Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 28994
Hei! CDON har gjort en liten feil i det de la ut rabattkoden xYDZAmwQ

Bestiller du flere spill eller en konsoll kan du spare masse penger! jeg bestilte en PS4 til 2,899kr. Håper bare de ikke endrer på prisen i etterkant..

http://img853.imageshack.us/img853/3161/9b8g.png

http://i.imgur.com/UBjUmCM.png
Sist endret av Exonize; 22. november 2013 kl. 20:43.
Tror nok de endrer prisen i etterkant, men kjapp deg å betale
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tror nok de endrer prisen i etterkant, men kjapp deg å betale
Vis hele sitatet...
Ja er nok spørs det... Men jeg har bestilt nå, får bare vente å se
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Takk! Da har jeg også handlet!
Kjøp 10, selg alle for 1k mer, 10k i profitt
Sitat av Nemizz Vis innlegg
Takk! Da har jeg også handlet!
Vis hele sitatet...
Fett, hva handlet du?
Denne trekker forøvrig 1300,- av xbox one, så den gjelder for en hel drøss varer virker det som.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
1stk PS4! Blir morro iom. at jeg aldri har hatt konsoll før. Noen som vet hva som skjer om de bestemmer seg for og endre prisen?
Hvis de velger å endre prisen pga. feil (noe jeg tviler på de gjør med de som allerede har bestilt) er det jo bare å avbestille den.

Fikk ihvertfall ordnet meg AC4 til PS4 for 400,- inkl. frakt, så takk for tipset
Bestilte en ps4 og.

Mener at de ikke har lov å endre prisen ettersom varen er betalt for (en av forumets jurister for svare på det).
Dersom de endrer prisen så er det bare trekke seg fra kjøpet. Expert selger den for 3500.
Sist endret av iMAGINE123; 22. november 2013 kl. 21:18.
det er ikke lov å endre prisen etter salg med mindre det er opplyst at prisene kan endre seg på forhånd som Sony gjorde med PS4 da de satt den ut til salg for 8k i starten. Alle som kjøpte den for 8k får mellomlegget tilbake. Forhåpentligvis.

Når jeg sier "forhåpentligvis" er det kun min pessimisme til Sony
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Mener at de ikke har lov å endre prisen ettersom varen er betalt for (en av forumets jurister for svare på det).
Vis hele sitatet...
Med mindre du åpenbart burde forstått at noko er galt. Her står det -100kr under rabattkode, medan ein annan rabatt kjem opp. Då er det ikkje heilt utenkjeleg at dei med ein viss rett kan argumentere med at du burde forstå det.
Tipper at de et eller annet stedet har skrevet at det tar forbehold om slike feil (f.eks når man registrerte seg så har man huket av for at man godtar at slike salg kan bli kansellert). Desto flere som utnytter seg av dette "tilbudet", desto større er sjansen for at man ikke får varen til denne prisen. Trådstarer burde for egen del aldri ha oppgitt dette på et offentlig forum hvis ...
Sitat av WayGone Vis innlegg
det er ikke lov å endre prisen etter salg med mindre det er opplyst at prisene kan endre seg på forhånd som Sony gjorde med PS4 da de satt den ut til salg for 8k i starten. Alle som kjøpte den for 8k får mellomlegget tilbake. Forhåpentligvis.

Når jeg sier "forhåpentligvis" er det kun min pessimisme til Sony
Vis hele sitatet...
Nå står det på siden til PS4'n at pris kan endre seg da, så ikke vær så sikker på at denne prisen vil holde i lengden!

"Pris, billede, produktbeskrivelse og releasedato er midlertidige og det er muligt at de ændres."
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Nå ser det ut til at rabattkoden har sluttet og fungere.. :P
Noen som ser om de finner noe i http://cdon.no/kundeservice/kj%c3%b8...sevilk%c3%a5r/ eller evt. andre sider?

Husker Elkjøp også hadde lignende feil der alle kunder fikk tilgang til en kode som gjorde at spill kostet 50% mindre, de tapte sikkert noen titals tusen men tror alle fikk spillene.

Sitat av Nemizz Vis innlegg
Nå ser det ut til at rabattkoden har sluttet og fungere.. :P
Vis hele sitatet...
Den funker kun 1 gang pr. kunde
"Alle kontrakter/kjøpsavtaler inngås på Norsk.
Leveringstidene varierer noe fra produkt til produkt; se leveringstiden for det enkelte produktet i produktets informasjonstekst. Generelt gjelder nedenstående:
Ved fakta- og prisopplysninger tas det forbehold for trykkfeil, leverandørens prishøyninger og lagerbeholdning, feil opplyste tekniske spesifikasjoner m.m. samt for utsolgte produkter.
Samtlige priser er inklusive moms. Du betaler et fraktgebyr per bestilling i henhold til CDON.COMs frakttrapp.
For kjøpsvillkår gjeldende vår OnDemand-tjeneste - Klikk her.
For kjøpsvillkår gjeldende Tretti.no - Klikk her."
Sitat av Bustern Vis innlegg
Nå står det på siden til PS4'n at pris kan endre seg da, så ikke vær så sikker på at denne prisen vil holde i lengden!

"Pris, billede, produktbeskrivelse og releasedato er midlertidige og det er muligt at de ændres."
Vis hele sitatet...
jeg betalte med en gang, sender de pengene tilbake da hvis det stiger?
Sitat av Oleee Vis innlegg
jeg betalte med en gang, sender de pengene tilbake da hvis det stiger?
Vis hele sitatet...
Tror de informerer deg og lar deg velge.
Litt i gråsonen den her. Da prisen på ps4 endrer seg pga en rabattkode. De har ikke feilpriset den i utgangspunktet. Hva skulle denne koden egentlig gi rabatt på?
Sitat av Dasset Vis innlegg
Litt i gråsonen den her. Da prisen på ps4 endrer seg pga en rabattkode. De har ikke feilpriset den i utgangspunktet. Hva skulle denne koden egentlig gi rabatt på?
Vis hele sitatet...
CDON postet dette på Facebook for noen timer siden:

Sitat av CDON Facebook
Akkurat nå får du 100 kr rabatt når du handler film, spill eller musikk for 300 kr.

Hent koden her: http://bit.ly/1iASQLK

Tilbudet gjelder t.o.m 2013-11-23 og kan bare benyttes på et kjøp. Koden kan ikke kombineres med andre rabattkoder og gjelder ikke på frakt og digitale produkter.

Vis hele sitatet...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Telenor gjorde blummerten en gang. De solgte 700 nettbrett for 1 krone... http://www.amobil.no/artikler/teleno...n-krone/117340

Wow hadde egentlig ikke tenkt til å bestille, men når jeg kan spare så mye må jeg nesten det. Tusen takk
Får bare håpe de ikke forandrer prisen.
Platekompaniet gjorde samme feilen, men det ble annulert. Har ikke link, men var med.
Vet ikke hvor mye de taper på å selge PS4 til den prisen da(?) men om du ikke har penger nå så er jo "Betal i februar" kampanjen dems genial. Koster ingenting ekstra å du får faktura i februar 2014
Kommer til å bruke denne jeg om dem kansellerer orderen : http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris
Sitat av svaart Vis innlegg
Kommer til å bruke denne jeg om dem kansellerer orderen : http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris
Vis hele sitatet...
Men en rabattkode og feilprising er vel ikke det samme?
Sluttprisen blir jo feil uansett. Bestilte ps4 isted å fikk en kvittering og skal få faktura på 2899 kroner
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Her er det jo ikke en avsindig rabatt. CDON har jo overpriset seg mht. konkurrenter og de gir jo bare 1400 kroner rabatt. Det er jo bare 32.56% rabatt, noe som ikke er så mye.
vurderer så grusomt å bestille den så selge den.. kommer ikke til å spille på konsol så kan like så godt tjene en 1000 lapp
Sitat av uaexed Vis innlegg
Her er det jo ikke en avsindig rabatt. CDON har jo overpriset seg mht. konkurrenter og de gir jo bare 1400 kroner rabatt. Det er jo bare 32.56% rabatt, noe som ikke er så mye.
Vis hele sitatet...
Sparer fortsatt 800kr ved kjøp av både PS4 og et spill iforhold til de andre billigste nettsidene (3500 for PS4).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av uaexed Vis innlegg
Telenor gjorde blummerten en gang. De solgte 700 nettbrett for 1 krone... http://www.amobil.no/artikler/teleno...n-krone/117340
Vis hele sitatet...
Men med eit par vesentlege skilnader. For det første så har dei for vane å ha dyre produkter til sals for 1,-, med abbonementsordning. Det gjer at ein ikkje umiddelbart reagerer om ein ser det når det gjeld den type produkt.

For det andre, så var det ingen stader indikert at prisen var feil, eller teikn som burde få kunder til å stusse. Her er det nettopp det: Som eg påpeikte står det -100kr på teksten, som bør vere indikasjon. I tillegg er rabattkoden annonsert med 100,- i rabatt.
100kr ja, men det står vel at det er 100kr per 300kr?
Jeg bestilte nettopp 5 spill med koden.
Fikk 100,- rabatt per spill(i gjennomsnitt) selv om spillene kostet under 300,- i tillegg til rabatt som var ellers på de utvalgte spillene.
Tror det går på totalbeløpet, 100,- rabatt per 300,-
Far Cry 3 ble feks hos meg 152,- men koster opprinnelig 229,-, mens Assasins Creed Black Flag ble på 298,- hvor opprinnelig pris er på 499,-

Tilbudet gjelder t.o.m 2013-11-23 og kan bare benyttes på et kjøp. Koden kan ikke kombineres med andre rabattkoder og gjelder ikke på frakt og digitale produkter.
Vis hele sitatet...
Det må jo bety at de av dere som har kjøpt digitale produkter (ps4 feks) kanskje må ut med mer? Det står jo spesifikt at det ikke gjelder så da burde man vel ikke gjøre det? Kult om det går igjennom da. Men "100 rabatt når du handler film, musikk eller spill for 300" kan være misvisende og lede en til å tro at det gjelder pr. 300,- (=100,- i rabatt)
Sist endret av kn^tte; 23. november 2013 kl. 00:06.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg bestilte nettopp 5 spill med koden.
Fikk 100,- rabatt per spill(i gjennomsnitt) selv om spillene kostet under 300,- i tillegg til rabatt som var ellers på de utvalgte spillene.
Tror det går på totalbeløpet, 100,- rabatt per 300,-
Far Cry 3 ble feks hos meg 152,- men koster opprinnelig 229,-, mens Assasins Creed Black Flag ble på 298,- hvor opprinnelig pris er på 499,-



Det må jo bety at de av dere som har kjøpt digitale produkter (ps4 feks) kanskje må ut med mer? Det står jo spesifikt at det ikke gjelder så da burde man vel ikke gjøre det? Kult om det går igjennom da. Men "100 rabatt når du handler film, musikk eller spill for 300" kan være misvisende og lede en til å tro at det gjelder pr. 300,- (=100,- i rabatt)
Vis hele sitatet...
En PS4 er i aller høyeste grad et fysisk produkt. Når de nevner digitale produkter, regner jeg med at de mener nedlastbare spill o.l.
kjøpte meg xbone + 3 ps 4 spill for 3600 kr. Håper det funker!
Gjelder dette bare konsoller?
Bestilte en, for se om tilbudet fungerer. Om ikke er det jo ikke verre enn å avbestille eller benytte angrefristen.
noen som har funnet noe annet interessant dette funker på? Har ikke lyst på konsoll
Sitat av steinarlima Vis innlegg
En PS4 er i aller høyeste grad et fysisk produkt. Når de nevner digitale produkter, regner jeg med at de mener nedlastbare spill o.l.
Vis hele sitatet...


Digitale produkter er nedlastbare spill og streaming av filmer. Altså ting du aldri får fysisk i neven

Nesten så jeg har lysdt å bestille ps4 der nå, å bare vente lenge! ;(

Hoho, heldiggriser hele gjengen!
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Bestilte en PS4 og BF4 for 3100 kr, valgte betal i februar-tilbudet. La oss bare håpe det går gjennom, hadde vært fett å få solgt PS3en jeg kjøpte for noen uker siden til fordel for en litt dyrere PS4, eller eventuelt selge PS4en for 4500 kr.
Sitat av Broiler Vis innlegg
eventuelt selge PS4en for 4500 kr.
Vis hele sitatet...
Skjer ikke... Den er ikke verdt det i februar.
I utgangspunktet er dette kun 600 kr billigere enn lefdal/elkjøp så dette er jo bare en prisjustering før det når markedet.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Sitat av nikita Vis innlegg
Skjer ikke... Den er ikke verdt det i februar.
Vis hele sitatet...
Om du hadde lest lengre opp hadde du sett at jeg benyttet faktura for å betale i februar, ikke motta varen i februar. Skal så klart selge den så snart jeg får den.
Fikk brukt rabattkoden i dag også så får vi skje hva som skjer. Den er da i det minste brukande som blu-ray spiller frem til Gran Turismo kjem ut. (PS3 en min tok kvelden )
Det står med så stor skrift på siden at prisen ikke er fastsatt at de bare justerer prisen opp slik at rabatten deres ikke blir gjeldene om det blir et problem for dem at så mange har bestilt. Dere har ingen av de vanlige "klage" mulighetene her, da det bare er en reservasjon og ikke noe kjøp. GL.
Var vist litt for sen til å få utnyttet tilbudet, ser ut til at de har fikset rabattkoden nå.

Er derimot skeptisk til at Cdon kommer til å selge prisen om mange nok har utnyttet tilbudet. Har hatt en opplevelse selv hvor de ved en feil la ut et produkt med verdi på ca 1-2k til 50 kr. Fikk svar fra kundeservice om at prisen var feilsatt og fikk et gavekort på 50 kr...
Sitat av Hager Vis innlegg
Det står med så stor skrift på siden at prisen ikke er fastsatt at de bare justerer prisen opp slik at rabatten deres ikke blir gjeldene om det blir et problem for dem at så mange har bestilt. Dere har ingen av de vanlige "klage" mulighetene her, da det bare er en reservasjon og ikke noe kjøp. GL.
Vis hele sitatet...
Den teksten der har stått der siden PS4 ble annonsert. Teksten står der siden de ikke visste pris på PS4 tidligere. De har bare ikke fjernet den.
http://i.imgur.com/tPNcy3s.png

Morten: Jeg fjerner ordren nå.
Morten: Vi beklager dette.

----

Synd.. anbefaler alle å kansellere, ikke vits å kjøpe noe hos dem når Elkjøp både har raskere frakt og bedre priser.
Sist endret av Exonize; 23. november 2013 kl. 15:10.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Min ordre ligger der fortsatt, så jeg skal sitte stille i ro og vente.