Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 7605
hvilke bedrifter og selvskaper/ butikker/produkter savner dere i Norge?
Noen dere

Noen dere savner i stavanger?
Sist endret av LilleHoff; 22. mai 2019 kl. 21:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Savner å kunne kjøpe klær uten å betale massevis av toll og moms på nettet. Det er irriterende.
Savner høykvalitets ullsokker laget av ekte ull, som strikkes et par nummer for store slik at de krymper til korrekt størrelse når de toves. Tror hun tovet dem i sjøvann uten såpe eller kjemikalier. De ullsokkene var helt unike. Aldri før sett så tjukke sokker som varmer så intenst og som varer så lenge. De fleste andre som selger slikt bruker gjerne del-syntetisk garn og når de tover så er det så halvhjertet at sokkene nesten ikke blir noe tykkere. Jeg ville betalte gode penger for slike sokker. DE var 100% naturlige, og sauens naturlige fettstoffer var intakt og samlet sett så ble det antibakterisk effekt, lukter aldri tåfis av disse sokkene.

Var en selger på finn som solgte slikt for noen år tilbake men hun er forduftet så nå må jeg lappe de få par som er igjen.
Sist endret av random67489; 22. mai 2019 kl. 21:54.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Savner høykvalitets ullsokker laget av ekte ull, som strikkes et par nummer for store slik at de krymper til korrekt størrelse når de toves. Tror hun tovet dem i sjøvann uten såpe eller kjemikalier. De ullsokkene var helt unike. Aldri før sett så tjukke sokker som varmer så intenst og som varer så lenge. De fleste andre som selger slikt bruker gjerne del-syntetisk garn og når de tover så er det så halvhjertet at sokkene nesten ikke blir noe tykkere. Jeg ville betalte gode penger for slike sokker. DE var 100% naturlige, og sauens naturlige fettstoffer var intakt og samlet sett så ble det antibakterisk effekt, lukter aldri tåfis av disse sokkene.

Var en selger på finn som solgte slikt for noen år tilbake men hun er forduftet så nå må jeg lappe de få par som er igjen.
Vis hele sitatet...
Dette må jeg si var et beskjedent ønske. Ville overraske meg stort om du ikke får noen til å strikke ullsokker til deg mot en slant, hvis du henger opp en lapp på butikken. Ellers er det overraskende lett å lære seg å strikke sokker selv.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Walmart, Canadian tire, Bass Pro Shops og ikke minst Cabelas.
Sikkert en hel del, men det første jeg kommer på i farten er Dunkin' Donuts. Vi trenger bedre donutkultur i Norge
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
kfc
Sitat av *pi Vis innlegg
Dette må jeg si var et beskjedent ønske. Ville overraske meg stort om du ikke får noen til å strikke ullsokker til deg mot en slant, hvis du henger opp en lapp på butikken. Ellers er det overraskende lett å lære seg å strikke sokker selv.
Vis hele sitatet...
Hehe ja jeg er enkel å more jeg seh.
Det er vel ikke selve strikkingen som er problemet. Der er vel mer det at folk kjøper halvsyntetisk garn på "nille" framfor å spinne ekte garn. Og både spinning og toving virker å være en kunster som folk ikke driver på med lengre.

Tova ullsokker er helt unike. Hender til og med at jeg sover med ullsokkene på.

Ser det ble nevnt kjeder. Selv ønsker jeg meg færre kjeder. Kjeder er for meg handelsmannens helvete og kundenes tvangstrøye. Det har sine fordeler men jaggu har det bakdeler også. Dessverre er det jo blitt slik at uavhengige kjøpmenn ikke lengre er konkurransedyktige fordi vi forbrukere alltid skal ha absolutt laveste pris på det meste i livet. Bortsett fra når det kommer til ting som er "hot". Litt meningsløst å skulle spinke å spare på alt men likevel brenne feks 15.000 kr på en veske/bag/støvletter eller klokke.
Sist endret av random67489; 22. mai 2019 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
At mennesker er mindre kalde/dømmende og mer åpne ovenfor fremmede.
Taco Bell og Dunkin' Donuts.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hehe ja jeg er enkel å more jeg seh.
Det er vel ikke selve strikkingen som er problemet. Der er vel mer det at folk kjøper halvsyntetisk garn på "nille" framfor å spinne ekte garn. Og både spinning og toving virker å være en kunster som folk ikke driver på med lengre.
Vis hele sitatet...
Toving gjør praktisk talt seg selv, i vaskemaskin. Det har sikkert de fleste opplevd ved et uhell. Du kan selvsagt tove dem for hånd rundt din egen fot for maksimal passform, hvis du har en patologisk ullsokkfetish. Men du må bruke skikkelig tovbart ullgarn, ikke superwashdrit. Du får også kjøpt garn som er tilsatt lanolin (fettstoffet du snakker om) etter vasking. Og viss du helt seriøst vil ha det utvasket rett fra sauen, så kan jeg fortelle deg at det sitter overraskende mange kvinnfolk ved en rokk fortsatt. De har til og med facebookgrupper.

Denne drømmen mener jeg skal være helt innen rekkevidde.
Morsomt at du engasjerte deg i mitt ringe problem. Ja det er endel som tover, men de gjør det som du sier på feil måte ift å få plagget tykkest mulig og dermed varmest mulig. Noen tover i vaskemaskin men er ikke like bra som håndtovet. Andre tover i noe kjemikalier, hva de bruker husker jeg ikke. Flott at noen fortsatt spinner garn, kanskje de også kan tove for hånd?

Kanskje slipper jeg å gå neste vinter i møte med kalde føtter. For en glede.
ss i stavanger har du jo newsman da. du får ta turen dit med thc vape medbrakt eller kanskje starte med en pre-coffee cookie hjemme først? Nærmere blir det vanskelig å komme før loven er endret.
Swisher Sweets og Taco Bell
Savner alt du finner Nederland.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Fri handel med andre EU-land, håpløst å betale x kroner i avgifter for ting man ikke finner her i landet.
Mer vegetariske og veganske tilbud (har kommet langt, men forsatt mye å gå på).

Idiotisk politikk når det kommer til midler som skal hjelpe mot nikotinavhengighet . Vanskelig å sammenligne med andre her eneste blir jo Sverige. Samtidig har mye av pengene vi har spytta inn i grå skilt, grå trekk på snus og røyk gitt lite resultat og mer forsøpling.

Dette blir jo veldig i-landsproblemer, men la gå.

Mye idiotiske investeringer som jeg husker fra skolealderen. "Kunstverk" som kostet flere hundretusen/millioner istedenfor å oppgradere annet som faktisk var viktige for elevene og skolen i sin helhet.

Dyrepoliti. Mattilsynet og politiet taklet ikke disse oppgavene og politiet har vel annet og gjøre eller?


Poenget mitt blir vel at jeg syntes vi mangler en del fornuftige avslutninger når det kommer til investeringer.

heartslava
Savner YES isen
Sitat av heartslava Vis innlegg
Dyrepoliti. Mattilsynet og politiet taklet ikke disse oppgavene og politiet har vel annet og gjøre eller?
heartslava
Vis hele sitatet...
Finnes allerede
Buffalo wild wing, chipotle, target, amazon og dunkin donut hadde vært digg. Synd dd ikke har fått realisert planene sine enda. De lanserte planer at de ønsket og åpne i Norge i 16, Innen 5-8år
Taco Bell, Krispy Kreme og Dunkin Donuts. Noen burde seriøst starte en taco bell her. vi har jo bare kebabsjapper, mcdonalds/BK og pizzakjeder. Vi er vel et av de få folkeslagene som har "tacofredag".
Savner en human og vitenskapsbasert narkotikapolitikk
Iskrem uten haugevis av tilsettningsstoffer, og som ikke koster skjorta. Får tak i Mövenpick, men det koster 110 kroner for en boks. Alt annet inneholder karragenan eller noe annet drit. Om Mövenpick klarer å lage is uten å bruke alt det dritet, hvorfor skal Diplom-is trenge å bruke både guarkjernemel, natriumkarboksymetylcellulose, og karragenan i et tilsvarende likt produkt?
Sist endret av MBTI; 24. mai 2019 kl. 00:02.
Strømpriser fra 2012.
Døgnåpne butikker.
Gode donuts, ikke norske smultringer.
Take away restauranter som ikke krever minimumssummer for å levere (skru evt. opp prisen på levering, eller på kebaben, så jeg ikke må kjøpe to kebaber hvor den ene blir kastet fordi jeg ikke klarer to stk på en vakt).
Forbud for elbiler til å stå ved pumpestasjon på bensinstasjon.
Forbud imot utenlandske semitrailersjåfører, spesielt de som ikke viker i rundkjøringer fordi de vet de overlever en evt. kollisjon.
Et forsvar som ikke bare er til pynt, eller som minimum klarer å navigere norske fjorder uten å drite seg totalt ut.
er selv fra belgia og har bodd her i 8 år, jeg må si det eneste jeg savner her er is te med kullsyre. Men det har de dessverre ikke i sverige heller. ellers så har jeg blitt vant med maten her
Vi har da iste med kullsyre vi? På boks da vel og merke
Sitat av Rustoslo Vis innlegg
Vi har da iste med kullsyre vi? På boks da vel og merke
Vis hele sitatet...
Åja? den har jeg ikke sett enda, hva heter merket?

Sitat av hernameisari Vis innlegg
Åja? den har jeg ikke sett enda, hva heter merket?
Vis hele sitatet...
jeg søkte på det og tine iste er ikke noe bra sammenlignet med merket jeg sikter til. Lipton ice tea.
Sist endret av hernameisari; 24. mai 2019 kl. 16:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja var noe med mango smak blant annet, forsåvidt enig i at lipton er bedre
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Coca Cola med kaffe i. "Coke Plus Coffee"
Popcorn insatt i sirupp med diverse smaker, i et pringles-rør
Bacchus energidrikk uten sukker. Ser helt radioaktivt ut.
Tørka blekksprut snacks
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Savner høykvalitets ullsokker laget av ekte ull, som strikkes et par nummer for store slik at de krymper til korrekt størrelse når de toves. Tror hun tovet dem i sjøvann uten såpe eller kjemikalier. De ullsokkene var helt unike. Aldri før sett så tjukke sokker som varmer så intenst og som varer så lenge. De fleste andre som selger slikt bruker gjerne del-syntetisk garn og når de tover så er det så halvhjertet at sokkene nesten ikke blir noe tykkere. Jeg ville betalte gode penger for slike sokker. DE var 100% naturlige, og sauens naturlige fettstoffer var intakt og samlet sett så ble det antibakterisk effekt, lukter aldri tåfis av disse sokkene.

Var en selger på finn som solgte slikt for noen år tilbake men hun er forduftet så nå må jeg lappe de få par som er igjen.
Vis hele sitatet...
Tante strikker noe lignenes hvert år og gir de i julegaver
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Tante strikker noe lignenes hvert år og gir de i julegaver
Vis hele sitatet...

Heldiggris. *1 smule missunelig*

Kom på en ting, som er vrient å få tak i. Vi skulle trengt smør og kjøtt av økologiske dyr som ikke spiser kraftfor, det som på nynorsk kalles gras fed. Skal være langt sunnere. De jeg har kontaktet for å undersøke dette, sier at selv om de driver økologisk så spiser dyra kraftfor.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bedre veier
Sitat av XJAN Vis innlegg
Bedre veier
Vis hele sitatet...
Really? Er det virkelig så dårlige veier i landet?
KFC og Chipotle
Sitat av moret Vis innlegg
Really? Er det virkelig så dårlige veier i landet?
Vis hele sitatet...
Hvis man sammenligner kvaliteten på Norske veier med andre land i den første verden, ja.
Sitat av moret Vis innlegg
Really? Er det virkelig så dårlige veier i landet?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvor i landet man er fra. Mye drittveier på Vestlandet på E39. Det er desverre mange dårlige fylke/kommunalveier også.


Selv savner jeg en bredere forståelse av at folk er forskjellige og at man ikke trenger å være nedverdigende ovenfor andre som har et annet syn/livsstil enn en selv.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
At Röyksopp lager et nytt album.
McMaster-Carr, Metal Supermarkets, ol. Generelt profesjonelle butikker hvor man kan handle som privatperson. For her i landet kommer man ingen vei uten å ha en bedrift hvis man skal handle noe annet enn dagligvarer og sportsartikkler stort sett.

Også bulk utsalg hvor man kan kjøpe større mengder av diverse produkter, og mat til en billigere pris. F.eks kjøpe inn en 25 kg sekk med pasta billig istedenfor å bare kunne kjøpe 500g pakker dyrt.
Old El paso Cheddar dip mix, fy faen som jeg savner denne i butikkene her i Norge....
i 16-18 år har denne vært fast følgesvenn med tacoen, men så gikk den ut av produksjon eller noe sånt her i Norge.
Tacoen har ikke vært den samme siden...
Fortsatt mulig å få tak i noen steder i Sverige men skulle virkelig likt å slippe å måtte dra dit bare for denne.

Eneste "ordentlige" cheddar dip i mine øyne og veldig lik den man får i statene (velveta/queso)
@Flaffersen er vel ingen grunn til å gå rundt med et stort savn etter cheddar dip, eller å måtte krysse landegrensene for å skaffe varene? Cheddar dip kan du sikkert lage selv på et kvarter. Har ikke smakt den du nevner, men har spist nacho med en slags tykk ostesaus i usa og det var nok noe slags cheddar saus eller mer dip for den var tjukk og tyktflytende.

@JRF Pasta, ris, hermetikk, sylta produkter etc kan du kjøpe i så store kvanta du bare vil til en nærmest latterlig billig penge kontra feks knorr og uncle ben. Stikk innom butikkene til nye landsmenn og se hva de har og til hvilke priser og du blir nok overrasket.

Aldri skjønt hysteriet med å skaffe seg tilgang til butikker som selger til bedriftsmarkedet. Ok, på spesialprodukter som stål, metall etc. men ikke husholdningsprodukter. Du sparer mye mer om du bare dropper å dra innom de. For de er jo kjøpmenn og lure selgere. Straks du er kommet inn døra så går du ut med mer enn du hadde tenkt å kjøpe - og helt sikkert har du da plukket med deg noen varer som de har sinnsyk avanse på. Det er jo slike ting som ofte havner i sjokkselgere, rett ved kassen etc. Ofte langt enklere å kontrollere hva man kjøper om man handler på nett, da faller nå ikke jeg så lett i impulskjøp fellen.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Kom på en ting, som er vrient å få tak i. Vi skulle trengt smør og kjøtt av økologiske dyr som ikke spiser kraftfor, det som på nynorsk kalles gras fed. Skal være langt sunnere. De jeg har kontaktet for å undersøke dette, sier at selv om de driver økologisk så spiser dyra kraftfor.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo litt an på hvilket dyr det er. Kan liksom ikke gressfore dyr som ikke spiser (bare) gress. Så kylling og svin f eks får kraftfôr selv om de er økologiske, men da selvsagt økologisk kraftfôr. Nå er det gode grunner for å boikotte akkurat de produksjonene uansett, men det er en annen sak.

Om grass fed er sunnere vet jeg ikke, men det er mer bærekraftig og i stor grad bedre mtp dyrevelferd.

Det finnes masse sau som spiser ca ingenting kraftfôr uten at det nødvendigvis er økologisk fordet. Selv om gjennonsnittssauen nå spiser mer kraftfôr enn gris pr kg kjøtt (noe som er helt forbanna absurd, da en gris spiser KUN kraftfôr). Dessverre skilles ikke dette fra hverandre i butikken. Det er forskjell på hvor mye kyr også er ute og beiter, og hvor mye kraftfôr de får.

Mitt tips: Join en REKO-ring nær deg og kjøp direkte fra produsent så vet du hva du får. Mulig du må kjøpe en ekstra fryseboks og lære deg å partere litt selv, men det er sånt man har youtube til.
Sist endret av *pi; 19. juli 2019 kl. 02:10.
Bath & Body Works, de har verdens beste duftlys. Dunkin' Donuts, av innlysende grunner, men jeg hadde veid 200 kg om de åpna i gata her så er egentlig glad de ikke eksisterer her. Skulle også ønske at der fantes en butikkjede som drev svært miljøvennlig på den måten at ALT ble solgt i løsvekt, og at man selv måtte stå for beholder. Sluppet å kjøpe x antall poser hvetemel, kunne heller bare tatt med boksen på butikken og fylt den opp.

Døgnåpne butikker og restauranter, sistnevnte også med take away. Jeg ønsker meg også søndagsåpne butikker. Og selvbetjente butikker.

Bedre narkotikapolitikk. Hadde vært helt surrealistisk og fantastisk å bare kunne dratt innom ei sjappe, kjøpt seg et par gram og røkt det i fred og ro uten noia for at en skal bli tatt og straffa hardt for noe ekstremt lite. For da kunne paranoide tullinger som meg klart å slappe av.

Men, det aller viktigste vi mangler i Norge, nemlig.... KATTEKAFEER!
Sist endret av Mafakkaz; 19. juli 2019 kl. 02:34.
Sitat av random67489 Vis innlegg
@Flaffersen er vel ingen grunn til å gå rundt med et stort savn etter cheddar dip, eller å måtte krysse landegrensene for å skaffe varene? Cheddar dip kan du sikkert lage selv på et kvarter. Har ikke smakt den du nevner, men har spist nacho med en slags tykk ostesaus i usa og det var nok noe slags cheddar saus eller mer dip for den var tjukk og tyktflytende.
Vis hele sitatet...
Greia med denne dippen er at den er tjukk og tyktflytende, som sagt nesten akkurat som den man får flere steder i statene.
Bruker du litt mer melk enn anbefalt under oppkok så har du cheddarsaus istedenfor dip.

Joda, det er mulig å lage dette selv også men man får ikke samme konsistens, tekstur eller smak, noe som gjør det hele bortkastet.
Man er også nødt til å bruke Velveeta eller Queso og ingen av disse smelteostene eksisterer i Norge.
Det nærmeste du kommer her hjemme er ved å bruke den burgerosten i skiver, noe som verken er lønnsomt eller godt på noen som helst måte.

Om jeg har lyst til å savne dette så burde jeg da vel få lov til det eller?
Dette er ikke en tråd laget for at du skal fortelle hva folk skal få savne og ikke.
freie sjokolade /m kjekskuler

Litt mer variasjon i de forskjellige matbutikkene,
alle selger jo samme dritten

Skatte-fri tips til restaurant ansatte. Når du har et yrke som selv kirurger frykter pga. stress nivået bør du faen meg få lov til å beholde tipsen du har tjent. + arbeidstilsynet gir en blank faen i om du jobber ulovlig ubetalt overtid, byene må jo ha fine restauranter så vi kan pryde på oss verdens beste land å bo i

at nav'ere må avlegge pisseprøver. 90% av de jeg har hørt går på nav gjør intet annet enn å røyke/sniffe. samtidig som folk med faktiske skader ikke får noe av hjelpen de har krav på.

folkeavstemninger! Nå driter jeg stort sett i politikk, men er det demokratisk at du velger frem et parti som i sin tur tar alle valgene?

savner et skolesystem hvor elevene kan gi karakterer på lærerene! Hvis lærerene stryker gang på gang, så burde jo det gi et lite hint om at de er udugelige og ikke har noe å gjøre som lærer. + strengere norsk krav, veldig lame å sitte å høre på ØØØØH hvert 4. ord som skal frem, eller ha lærere som downright ikke klarer å kommunisere med elevene sine på avgangsåret i vgs.

litt autentisk variasjon i gatekjøkken. alle har jo samme smakene på babben, alle henter tilsynelatende råvarer fra samme levrandør
(looking at u stabburet)

Red light district. Er jo ikke sånn at det ikke skjer uansett, la meg slippe å høre suki suki fra ekle nigerianere med en pimp som flasher kniv på andre siden av veien

Instantly miste lappen av å tekste mens man kjører! Bare på en 5min gårtur kan du fort telle 10-20 bilister som ikke ser på veien, er det noe mindre farlig å være 100% uoppmerksom enn å kjøre med typ 0.3 i promille?

og sist, men ikke minst, aktiv dødshjelp. Hvorfor skal samfunnet betale for pensjonen/utgifter til gamlinger og kronisk syke som uansett bare har lyst til å dø?
Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
freie sjokolade /m kjekskuler
at nav'ere må avlegge pisseprøver. 90% av de jeg har hørt går på nav gjør intet annet enn å røyke/sniffe. samtidig som folk med faktiske skader ikke får noe av hjelpen de har krav på.
Vis hele sitatet...
Tror du skal ta en kikk på serien "Norge på dop"
Er ikke bare nav'ere som bruker dop og som burde avlegge pisseprøver altså..