Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2616
På jobben min har vi en TV som viser et dashboard skrevet i React med div info.

For å gjøre dette litt mer spennende har jeg tenkt på diverse småting som å f.eks vise funfacts, varsle om at lunsjen starter, vise nyheter fra NRK.

Hva vil være en god måte å løse dette med tidsinterval på?

Det jeg har tenkt på er f.eks å mounte alle komponentene:

Kode

<News />
<Facts />
også la hver komponent ha sin egen timer og holde styr på når den skal vise noe. Men en svakhet med dette er at flere komponenter kan bestemme seg for å vise ting samtidig.

Alternativt har jeg tenkt å la en parent-komponent ta seg av timingen og mounte korrekt komponent når tiden passer seg.

Hvordan ville dere løst noe sånt? Serveren er en node-server med Express og Socket.io forresten.
Hva med å ha timing i child komponentene og fyre en event til parent når de har noe å vise. På den måten beholder du kompleks timing logikk i childs og parent kun står ansvarlig for å vise den av de aktive komponentene den anser som viktigst