Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1563
Jeg småsysler med skriving og baker på ideer om å covre, kanskje tviste litt på brae sanger. Osv. Drømmer!


Så her er en tråd for å se om det er noen som kunne likt å ha andre og diskutere med, idemyldre, prosjekt, ja osv osv? Bare for moro?

Jeg, for eksempel, har lyst å lage jazz/reggea/instrumental/syntetiske m.v. versjoner av låter. Evt reint cover, oversette tekst til norsk, evt annen dialekt og i det hele tatt. Kan synge og har litt bakgrunn i musikk.

(Akershus, eller online)
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg er veldig glad i jazz selv! Også digger jeg electroswing. Og dæven døtte det er så mange Django Reinhardt sanger som kunne blitt laget til så mye kult feks. denne: https://www.youtube.com/watch?v=DQpv...aX9Z4&index=11

Du kan jo kanskje vurdere å lage en discord også? Mye lettere å snakke i sanntid der.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
«Oh, en spire av en idé jeg kan drepe »

Sånn ser det kanskje ut, men målet mitt er heller det motsatte

Med hhv. 4 og 100 poster, foreslår jeg å bruke denne tråden i starten. Vi har hatt noen Kreative® samarbeidsprosjekter her på bruket, men en hel del luftslott også.

Jeg ville satt mest penger på at følgende bringer idéen til live:

- Legg ut konkrete musikkgreier som det er rimelig lett for andre å ta tak i. Tips ev. om verktøy som nybegynnere kan bruke
- Gjør litt med det hver dag
- Når det er helt entydig at prosjektet/prosjektene ville passet betydelig bedre et annet sted, og at nok folk kommer til å bli med dit: Flytt det

«Muh kreativitiii! Ikke begrens meg!» - Jepp. Men muh erfaring også. Det finnes prosesser i cirka alt av kreativ produksjon, og de eksisterer av en grunn.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
@Jonta Første parten av posten din synes jeg var kul for den fremmet ideen om at han skulle bruke andre kanaler til å gå frem med dette.

Men når jeg kommer litt videre så synes jeg det blir litt overfladisk og det blir litt rart å ta utgangspunk i selve tråden der en idee er fremmet først for å se om det ble mer ut av det. Du må ikke undervurdere freak sitt potensiale for å sette like tenkende folk sammen, og heller ikke påstå at det ikke ble noe ut av det siden tråden her ikke var aktiv.
Hemmelig FB-gruppe + Splice/Dropbox + Ableton Live og evt. SoundCloud burde dekke det dere trenger for å komme i gang. Ville ikke tatt rådene til Jonta for alvorlig, mtp. på tegnegreiene derfra. Virker som hun er mer opphengt i prosesser enn kvalitet, og innenfor kreativt arbeid finnes det ingen "standard" med mindre man har utdannelse og lærte det der.
Kanskje en Discord gruppe? Jeg skulle ønske det fantes en kunstnercafe for folk flest.

Har drivet lenge med div media og kunne sikkert hjulpet folk med litt av hvert
hvor bor du marori? det finnes helt sikkert noe slikt om du bor i en litt større by.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
hvor bor du marori? det finnes helt sikkert noe slikt om du bor i en litt større by.
Vis hele sitatet...
Joa, men du veit hvordan det er. Hvem har tid og råd til å dra på cafe hver dag? Da er det vel enklere med en internett gruppe.
Enklere? Kommer vel an på hvor strukturerte folk er? Selv orker jeg ikke noe rundt musikk online. Musikk må for meg skje fysisk. Også om en ikke skal spille sammen. Kanskje bare diskutere ideer eller lufte tanker. Samles man så er det brått noen som drar en flott akkord-rekke på gitaren eller finner på noe kult på piano eller noen har skrivi et helt værs bare av ren inspirasjon av et riff eller kul basslinje.

Kanskje kan dere treffes på alternative plasser, typ i regi av kirkens bymisjon, varmestuen eller noe slikt? Typ 10 kr kaffen, gjerne m fri påfyll? Dere skal jo ikke se&bli sett, dere skal være kreative så dere trenger jo ikke en kul cafe med latte til 49 kr.

Akkurat det med tid, vel det handler om prioritering.
Sist endret av _abc_; 8. desember 2019 kl. 02:29.