Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 15734
Hei, har mange ganger sett på nyheter disse sakene om sprit-taxier du kan ringe så kommer de med sprit til deg for cash.
Noen som har testet dette? Kunne vært sinnsykt høvelig siden man bor i Oslo, men ville høre om noen vet om dette? evt. Hva du får hos dem, er det varer fra polet? eller billig import-sprit?
billig import sprit. Av de jeg har kjøpt av har det ikke vært så veldig mye billigere enn polet, pga pris for levering. veldig greit om man er under 20 da, eller kjøper i større kvanta.
Varene til disse "taxiene" er ikke kjøpt på vinmonopolet. Det er som regel øst europeere som smugler varer fra Tyskland og Polen etc. Smakt en del god polsk øl og vodka. Ikke noe å utsette på kvaliteten!
Sist endret av KisMedPris; 5. desember 2015 kl. 20:30.
Priesterr
Trådstarter
54 4
Sitat av KisMedPris Vis innlegg
Varene til disse "taxiene" er ikke kjøpt på vinmonopolet. Det er som regel øst europeere som smugler varer fra Tyskland og Polen etc. Smakt en del god polsk øl og vodka. Ikke noe å utsette på kvaliteten!
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med leveringstidene? Poenget mitt er vell først å fremst om de leverer på natten? Er i allefall bare et poeng etter polet er stengt.
Sitat av urge224 Vis innlegg
Hvordan er det med leveringstidene? Poenget mitt er vell først å fremst om de leverer på natten? Er i allefall bare et poeng etter polet er stengt.
Vis hele sitatet...
Poenget er vel heller det at du får en god pris, samt at de er mobile.
Tipper noen leverer på natta ja. Beste er vel å ringe å spørre!
Sitat av urge224 Vis innlegg
Hvordan er det med leveringstidene? Poenget mitt er vell først å fremst om de leverer på natten? Er i allefall bare et poeng etter polet er stengt.
Vis hele sitatet...
Har bare vært med å kjøpt sprit fra taxi en gang, og det var på natta da vi gikk tom for drikke. En flaske absolut vodka levert sent på natt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Da jeg var der nede forrige gang angående kvaliteten var det en egenskap jeg satt pris på. Jeg vet vår alkohol ikke er tilsatt brekkmidler og at det er en urban fjortismyte, men jeg mener bestemt at den gikk lettere ned enn det jeg antar ville vært tilsvarende for norske varer. Var ukrainsk eller russisk eller noe, så forsto ikke så mye, men 37,5%, 0.5L.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Da jeg var der nede forrige gang angående kvaliteten var det en egenskap jeg satt pris på. Jeg vet vår alkohol ikke er tilsatt brekkmidler og at det er en urban fjortismyte, men jeg mener bestemt at den gikk lettere ned enn det jeg antar ville vært tilsvarende for norske varer. Var ukrainsk eller russisk eller noe, så forsto ikke så mye, men 37,5%, 0.5L.
Vis hele sitatet...
Ville heller tatt det som et tegn på lav kvalitet, iom. at det mest logiske å konkludere med ville vært at det ikke var så høy prosent som det sto på flasken. Norsk sprit er så godt kontrollert som du får det, det er hovedsaklig kun etanol. Uansett, brekningsrefleksene du får av sprit kommer av at etanol er en gift, og kroppen reagerer. Mer væske til før forgiftning er det samme som lavere prosent etanol pr. liter.
Sist endret av Relevant; 6. desember 2015 kl. 02:30.
Men er det trygt å kjøpe fra sånne biler da? Med tanke på metanol osv?
Skulle likevel gjerne visst hvordan folk får tak i disse folka, er jo greit en sen kveld man går tom på et nach
"Sprit-taxi" er vel bare et navn som media har funnet på? Har iallefall aldri hørt uttrykket når noen faktisk skal kjøpe sprit. Det er som regel bare polakker som har smuglet noen hundre flasker "Russian Style Vodka" som de selger med høy fortjeneste.

Prisen her er 250 for 1liter. Alltid samme sprit, men forskjellige polakker hver gang (får nummeret til flere polakker når du først har ringt en). Et stort pluss er åpningstidene, nesten døgnet rundt, og leveringen, selv om de ikke leverer på døren, men heller møter deg på en sentral plass i nærheten.

Kommer ikke fra Oslo, men polakker som selger vodka er et ganske kjent fenomen over hele landet.
Jeg synes spritleveringstjenester er dritfett, de er fleksible, billige, hyggelige og har stort sett sigg også. hvis man har flaks har de drugs også, men da er kvaliteten veldig so-so
de jeg har brukt har kjørt ut både øl og sprit til nachspiels typ 4-5 på morran og de har stort sett et varierende utvalg varer. Kjøpte en stund av en fyr som hadde jack daniels og sort guld, det var tider.

Ved mindre flaska er åpna eller det er noe de har laga selv hadde jeg ikke vært så bekymra for metanol. de metanolforgiftningene man leser om i avisa er bønder som ikke skjønner at det er sketchy når etiketten er tegna på med sprittusj.

Sitat av x
Hvis noen kjenner til noen som leverer på natten, gi beskjed pm!
Vis hele sitatet...
Sitat av x
Send meg en PM om noen vet om noen som driver med dette i Oslo!
Vis hele sitatet...
dere må nok gette street smarts selv, gutta.
evt. godt forsøk, snuten
Sist endret av meitemark; 10. desember 2015 kl. 15:53.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
dere må nok gette street smarts selv, gutta.
evt. godt forsøk, snuten
Vis hele sitatet...
Bare som en generell advarsel; spørre om slikt her er hurtigmåten til å få seg ferie fra forumet.
Priesterr
Trådstarter
54 4
Sitat av meitemark Vis innlegg
Bare som en generell advarsel; spørre om slikt her er hurtigmåten til å få seg ferie fra forumet.
Vis hele sitatet...
Beklager var ikke klar over det, mest nyskjerrig! Skal ikke skje igjen
Har hatt en del erfaringer med sprittaxi, alltid funket fjell for meg.
Billigere enn polet og gratis levering De har som regel øl og sprit fra Polen/Øst-Europa.