Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2200
Hei. Jeg har tenkt til å oppgradere pcen min en del inntil neste sommer. Jeg tenkte på:
Intel Core i7 6700K (Skylake bundle)
CM TX3 Evo CPU Cooler
ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER Socket-1151
HyperX Fury DDR4 16GB 2133MHz

men jeg har også tenkt på og oppgradere gpu fordi den jeg har nå er en GTX 750 ti 2gb.

Jeg lurer på om jeg burde kjøpe en GTX 960 2GB, eller en GTX 1060 6GB til omtrent 1000 kr extra?

Er det åpenbart at jeg burde kjøpe en av delene, eller kommer det bare på hvor mye jeg vil bruke?

+tanker på alt det andre (cpu, ram...)
Jeg har forstått det slik at hoppet frem til 10 serien er ganske markant. Jeg vil tro at 1060'en vil gi deg mer glede og vil vare mye lenger.
Definitivt verdt å betale mer for 1060. Om pris er et problem så kan det være verdt å følge med på de nyeste kortene til AMD
1060 definitivt. Er mye å hente på bare minne i seg selv, har dårlig tro på 2gb.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har nettop Kjøpt 1060 6GB, anbefaler den rått
GTX 1060 støtter SLI dårlig, så hvis du syns det er viktig bør du vurdere gtx 1070.
RX 480 kan i noen tilfeller gi mye av ytelsen billigere (DX12\vulcan).

Skal du vurdere sokkel 1151 bør du være klar over pci-e lans er lang dårligere en sokke 2011-3.
Hva har du fra før?
Sitat av lmh1 Vis innlegg
GTX 1060 støtter SLI dårlig
Vis hele sitatet...
Rettelse: GTX 1060 har ikke SLI-støtte.
Hvilken cpu har du nå? Hvis spilling er i fokus, kan det tenkes at du kun trenger nytt skjermkort. Kan ev. gå for et 1070 da.
Men sli er vel snart ute da du kan stappe i hvilket kort du vil å den vil bruke begge ?
Sist endret av Sup3rn0va123; 30. august 2016 kl. 16:31.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av raze Vis innlegg
Hvilken cpu har du nå? Hvis spilling er i fokus, kan det tenkes at du kun trenger nytt skjermkort. Kan ev. gå for et 1070 da.
Vis hele sitatet...
Litt sen Kommer til å oppgradere til en i7 6700
Sitat av craven1337 Vis innlegg
Litt sen Kommer til å oppgradere til en i7 6700
Vis hele sitatet...
Ikke det jeg spurte om da Lurte på hvilken cpu du har nå.