Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1185
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hei. Har koblet opp to skjermer på pcen min.

Veldig kjekt å ha programer oppe på den ene mens jeg kjører et spill i fullskjerm på den andre.
Problemet mitt er at hvis jeg trykker på noe på den skjermen som ikke har et fullskjerms program så lukkes det som kjører i fullskjerm.
Er det noen måte og unngå dette på ?
Ikke som jeg vet om, men mange spill har et valg som heter Fullscreen Windowed (eller Borderless Window i noen tilfeller) som gjør at spillet ikke blir minimert.
Det kommer an på spillet, men hvis du har Windows 7 så kan du jo prøve å velge et Basic tema istedenfor Aero. Det fungerer ihvertfall for meg når jeg spiller Civilization IV.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
hm det var nedtur. Litt vanskelig og langt spørsmål å google også dette
Borderless windowed gjør som oftest at spillet ikke legger seg ned når du tabber. Du får dog helt latterlig dårlig fps på spillet, så om det er veldig viktig å få med seg hva som skjer så er det lite brukenes.
Brukte og kjøre spillene i vindu, det vil si at jeg kunne både spill og oppdatere freak/facebook på skjerm 2.
Veldig bra om man ville ha litt sosialt gaming, negativen er at jeg ble avhengig og klarte ikke å bruke 1 skjerm mere...
Ikke engang laptop.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du må kjøre spillet i windowed mode (men fullscreen/oppløsning)
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Borderless windowed gjør som oftest at spillet ikke legger seg ned når du tabber. Du får dog helt latterlig dårlig fps på spillet, så om det er veldig viktig å få med seg hva som skjer så er det lite brukenes.
Vis hele sitatet...
Hvis du får latterlig dårlig FPS av dette så kan ikke maskinen din være no særlig tess.

Det er sant at du får noe dårligere FPS, men ikke noe særlig mer enn 5-10 fps drop.
Altså ikke merkbart sålenge du allerede har 40+ fps stabilt.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hvis du får latterlig dårlig FPS av dette så kan ikke maskinen din være no særlig tess.

Det er sant at du får noe dårligere FPS, men ikke noe særlig mer enn 5-10 fps drop.
Altså ikke merkbart sålenge du allerede har 40+ fps stabilt.
Vis hele sitatet...
Hos meg går jeg fra straight 60 til rundt 8-10 når jeg går ut av vinduet, men det tar seg opp igjen når jeg trykker i vinduet igjen
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hos meg går jeg fra straight 60 til rundt 8-10 når jeg går ut av vinduet, men det tar seg opp igjen når jeg trykker i vinduet igjen
Vis hele sitatet...
Det er flere spill som har som mulighet / eller standard at FPS dropper når du "går ut av" spillet med borderless.

I for eksempel WoW kan man endre maks "background" og "foreground" fps ved en innstilling.