldig hyggelig og morosomt.
Er ikke sikkert at jeg skal sitte med nFF i 08. Siden ca 6 stk. av mine kompiser skal være med å vi skal kansje sitte sammen... Vi får se
Vis hele sitatet...
Da tar du deg med de til rekka, så blir alle fornøyde!
Litt artig at alle omtaler TG08 som "årets tg" når det egentlig er nesteårs TG.
Uansett, Ideen om mariobrett og portal er ting jeg syns dere bør vurdere, virker som gode ideer. Det å stenge seg inne er derimot ikke en god ide. Som tidligere nevnt, man mister sjarmen med TG og få med seg det som skjer rundt en.

Jeg satt jo nesten på TG rekka i år, en rad i fra (rad 12). Så hadde fult innsyn på folket. Eneste kjipe var at jeg satt i feil ende (mot midtgangen) og der var det minimalt med kjente(da kjente fjes, kjenner jo ingen jeg ikke har kjent fra før IRL), bare sånn "venner av den og den personen".
Sist endret av RayMonk; 12. april 2007 kl. 18:27.
Sitat av q_Werty
Genialt til flere ting: Vite hvem som er nff og ikke, drikke alkohol uten security på nakken, og syrebrilleløp uten for mye styr.
Vis hele sitatet...
Syrebrilleløp mellom rekkene hørest mindre lurt ut.

Kan hende jeg også skal på TG08, eneste som er litt surt er at jeg fyller 18 noen dager etter TG, altså har jeg ikke lappen før TG er begynner.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Devine
Mitt forslag
Vis hele sitatet...
Hmmmh.. ligner ikke dette mistenkelig på en ting jeg har for meg at vi har diskutert en sein kveld i skipet, devine?
Sitat av Raymond
Litt artig at alle omtaler TG08 som "årets tg" når det egentlig er nesteårs TG.
Vis hele sitatet...
Alle vet da at nyttårsaften og TG er det samme :P
Satt selv på demorekkene i fjor, og kommer vel til å sitte der til neste år også. Det hadde vært fett om nFF-rekken kunne være i nærheten av demorekkene da!
Jeg og noen kamerater har tenkt oss på tg08, (firsttimers), Kunne vi ha joine rekka deres da? Vi er alle tre brukere her(vis det har noe og si )...

MHV
Er det slik at vi får 'ubegrenset' rekkeplass, som Thoryllo nevnte en gang i tiden? Har en del kamerater som ikke er medlem på forumet, men som skal bli med. Fint om de kunne sitte med oss, ellers kan ikke jeg det ;x
Sitat av Raymond
Litt artig at alle omtaler TG08 som "årets tg" når det egentlig er nesteårs TG.
Vis hele sitatet...
Nå syns jeg du er ureal her. Ikke jekk ned spenningen hehe

Ok, jeg joiner neste år og jeg ser frem til å møte dere heh
Særlig epi siden hun er tretten år xD. lol.

Sitat av typisk
Er det slik at vi får 'ubegrenset' rekkeplass, som Thoryllo nevnte en gang i tiden? Har en del kamerater som ikke er medlem på forumet, men som skal bli med. Fint om de kunne sitte med oss, ellers kan ikke jeg det ;x
Vis hele sitatet...
Der sa du det.
Hadde vært digg hvis vi kunne ta med venner. For jeg har en del som skal på TG, men jeg er keen på å slave etter dere jeg ass.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Sitat av dosky
Nå er det slik at man ikke trenger bygge vegger på noen som helst måte.
Alt man trenger er:

"H" konstruerte støtter mellom hver enkelt person, met feste mellom hver i samme høyde som det som kobler det sammen til en "H". og det er ikke værre enn å bare samle en del material fra byggeplasser. Det eneste er at det blir kinky om man skal bruke hyllene på noe vis - da må man nok gå lengre og starte bruke plater til tak.

For når jeg snakket om vegger, så er det nok med noe tøy (som man alltids kan få sponsa). Hvor mange meter aner jeg ikke - men det er nok alltids noen som kan få tak i svart tøy til dette.
Vis hele sitatet...
Dette er for min del helt uaktuelt, og ikke bare for å være ekkel, men også av praktiske årsaker vil jeg gjøre alt for å slippe å ha et teppe over hodet. Eller foran meg. Eller noen som helst plass. Noen bannere som sier ifra om at "HER ER VI" holder lenge.

Og skal jeg først rammes inn, regner jeg med at du betaler? Ja?

edit:
Og en ting til.
Si meg gjerne HVORFOR du vil gjøre dette? Bygge noe rundt oss? Vi blir lagt godt nok merke til uansett.
Sist endret av Golder; 12. april 2007 kl. 23:09.
Sitat av max-mekka
Nicho: Du sa tidligere at dere er åpne for mennesker. Men på bildene jeg har sett er det 18 + virker det som. Er dere åpne for 17 åringer også eller? For jeg joiner neste år, men gidder ikke være med dere hvis det er sånn under 18 år hetsing =) hehe.
Vis hele sitatet...
Det kommer faktisk litt an på. Noen syns ikke det er noe kewlt å finne ut at personen de syns var litt leet egentlig er 17, andre syns det er greit. De fleste bryr seg ikke, for alle er jo venner, men noen er det jo alltid som syns at det er kjipt med 17-åringer

Men det gjelder jo overhodet ikke bare forumet
Det med at de på bilder ser ut som 18+ er sannsynligvis fordi de er de eneste som tør å stille opp på bilder.. Satt jo haugevis med småtasser på rekka jeg aldri så på babb eller gruppebildet, eller i noen sosial sammenheng ellers..
Sitat av eisval
Jeg og noen kamerater har tenkt oss på tg08, (firsttimers), Kunne vi ha joine rekka deres da? Vi er alle tre brukere her(vis det har noe og si )...

MHV
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt sikker jeg eisval... Kanskje noen andre vet noe?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ang det forslaget med overbygg kommer aldri til å bli godtatt.
For det første krever det vanvittig mye treverk og bygging.
For det andre så tåler aldri i verden bordplatene og pallene under all den vekta. Og siden det igjen ikke er lov å modifisere bordplatene klarer du heller aldri å lage noe stabilt reisverk som er stødig nok.
For det tredje så hadde konstruksjonen aldri blitt tillatt pga brannregler.

Så fremt man klarer å fylle to hele rekker, ser jeg for meg at to slike portaler i hver ende hadde vært det som hadde funka best, og vært mest gjennomførbart. Går jo så klart an å lage litt høyde på disse, med litt lys og sånt for å gjøre litt utav seg.

Så kan jo folk innad på rekkene herje så mye med hyller de bare vil :-)
Hvis det ikke blir noen felles løsning skal jeg og en kamerat kjøpe tre plasser, ha sofa, stor hylle, TV og et sort "dusjforheng" vi kan ta rundt oss når vi skal se film og stash
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av bakkus
Hmmmh.. ligner ikke dette mistenkelig på en ting jeg har for meg at vi har diskutert en sein kveld i skipet, devine?
Vis hele sitatet...
Det skal man ikke se bortfra er grunnlaget for tegningen nei :P

Sitat av Ond^Sofa
Ang det forslaget med overbygg kommer aldri til å bli godtatt.
For det første krever det vanvittig mye treverk og bygging.
For det andre så tåler aldri i verden bordplatene og pallene under all den vekta. Og siden det igjen ikke er lov å modifisere bordplatene klarer du heller aldri å lage noe stabilt reisverk som er stødig nok.
For det tredje så hadde konstruksjonen aldri blitt tillatt pga brannregler.
Vis hele sitatet...
Der du ser hindringer ser andre muligheter! Enn om man hadde fått kontaktet Kandu, eller ihvertfall de som er ansvarlig for brannsikkerhet og rekkeløsningene for TG08 og avtalt med dem at vi kunne fått et område som 1) var bygget opplitt annerledes enn standardløsningene som utgjør resten av rekkene på TG 2) vi fikk reise dette på uten at det var i veien for noen andre. Jeg bare foreslo det, alt går an hvis man legger det fram på riktig måte; med en velformulert plan og gode argumenter.
Hm, kanskje vi bør tenke på å få litt sirkulasjon i luften. Var dessverre ikke med i år, men ifjor ble det veldig tamm luft etter noen dager. Dette er vel egentlig ikke noe vi kan gjøre det helt store med, men det hjelper kanskje å sette opp etpar større vifter som drar luft nedover rekka?

Hvis det blir noen portaler må de festes skikkelig, surt om de velter over diverse intetanende nerder på sparkesykkler med neonlys fordi et hue med syrebriller kom borti. Jeg vil ha skikkelige portaler.
Er det mulig for de som ikke er så veldig mye her på forumet og skriver, men leser en del og sitte med nFF?
Sitat av Nakro
Er det mulig for de som ikke er så veldig mye her på forumet og skriver, men leser en del og sitte med nFF?
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Har vært en del folk med som aldri har posta hvis jeg ikke tar helt feil og det har gått helt fint. Faktisk har ingen noensinne omkommet på nFF-rekka.
Sitat av Golder
Dette er for min del helt uaktuelt, og ikke bare for å være ekkel, men også av praktiske årsaker vil jeg gjøre alt for å slippe å ha et teppe over hodet. Eller foran meg. Eller noen som helst plass. Noen bannere som sier ifra om at "HER ER VI" holder lenge.

Og skal jeg først rammes inn, regner jeg med at du betaler? Ja?

edit:
Og en ting til.
Si meg gjerne HVORFOR du vil gjøre dette? Bygge noe rundt oss? Vi blir lagt godt nok merke til uansett.
Vis hele sitatet...

Jeg bare gir idéer til de som startet å nevne dette.

Jeg er heller ikke for å kle oss helt inn - selv om at det kanskje hadde vært morsomt ;D

Og dette er tross alt bare forberedning, enda litt tid til å finne ut hva vi skal : )
Jeg og noen kamerater har tenkt oss på tg08, (firsttimers), Kunne vi ha joine rekka deres da? Vi er alle tre brukere her(vis det har noe og si )...

MHV
Sitat av eisval
Jeg og noen kamerater har tenkt oss på tg08, (firsttimers), Kunne vi ha joine rekka deres da? Vi er alle tre brukere her(vis det har noe og si )...

MHV
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest tråden så hadde du fått med deg at det er greit!
Sitat av ivioyner
Selvsagt. Har vært en del folk med som aldri har posta hvis jeg ikke tar helt feil og det har gått helt fint. Faktisk har ingen noensinne omkommet på nFF-rekka.
Vis hele sitatet...
Noe som er flaks med tanke på din fortid som pioner for denne, men la oss nå ikke skremme folk.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Når det gjelder syrebrilleløp, hva med å sette opp en slags hinderløype utenfor vikingskipet? Da slipper vi å tenke på security i det hele tatt. Trenger ikke koste så mye heller. Vi kan ta et par biler og kjøre rundt Hamar og loote.

Når det gjelder disse store hylleprosjektene synes jeg at det er bedre at folk tar slike ting med folk de sitter ved siden av. Jeg kjente noen som bygde en hylle for en 8 personer ca. De satt 4 på hver side, og på hver ende hadde de en slags bro over til andre siden. Det var stilig, men det tok veldig mye tid og penger, så det er urealistisk på større skala. Det viktigste er at vi har en stor og fancy banner, hvertfall mot midtgangen.
Sitat av Epinosa
Da tar du deg med de til rekka, så blir alle fornøyde!
Vis hele sitatet...
Jeg er en av de kompisene thoryllo skal sitte med neste år, og vi er seks stykker som går på skole sammen. Problemet er at de andre i gjengen ikke er så lystne på å sitte med nFF. noen av dem har aldri vært på dette forumet og har ikke brukere her osv. Planen vår var å lage en egen rekke på seks mann.

Desverre...
Sitat av krompraft
Jeg er en av de kompisene thoryllo skal sitte med neste år, og vi er seks stykker som går på skole sammen. Problemet er at de andre i gjengen ikke er så lystne på å sitte med nFF. noen av dem har aldri vært på dette forumet og har ikke brukere her osv. Planen vår var å lage en egen rekke på seks mann.

Desverre...
Vis hele sitatet...
Dere kan jo lage deres egen rekke med 6 mann inne i nffrekka? Jeg mener, det er jo samme om dere sitter med nff eller andre random folk, med mindre rekkevalget er uaktuelt for dere.
Jeg tror jeg kommer til å gjøre min godt planlagte kreasjon virkelig til tg08. Nemlig en pixelert grafikk av avataren min. Laget av farget papp fra en bokhandel eller fotoknudsen.

http://home.no.net/clan6/big%20booo.jpg
Sitat av Raymond
Dere kan jo lage deres egen rekke med 6 mann inne i nffrekka? Jeg mener, det er jo samme om dere sitter med nff eller andre random folk, med mindre rekkevalget er uaktuelt for dere.
Vis hele sitatet...
Ja, fullt mulig. Jeg og Thoryllo kan nevne det for gutta i morra. Men som nevnt så er det noen som ikke aner hva denne siden er for noe, men det er jo noe som kan endre seg. Er jo sykelig lenge til!!!
Bare få de inn på siden da, dere har jo god tid som du nevnte
▼ ... over en uke senere ... ▼
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Vi er 5 stk. Vil vil gjerne inn i Rekka! Vi skal ha en passe stor hylle da. Har lagt ved tegninger. Er det mulig og få pressa oss inn et sted?


Bilde1
Bilde2

Noen som vet om et kult navn forresten?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
PureOwnage, og da håper jeg du styrer på med noe skikkelig fjortiss fjortiss lys på den glatte overflaten hvor det står "nFF"
Sitat av comi
PureOwnage, og da håper jeg du styrer på med noe skikkelig fjortiss fjortiss lys på den glatte overflaten hvor det står "nFF"
Vis hele sitatet...
Hæ? Hvor står det nFF hen?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
bilett salget starter vist 1. des i år, (800kr + 37kr ptn fee) sjekk www.gathering.org på hvorfor det er så stiv pris iår dersom du allerede ikke vet..
Sitat av LetMeBleedPLZ
bilett salget starter vist 1. des i år, (800kr + 37kr ptn fee) sjekk www.gathering.org på hvorfor det er så stiv pris iår dersom du allerede ikke vet..
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke helt om vi faktisk fikk tilbake pengene eller om det ble brukt til TG hvis myndighetene bestemmer seg for at TG ikke må betale merverdiavgift allikevel.
800 er en stiv pris, men slenger meg på fordet. Blir mitt 4 år på rad!
Sitat av Raymond
Skjønte ikke helt om vi faktisk fikk tilbake pengene eller om det ble brukt til TG hvis myndighetene bestemmer seg for at TG ikke må betale merverdiavgift allikevel.
800 er en stiv pris, men slenger meg på fordet. Blir mitt 4 år på rad!
Vis hele sitatet...
Nei, du får det ikke tilbakebetalt, men dersom staten bestemmer seg for at det ikke er MVA-pliktig vil pengene brukes på å gjøre TG09 til ett bedre arrangement.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ang. Seating på nFF-rekka. Har siden 2002 vært med på TG årlig og kunne for en gangs skyld tenke meg å sitte sammen med dere som skal dit i år (forutsatt at jeg faktisk kommer meg dit og ikke blir kalt inn i forcen). Men det ser ut til at vi blir en gjeng på rundt 8 stykker og jeg tenkte da på om det blir plass til alle oss sammen med dere. Fylte dere to hele rekker i år f.eks.?
Vil bare minne på at lotteriet til TG 2008 har begynt, og sleng dere i kø så fort som mulig så treffes vi nok !
Etter hva du skrev i magictrevor sin tråd, så forstod jeg det slik at jeg kunne signe meg på selvom det ikke er 100% sikkert at jeg blir med? =)

Da signer jeg meg.
et par spørsmål..
hvilken vei på seating kartet er mot scenen?
hvor mange biletter kan hver person kjøpe?
Sitat av !mats
et par spørsmål..
hvilken vei på seating kartet er mot scenen?
hvor mange biletter kan hver person kjøpe?
Vis hele sitatet...
Seatingen er jeg usikker på - men det kan man ikke velge enda.
Du kan holde av 5 billetter.
Sitat av !mats
et par spørsmål..
hvilken vei på seating kartet er mot scenen?
hvor mange biletter kan hver person kjøpe?
Vis hele sitatet...
Venstre har alltid vært mot scenen så lenge jeg kan huske, men man kan vel ikke seate enda?

Da var jeg i kø, klar for å kjøpe billetter! 306 eller noe i køen!
Sist endret av RayMonk; 1. desember 2007 kl. 11:29.
1 time igjenn, folkens ..
Jeg er ettelerannet sted mellom 180-230 i køen :P
gikk ikke mye fort den køen... jeg er nr 1256. noen som kan tippe hvor lang tid det vil ta?
mitt første år
Mitt første år også, er nr 631.. Det gikk sykelig tregt :/
Er noe feil hos PTN, de er vel bra stressa akkurat nå.
forum.gathering.org sier at alt vil ordne seg.
Hvert nummer 72 i hele dag.
Nå funker systemene igjenn!