Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5369
Ja, da har vi forsøkt å arrangere et syrebrilleløp. Utrolig bra oppmøte, både av deltakere, nFF-ere og andre skuelystne. Flere enn jeg noen gang har opplevd hvertfall. To par briller i år, så det ble parløp.

For dere som ikke vet hva syrebrilleløp er så er dette en nFF-tradisjon på the Gathering. Konkurransen går ut på at man tar på seg et stykk slalåmbriller der brilleglasset har blitt byttet ut med "filmen" fra en LCD-skjerm. Disse brillene, med LCD-filmen, forvrenger synet noe kraftig. I tilegg til at det blir noe redusert. Derav navnet "syrebriller". Kombinasjonen av blinkende lys, dataskjermer og høy musikk forsterker bare denne opplevelsen.

Vi startet ved rad 1 og løpet skulle gå helt til den andre siden av hallen. Løpet startet ut bra, men dessverre ble vi avbrutt midtveis, da en pirkete securityfyr så oss. Etter at han kontaktet skiftleder (ellerno) via samband satte han en effektiv stopper for hele løpet. Begrunnelsen var vist at det var overhengende fare for at vi ødela noe, og ettersom ingen av oss hadde "300 000" til overs, hadde vi bare å pelle oss vekk.

Men vi er nFF-ere, vi lar oss ikke stoppe. Vi flyttet løpet til en gang, langs den ene langsiden. Der fikk vi avviklet tre særdeles vellykkede løp. Men etter hvert tiltrakk vi oss en såpass stor menneskemengde at dette også ble et sikkerhetsproblem. Eller kunne bli det. Vi fikk ingen direkte ordre om å stoppe, men det ble til at vi gav oss.

Men: Vi fikk til tre og et halvt utrolig bra syreløp i år. Og "mediedekningen" i år var også god. Her er bildene fra planlegging og fra løpene. Det er jeg og Mushy som har tatt bildene. Og credz til Mushy, han har brukt masse tid på å redigere bildene sine (det har ikke jeg). Merk at så og si alle bildene er tatt i fart, løpende baklengs foran eller ved siden av de som løper syreløpet.

Mushys bilder
jrps

Kan forøvrig nevne at vi har tatt en prat med vision, og om det er mulig skal vi få til en artig compo med brillene.
Sist endret av voldern; 9. april 2007 kl. 17:00.
Crazy:P Syntes med en gang synd på stakkaren som lå i soveposen foran syrebrilleduden:P
JRP
JRP's Avatar
Trådstarter
Hah, du skulle bare vist. Skyfex sparka ham skikkelig midt i tryne, da han løp. Han våkna, for å si det sånn.
Damn. Hadde jeg våkna på den måten.. :P
Haha - evig fet konkurranse. Og det er flott, som froggyfreddy påpeker, at vi har medlemmer som tør å jobbe litt for seieren :=)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ser ut som det er noe lang lukkertid på noen av de bildene? Noe galt med de er det hvertfall
Og utrolig mye folk på slep!
Sitat av Ond^Sofa
Ser ut som det er noe lang lukkertid på noen av de bildene? Noe galt med de er det hvertfall
Og utrolig mye folk på slep!
Vis hele sitatet...
Haha - det er nok min feil. Jeg kjørte 1/10-1/20s på bildene, og lot blitzen fryse (skulle være kunstnerisk og spontan). Så desverre ikke på bildene før de kom inn på data. Ble nok litt for mye av det gode

Syntes dog at filmene til vidder oppsummerer hendelsen veldig godt.
JRP
JRP's Avatar
Trådstarter
Hm, tja, hadde gjevnt over 1/50 sekund lukkertid. Men det var ganske mye fart så jeg kunne kanskje hatt mer, slet litt med dårlig lys dog.

Hehe, ja de filmene oppsummerer fint. Fullstendig kaos!
er det bare 2 par vanlige skibriller?
med lci lysfilter glass eller no ja, fine farger :P
Du blir så jævlig desorientert. For å gi et inntrykk av hva jeg så har jeg redigert dette bildet her: http://jon.rogeberg.no/dump/nffsyreb...G07-Syre33.jpg
Ganske sånn som det her hadde det sett ut med brillene på. Det som er rett foran deg ser ut til å være på begge sider i stedet...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Haha.. Bra bra, dere holdt på å springe på meg og en gjeng. Forstod ikke helt hva dere holdt på med men nå falt ting på plass . Cool, respekt!
Vi kjører flere syreløp i dag, med kvarters mellomrom når det samles for mye folk, yeas? Noen med?

Ellers så likte jeg signaturen din vidder, hahaha
Jeg synes bildene dine ble veldig spennende, Mushy. Likte de veldig.

Syrebrilleløp i dag også høres bra ut, herregud så morsomt!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Her er bilde av skjermen på pcen min tatt gjennom lignende folie:
http://nff.bitsex.net/t/234

(nei, er ikkje på teegee.)
Så jævlig bra :P
Sitat av vidder
...
[url
http://jon.rogeberg.no/dump/nffsyrebrillelOptg07/Mushy/9.jpg[/url]
...
Avogtil tar lysten overhånd?
Vis hele sitatet...
Tre dager med lengsel - og flere skal det bli!
Sist endret av Chubby; 7. april 2007 kl. 16:53.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Kan noen laste opp filmen en annen plass. Start har en sperre for båndbredde visst. huhu.
Så evig morsomt det ser ut. Skulle ønske jeg også var med på tege.

Syrebrilleløp
Åååh, det ville jeg være med på: p

Men jeg holdt sikkert på med noe anna: p

savner TG alt jeg: o
OT: Hva er syrebriller lagd av?

Fikk lyst til å teste de ut.
Sitat av Kukhaar
OT: Hva er syrebriller lagd av?

Fikk lyst til å teste de ut.
Vis hele sitatet...
Om du leser blant annet førsteposten og andre poster her, så finner du ut at det er et stk. vanlige slalombriller med filmen fra en LCD-skjerm teipet over.
Takk, jeg vet jeg kanskje skulle ha lest litt rundt, men spurte alikevel jeg :P
Hahaha, dette er karen som har gjort det før; http://jon.rogeberg.no/dump/nffsyreb...y/IMG_3500.jpg

For en stil. Du er min helt!
Haha, du skulle bare visst. Han hadde en helt syk stil - så ut som han rappet seg i mål
Fo sho skilzz, nigga.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
hahah! fikk kommentarer på den stilen gitt :P

Funker forøvrig galant.. knekk i knærne, og ut med armene for å føle ting _før_ du drar huet rett i dem :P
Hjalp dog ikke mot xaffs jedi-skills i akkurat dette løpet
Prøve med et lag gladpack oppå neste år, folkens?
Jeg har aldri falt så mye på en så kort strekning i hele mitt liv. Har fortsatt skrubbsår etter albuen min møtte den ru veggen. Men gøy, det var det!

btw voldern: Hva har du å si til ditt forsvar ang. dette bildet? La meg gjette; du trodde det var en person av det kvinelige kjønn som sto der?
Sist endret av Hedges; 10. april 2007 kl. 01:15.
Jeg så for meg syrebrilleløp som et LØP der folk tok sjanser.
Men nå visste jeg ikke at synet ble så totalt ødelagt av de brillene.