Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1295
hei. har begynt å bli dritlei jobben min og tror at ett avbrekk i militæret hadde passet utmerket nå.

problemet er at jeg tidligere overhodet ikke ville inn. jeg ble tjenestedyktig på sesjon, men jeg sendte inn en legeerklæring på en gammel skade i ett håndledd som ikke er 100%. og jeg fikk tilsendt ett ark med bevis på fritak, men det sto at det arket var det eneste beviset på at jeg kunne slippe, så jeg måtte ta godt vare på det.

er det nå noen sjangs for meg å komme inn?!


takk for alle tilbakemeldinger på forhånd : )
Ring vpv og forklar situasjonen. De hjelper deg : >
Du kan jo ringe dem, men det er nok 0.000000000000000000000001% sjangs for at du kommer inn. Hvis ikke vi kommer i krig da.

Selv har jeg ingen skader annet enn -0.5 på ene øyet, og kom ikke inn. Er i fin fysisk form, og sa at jeg ikke hadde noe i mot å komme inn. De har alt for mange å ta av per dags dato. Har fått frikjenning pga en evt skade, kommer du ikke inn igjen etter hva jeg har hørt.
ordene avbrekk og militær passer ikke. en jobb er 10 ganger mer avslappende. søk deg inn på universitet eller noe, du.
visst det er eneste beviset, hva er vel problemet da?
Trådstarter
jobben min sug! er dritlei no ass. (jobber som elektriker)

har egentlig lyst å gjøre noe annet i ett år. er jo ikke umulig å søke seg på en annen jobb heller da...


ang det arket så lurer jeg litt på om de har det i noe slags register noen plass, at jeg "ikke skal inn" liksom.. er jo ikke sikkert jeg kommer inn selv om jeg er frisk engang..
i det minste gir en jobb penger.
Det arket er ikke eneste bevis på at du ikke er tjenestedyktig. Alle opplysninger om hver enkelt person registreres i forsvarets egne personellsystemer, inkl karakterer på prøver fra sesjon, helseprofil, vedlegg som legeerklæringer osv.

Riktig prosedyre for å bli innkalt er å kontakte VPV for å finne ut hvordan du kan omgjøre vedtaket, hvis jeg ikke husker helt feil fra mine dager må du legge ved dokumentasjon på at skaden er leget og derfor ikke vil hemme deg. En slik prosess vil ta tid, og du vil garantert ikke bli kallt inn før januar 2011, mest sannsynlig juni/juli 2011
Trådstarter
takker for svar.

så en post her inne om at man ikke kunne ha langt hår i militæret. jeg har hår langt nedpå ryggen. så da utgår hele greia egentlig....