Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1922
hei!

jeg har tenkt og prøve fleinsopp her en gang... men så bare lurte jeg, som har diabetes (sukkersyke), om det er noe spess jeg må tenke på da? jeg tviler på at det har noe å si men det er jo jævlig greit å være helt sikker


noen som vet noe?
Hvis du skal lage deg fleinsopp-te så ikke bruk sukker i den.

Det er ikke sukker i fleinsopp.
rdxz's Avatar
Trådstarter
Nei veit... men jeg bare lurte på om det hadde en slags sukker/antisukker effekt..

alkohol har jo forsåvidt det :/
Alkohol er karbohydrater. Det er nokk ikke så lurt å drikke så mye hvis du har diabetes. Jeg vet ikke mye om hva fleinsopp består av, men jeg tror ikke du løper noen større risiko enn andre ved å spise sopp.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Tror ikke du har noe å beskymre deg over, hvis du kan spise champignong, så kan du nok spise fleinsopp og. Kan du spise champignong?
man bruker vanligvis og spise sjokolade og drikke apelsinjuce for å bli bedre/få rusen ut av kroppen.. sopp genrelt består av karbohydrater...
enkelt.. du tar soppen, så bunkrer du deg med en pose sjokolade og ei helflaske novorapid så tar du litt av hvert.

felix_poker: det går bra med meg hver gang jeg drikker. kommer jo an på om du pøser på med humalog/novorapid når sukkeret i alkoholen frigjøres. (ikke så lurt, spis heller noen skiver brød før du drikker.. )
foreslår du går på mega og kjøper deg en pose med ferske champignong, tørker/steker de og knaser i deg et par stykker og ser hvorda ndet går...
rdxz's Avatar
Trådstarter
champingnon går helt fint ok takk for respons
▼ ... noen uker senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Virkestoffene i fleinsopp (Psilocybe semilanceata)
er følgende: Psilocybin, Psilocin og Baeocystin.

Psilocybin blir omdannet til Psilocin i kroppen din. Psilocin er et høyst ustabilt stoff som brytes ned lett, derfor er det lite av det i selve soppen.

Det funker ved at det bytter seg ut med de vanlige reseptorstoffene som finnes i nervene og fungerer på den måten at det vrenger signalet mellom hvert ledd i nervene (og vi har en del milliarder av de i hodet). Psilocin (litt avhengig av mengde) påvirker bl.a. synsnervene og noen andre som jeg ikke husker i farta. Dette forklarer hvorfor rusen er forskjellig på div psykedelia, f.eks DMT påvirker andre deler, hvilke deler stoffene påvirker kommer an på hvilke reseptorstoffer de ligner på.

Baeocystin er slekting av Psilocybin/Psilocin men man mistenker at det ikke er så hallucinogent som sine "fettere", det er også høyst ustabilt og brytes ned veldig fort, så i de fleste tilfeller får du nesten ikke i deg noe av dette stoffet i det hele tatt

Ut ifra all denne infoen så vil jeg konkludere at om du har sukkersyke eller ikke, har ingenting å si..

http://norshroomorg/imgupload/92498-semilanceata.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
rdxz's Avatar
Trådstarter
OK... Tusen takk for det informative svaret :-)