Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1921
Hei,

Som skrevet så har jeg noen spørsmål ang. TG, jeg har aldri vært der før og har tenk meg ditt neste år, 08. Jeg har hørt at man får en plass på 60*80 cm og ha tingene sine på, er det riktig? Og kan man ta med egen stol selv? Er det mye stjeling der?, åssen er det og være der første gang, noen som har noen opplevelser og dele? Og vis jeg drar ditt alene, og dere har en egen nff rad, kan jeg bare si ifra her at jeg vil sitte med nff? hvor mange er det der ca. hvert år? Og er det en opplevelse for livet?? Kunne vel søkt litt bedre etter det her men fant ikke no, vis noen har noe mer og si en dette her så hadde det vært fint.
MHV
original reprint
xaff's Avatar
Svaret på alle disse spørsmålene kan du finne på gathering.org. Se under FAQ. Og ja, det er litt av en opplevelse.
Sist endret av xaff; 10. mars 2007 kl. 19:31.
eisval's Avatar
Trådstarter
Takk for linken "Isdj"Men Hva med nff seating? kan hvem som helst som er medlem på nff sitte sammen med hverandre, og ang stoler, det står på faq at det er forskjellig, så vis det er noen som har VÆRT der og har hatt med seg en stol/sofa, kan noen si hvor store de må være osv, fordi det kan bli veldig slitsomt og sitte i en steinhard plastikk stol i 5 dager...
Når det gjelder nff seating er det en egen tråd for det her på forumet som du sikkert har lagt merke til, link: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=76109

Når det gjelder stol, så kan du ha med deg en vanlig kontorstol eller stort sett en stol som ikke tar mer plass en det du har til rådighet.
Ja, alle som er med i nFF kan sitte på nFF-rekka, bare de melder seg på.

Stolen din kan være så 80cm bred, slik som sitteplassen du får utdelt er (er egentlig ingen regler om dette, men er ganske logisk).
Sitter du og noen venner ved siden av hverandre, så kan dere ha en sofa isteden.

Ang plastikkstolene som er der, så lønner det å ta med seg puter
Neutral Good
Mith's Avatar
Bordene er på høyden med en pall som står på "brei sia" og det står vel en hvit hage-stol på hver plass. Disse er litt lave i forhold til bordet så det kan lønne seg å stable opp et par for å få riktig høyde. Anbefaler og ta med stol selv, da gjerne med hjul så slipper du å bære alt utstyret inn/ut. (om du da ikke har ei tralle selvfølgelig)

Andre ting å tenke på er hvordan du skal sove/spise. Anbefaler å skaffe seg en kompis i hamar eller ta inn på vandrerhjemmet som ligger 100 meter unna skipet. Mat fås kjøpt i skipet, men anbefaler å ta en tur inn til sentrum for å kjøpe seg en babb eller no anna "ordentlig" mat.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av Mith
Andre ting å tenke på er hvordan du skal sove/spise. Anbefaler å skaffe seg en kompis i hamar eller ta inn på vandrerhjemmet som ligger 100 meter unna skipet. Mat fås kjøpt i skipet, men anbefaler å ta en tur inn til sentrum for å kjøpe seg en babb eller no anna "ordentlig" mat.
Vis hele sitatet...
Det er min første gang på TG og jeg mener å ha lest et sted at man kan sove på tribunene som er i skipet der. Er det helt feil eller er det slik? Og evt. hvilke andre muligheter har man om man ikke kan det? Og er det lov å sove ved maskina si? (Legge seg på tastaturet e.l) Mener å huske at det ikke er lov, men er ikke sikker.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Gisse
Det er min første gang på TG og jeg mener å ha lest et sted at man kan sove på tribunene som er i skipet der. Er det helt feil eller er det slik? Og evt. hvilke andre muligheter har man om man ikke kan det? Og er det lov å sove ved maskina si? (Legge seg på tastaturet e.l) Mener å huske at det ikke er lov, men er ikke sikker.
Vis hele sitatet...
Det er plasser på tribuna ja, og et år så var det et eget varmt telt på utsiden der man kunne sove. Problemet med tribuna er at betong er jævla hardt å sove på, ta med liggeunderlag/madrass.
Det er ikke lov til å sove under bordene, men liggende på tastaturet skulle vel gå greit. Kjører du bil kan det jo også ta med deg campingvogn eller ligge i bilen, men det er kaldt langs Mjøsas bredder i påsken. En anna fordel med å leie seg inn på hotel/motel/whatever er at man får tatt seg en god dusj, drite på ordentlig do, det er stille og du får være litt alene. Det kan greie seg med å leie seg rom bare ei natt for å få sove ordentlig, det merker du sinnsykt godt de neste dagene.
Sist endret av Mith; 10. mars 2007 kl. 20:39.
Problemet med Motellet rett over gata fra Vikingskipet er at det er fullbooka for lenge lenge siden ...
Litt teit spørsmål men, blir man "mobbet" hvis man kommer med en Laptop?
så klart blir man ikke det :P TG er en av de store tingene i livet for pc freaks
Sitat av Mith
Det er plasser på tribuna ja, og et år så var det et eget varmt telt på utsiden der man kunne sove. Problemet med tribuna er at betong er jævla hardt å sove på, ta med liggeunderlag/madrass.
Vis hele sitatet...
Teltet sto der i fjor også, og gjør det sannsynligvis i år også, siden alle som kan benytter seg av det. Jeg anbefaler å sove i teltet når det er ledig. Mye bedre enn å sove på en betongtribune.

Helt greit med laptop. Eneste aberet er at andre kanskje prøver å stjele noe av plassen din, så fort deg å fyll opp dine 80*60cm bordplass med dine egne ting.

Til slutt vil jeg anbefale at du tar med deg en kjølebag og 2-3 kjøleelementer, siden du kan bytte ut elemenetene dine med nye når de har tapt effekten (byttes med ferdigfryste elementer i en av skrankene).