Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3342
Hmm, vet at dette er en listetråd, men håper at den får bli.
Mener, er jo mange som faktisk skal på tg så hadde vært kjekt med en pakkelistetråd slik at jeg og andre ikke glemmer diverse viktige saker!

Packing list
This is a short list you may use as a startingpoint when packing for The Gathering:

* The ticket/ticket number/PTN-card. We say this every year, and every year hundreds of people forget their ticket. Do not leave home without it or you may end up spending this Easter on the streets of Hamar. A mighty cold pleasure we might add.

* Valid identification (All official ID-cards, like ATM-cards/driver licence/passports etc. may be used on The Gathering 2005's ticketcontrol. Cards that's NOT valid: schoolcards, buscards etc)

* Your beloved computer
* A (minimum) 5 meter TP (Twisted Pair) network cable
* Power cable, sound cables, monitor cable, power pad
* A mouse and, for those who can't live without it, a mouse pad
* Headphones
* Network card that supports TP (ISDN cards will NOT suffice)
* Tooth brush, shaving tools, soap, and deodorant. If you smell we WILL throw you into the showers.

* Towels. Drying off with your t-shirt is hell.
* Clean clothes, two or three shifts
* Socks in all shapes and colors, especially the warm ones.
* A bag or two to have the dirty laundry in.
* Food. We recommend that you buy some sliced bread + things to have on it. Food will be sold at the party, but living on those torched lumps of meat might be a bit expensive in the long run.

* Stuff to drink! We highly recommend water - it's good for you!
* An Easter-egg filled with your favorite sweets. It's a holiday, and sugar is of the essence.

* Money, money and more money! This is very important! And no, we will not loan you any.

* Cellular phone, so you can call your mom every time you feel a bit homesick.

* Sleeping bag, mattress, pillow
* Floppy disks. Yes, they are old, but you might need them.
* Pen and paper.
* A camera, because no one will believe you when you say that you've been to the largest computer party in the world.

* Magazines/books. Nice to have on the journey to and from Planet XYZ.
* Picture ID, driver’s license, ATM-card
* Sanitary pads and tampons (if you are female of course)
* Condoms/birth control. However, we do not recommend carnal pleasures in public areas as they are very crowded.

* Any and all medication you may need during the party. You should also carry respective medical documentation on you at all times.

You DO NOT need to bring these things:

* Refrigerator
* Microwave oven
* Water boiler
* Speakers suitable for "The Who"-concerts. Don't worry - we'll bring the noise
Vis hele sitatet...

Quoter pakkelista til TG, så er det bare til å føye på med andre ting!
er jo ikke så lenge igjen til TG nå!
hehe:P var utrolig mye å drasse på da, spesielt om personen tenkte å drasse med seg en madrass
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Heng på: Material og nødvendig utstyr til hyllebygging.
et liggeunderlag duger som madrass

selv tar jeg med en nesten normal maddrass til å ha i bilen. (stor bil..)

pakkelisten over funker ganske bra den. i tillegg ville jeg tatt med os cd og alt du måtte trenge får å sette opp systemet ditt fra skratsj.. du har gjerne ingen planer om å gjøre det, men greit å være forberedt om du må. Jeg tar faktisk med en dvd med sources til ting jeg trenger (bsd), om det skulle bli som i fjor at jeg blir sittende i mange timer i strekk uten nett

ellers er det å ta med det backup utstyret som er praktisk. det meste kan kjøpes der, men jeg vet f.eks at det ene nettverkskortet mitt er litt tvilsomt, så jeg låner med et fra en av serverne i tilfelde det blir et problem.

kansje litt unødvendig får di fleste. men så har jeg vert speider i mange år alltid beredt
frevev: sant det ,men husk at det er veldig mye småting da.. blir vel kanskje en bag da, i tillegg til pc og "soveutstyr" som tar plass da
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Salve: CD-veske med drivere og OS er et must! Bra og være forberedt på det verste, selv om det skal litt til for at det skjer
men pc er jo must, så den er utelukket:P men trenger jo ikke madrass om du har en fet stol
må også legge til en sylinder general og en sylinder göteborg räpe

hehehe, tatt med seg panelovn for å varme ting på, pga mikrobølgeovn ikke var tillatt
Sist endret av frevev; 15. mars 2005 kl. 13:01.
▼ ... over et år senere ... ▼
Denne er vel like aktuell i år som i fjor.

IvIoyner anbefalte teip, av en eller annen grunn. Så da tar jeg med litt teip.
Jeg skrev en pakkeliste i den andre tråden, med litt mer bling som alltid er kjekt å ha med. Sheesh, den pakkelista der inkluderere jo ikke jernrør engang! Og man veit jo aldri når man får bruk for et!
jernrør har vi i sec-bua, no problem
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Ta med masse av gaffa, man vet aldri når man får bruk for ei skikkelig lang stripe gaffa. Eller korte for den del...
BrenneCD/DVD'er, Tusj, Masse ledig harddisk plass, Headsett med lyddemping, energi (i alle former), nok penger (pluss litt ekstra for de som ikke er 100% sikre på sitt penge bruk), tannbørste+tannkrem(meget viktig!), dusj hånkle, såpe, egen stol(hvis du vil), masse kamerater, mer en nok undertøysskift, mobil

det var noen få iallefall :P
Jeg hadde skrevet en kjempelang pakkeliste, men men, kan vel skrive en til, siden jeg formaterte :/

OS Cder
CD-r/RW / DVD-R/RW (Man kan fort gå tom for plass)
Drivere
MAdrass
sovepose
pute er for pingler, posen til soveposen om man fyller den med klær funker finfint
pumpe til madrassen
en kartong røyk
masse masse cola
mp3spiller
headset
skjøtekabel til headset
ullsokker som farmor har strikka for anledningen
tastatur
mus
skjerm
pc
kabler
nettverkskabler
laptop kan vøre greit å ha med for de som har
webcam
mobil
mobillader
TOALETTSAKER:
barberytstyr
hårbørste
tannbørste
tannkrem
shampoo
dusjsåpe
deodorant
parfyme
våtservietter er greit å ha til å tørke av seg på hendene når man har spist sjokolade og andre søtsaker

skjøteledning med flere stikk
klesskift
kondomer?
penger for de som har det
lommebok
lighter
floppies (man kan få bruk for det, f. eks. hvis uhellet skulle være ut og man må installere os, så funker ikek grub også blir alt bare tull, hehe)
badetøy (vi har blitt lovet gratis inngang på et ellerannet badested, kan være greit å få svømt av seg litt cola )
ekstra tastatur for søpplenerder som blir aggresive av å spille cs
to nettverkskort er kjekt for de som har emd seg laptop
masse plass på harddisken
SYREBRILLER (JEg skal ha med meg ett sett ihvertfall, kanskje to )
en god jakke hvis det er kaldt når man skal ut å røyke
kabler (jeg skriver det opp to ganger, det er ufattelig kjipt å bruke opp pizza/hamburgerpenger på ting man ikke greide å få med seg)
musematte


Jeg kommer til å editere lista så fort jeg kommer på mer ting som er nødvendig.

Men, du, Nichotin. Jeg er for at vi legger opp en liste på WIKIen din på Doomtech. Som alle kan endre og legge til som de vil
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Dark
Men, du, Nichotin. Jeg er for at vi legger opp en liste på WIKIen din på Doomtech. Som alle kan endre og legge til som de vil
Vis hele sitatet...
Noe av det som er genialt med Wiki er at man nettopp kan gjør slik.
Ta og registrer en konto, og legg til liste du.
Det anbefaler jeg forresten alle andre som skal på TG å gjøre også (registrere konto på http://tg.doomtech.net altså).
Da var pakkelista lagt på http://tg.doomtech.net . Bare å opprette en bruker, og legge til for de son ønsker