Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3879
Skal fylle et badekar med "blod" i forbindelse med en fotoshoot. Siden et badekar tar en del liter, sliter jeg med å finne en grei løsning. Det må se troverdig ut, ikke sette merker i badekaret, og helst ikke koste så fryktelig mye. Forslag til hva jeg kan bruke?
Skal det være noe i badekaret?
Visst ikke kan du lage en falskbunn rett under overflaten og fylle opp det
Griseblod fra slaktern.
Det mest rimelige må vel være å fylle det med vann, og deretter bruke tilsetningsstoffer som gir det mest realistiske visuelle resultatet, men som ikke tetter sluket etterpå.

For eksempel rød konditorfarge? Kanskje også mel? Men da må man bære vannet ut i bøtter etterpå antar jeg.

Nei dette ble bare vill synsing.
Det skal sitte en person i badekaret. Griseblod har jeg vært inne på, men det er så tyntflytende. Jeg har forsøkt å lage blod av vann, konditorfarge og mel før, men det ble ikke særlig troverdig.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Skal det være noe i badekaret?
Visst ikke kan du lage en falskbunn rett under overflaten og fylle opp det
Vis hele sitatet...
Og da eventuelt få litt griseblod eller noe annet.
Leste visst feil først, tenkte på at du synes det rommet for mye

Nvm, ideen var visst fucked uansett
Sist endret av KjemikalieX; 21. juli 2013 kl. 00:03.
Sitat av CrockComplete Vis innlegg
Det skal sitte en person i badekaret. Griseblod har jeg vært inne på, men det er så tyntflytende. Jeg har forsøkt å lage blod av vann, konditorfarge og mel før, men det ble ikke særlig troverdig.
Vis hele sitatet...
Tilsett mel til griseblodet. Fører til at toppen iallefall vil se tykkere ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CrockComplete Vis innlegg
Griseblod har jeg vært inne på, men det er så tyntflytende.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje du som feilvurderer konsistensen på blod litt da? Og hugs at blod koagulerer og vert tjukkare...
Blir ikke det fryktelig uhygienisk? Et -person- i -griseblod-? Er det ikke andre bakterier og greier som vi ikke har godt av i griseblod?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Blir ikke det fryktelig uhygienisk? Et -person- i -griseblod-? Er det ikke andre bakterier og greier som vi ikke har godt av i griseblod?
Vis hele sitatet...
Så lenge man ikke drikker det skal det gå fint.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ikkje du som feilvurderer konsistensen på blod litt da? Og hugs at blod koagulerer og vert tjukkare...
Vis hele sitatet...
Nettopp, det koagulere og blir tykkere, det skal ikke forestille blod som nettopp har blitt tappet
Fyll halvparten opp med vann og 20% med matolje blandet med konditorfarge. Har du flaks vil oljen bli liggende over vannspeilet som en hinne. Da kan du også få den konsistensen du er ute etter vil jeg tro. Usikker på om dette vil fungere men hvorfor ikke?
Sitat av gummiand Vis innlegg
Fyll halvparten opp med vann og 20% med matolje blandet med konditorfarge. Har du flaks vil oljen bli liggende over vannspeilet som en hinne. Da kan du også få den konsistensen du er ute etter vil jeg tro. Usikker på om dette vil fungere men hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Oljen kommer jo til å bli liggende og mer eller mindre reflektere? Det vil jo absolutt ikke se ekte ut.
Hva med melk, fet melk? Kanskje du får kjøpt større kvantum billigere fra en større leverandør? Det ser jo ganske likt ut spør du meg, utfra det bittelille jeg har sett av ekte blod (jeg gir blod).
Du kan evt. bruke maizena for å jevne vannet, slik at det blir tykkere?
Mener at jeg leste at Quentin Tarantino bruker "corn syrup" med konditor farge i sine filmer. Altså mais sirup. Må sikkert vanne/tynne ut litt, for sirup er jo ganske tykt flytende.
Fyll opp badekaret med den mengden vann du trenger og tilsett stivelse mens du blander med en drill. Hell på litt og litt stivelse mens du blander til du har den konsistensen du ønsker. Tilsett så farge mens du blander.

Kan du se at det ikke er ekte blod da tror jeg ikke på deg.
Sist endret av Joakim__; 21. juli 2013 kl. 02:11.
Har du noen naboer du hater? I såfall er dette en god løsning, to fluer i en smekk!
Gode Ord Dør Sist!
13 3
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Oljen kommer jo til å bli liggende og mer eller mindre reflektere? Det vil jo absolutt ikke se ekte ut.
Vis hele sitatet...
ikke vis det er matolje!
Det skal se ut som blod, men ekte blod ser ikke ekte ut? Må ikke sette merke i mammas badekar?
Kids nå til dags, altså ... Bruk ketchup, som de andre emoene, eller vær ekte, og bruk geiteblod. Det er hakket tøffere enn griseblod!
The Mad Doctor
Hvis du skal bruke griseblod så burde du nok få dekt badekaret med gladpack.
Ikke la noen sette seg oppi griseblod. Er det bakterier eller virus der kommer det opp i slimhinnene i enten anus eller vagina. Selv om svinekjøtt skal være fritt for triktiner i norge er det ikke vits i å ta sjangsen (salmonella og det som verre er.). Får du ikke tak i mais sirup så bruk lunkent vann, bland det med maizena til du får riktig konsistens og tilsett skikkelig mørk-rød konditor farge. Finnes en skikkelig mørk rød farge som man bruker for å finne lekasjer i kloakk rør som renner ut i elver osv. Husker ikke hva den heter desverre.
Sist endret av A-tillah; 21. juli 2013 kl. 03:49.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Ikke la noen sette seg oppi griseblod. Er det bakterier eller virus der kommer det opp i slimhinnene i enten anus eller vagina. Selv om svinekjøtt skal være fritt for triktiner i norge er det ikke vits i å ta sjangsen (salmonella og det som verre er.). Får du ikke tak i mais sirup så bruk lunkent vann, bland det med maizena til du får riktig konsistens og tilsett skikkelig mørk-rød konditor farge. Finnes en skikkelig mørk rød farge som man bruker for å finne lekasjer i kloakk rør som renner ut i elver osv. Husker ikke hva den heter desverre.
Vis hele sitatet...
Trikiner har vi ikke hatt i Norge siden 80-tallet så sånn sett er det greit. Blir tatt daglige prøver for trikiner og salmonella.

Men til TS. Er du ute etter griseblod så kan jeg skaffe deg dette. Bare send avgårde en pm.
Det jeg tenker er:

Hva gjør en person i et badekarr FYLT med KUN blod? Mange personer er det egentlig som har død der?


Det mest naturlige vil jo være at man i utgangspunktet har tappet karret med vann, og så blødd ut av ukjent grunn der. Slik at blodet vil være ganske tynt...
Takk for innspill og forslag Skal teste ut forskjellige ting i mindre volum og se hva som blir best
ren solbersaft Så kan du blande ut etterpå og slukke tørsten
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Tilsett mel til griseblodet. Fører til at toppen iallefall vil se tykkere ut.
Vis hele sitatet...
Hva med fortykningsmiddel?
Hei! Jeg har jobbet både på operasjonsavdeling og som barista, å jeg hadde en sånn søppeldunk der vi slo ut feilkaffe, melk som har vært steamet å deretter fått hvilt litt å blitt noen timer klumper seg sammen og ligner veldig på levret blod...
Beste (men litt klissete) blandingen er å finne en balanse mellom vann, sirup og rød konditorfarge. Det funker KONGE!